تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در حل مشکلات گاهی یک عینک بدبینی را به چشم زده ایم/ نتیجه همایش ها راه حل عملی برا رفع چالش ها ومشکلات باشد

ساعت: 16:48 منتشر شده در مورخ: 1395/10/29 شناسه خبر: 1010368

فرماندار قاین به تبعیت از رئیس جمهور منتقدان را به عینک حواله داد؛

فرماندار قاین گفت: امیدواریم راه حل های عملی که با مقتضیات شهرستان قاینات متناسب و در جهت رفع چالشها و مشکلات باشد؛ از سوی اساتید و پژوهشگران در این همایش ارائه گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن، اولین همایش ملی جغرافیا،محیط زیست وگردشگری صبح امروز با حضور شرکت کنندگان در همایش واساتید ومسئولین شهرستانی واستانی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قاین آغاز به کار کرد.

شفیعی رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات ورئیس همایش ملی جغرافیا،محیط زیست،امنیت وگردشگری در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: استقلال دانشگاه بزرگمهرقائن  از سال 92در شورای گسترش آموزش عالی کشور اعلام شد ودر حال حاضر وامکانات دانشگاه تا حدودی ارتقا یافته است اما هنوز هم در برخی مسائل چالش داریم وامیدواریم باهمت مسئولین استانی وشهرستانی بتوانیم این کاستی هارا جبران کنیم.

 

وی بااشاره به اهداف برگزاری همایش در شهرستان قاینات گفت:این همایش علاوه بر هم اندیشی وهم فکری وتبادل نظر بین اندیش مندان ومحققین که هدف اصلی این همایش  است در صدد معرفی دانشگاه وشهرستان وپتانسیل های شهرستان است وامیدواریم از این فرصت بتوانیم برای معرفی موقعیت دانشگاه واستان وشهرستان  استفاده کنیم  ویک برونداد خوبی از این همایش ها ورخدادها داشته باشیم.

 

دکترعبدالمجید احمدی عضوهیئت علمی دانشگاه بزرگمهر ودبیر اجرایی این همایش ملی  با بیان این که هدف اصلی ما ازبرگزاری یک همایش علمی در استان خراسان جنوبی ودر شهرستان قاین وبه میزبانی دانشگاه بزرگمهر توسعه وپیشبرد شهرستان ودانشگاه بزرگمهر بود گفت: دراین همایش  50مرکز برجسته علمی وکشوری حمایت خودرا از برگزاری این همایش اعلام و200نفر از اساتید دانشگاههای مختلف دانشگاه با ما همکاری داشته اند.

وی افزود:خوشبختانه استقبال خوبی از این همایش صورت گرفت وقریب به 700مقاله به دبیر خانه ارسال شد که 300مقاله پذیرفته شد و 150مقاله به صورت پوستر و150مقاله نیز به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد .

وی بیان داشت: از 15استاد برجسته کشوری از دانشگاههای مختلف نیزجهت سخنرانی دراین همایش دعوت شده است .

 

کهن ترابی فرماندار قاین دراین همایش گفت:همه ما باید ها و نباید های زیادی را می دانیم و خیلی از همایش ها، نشست ها و سمینار ها را برگزار و شرکت کرده ایم و نشست های علمی را داشته ایم و باید ها و نیاید ها ، مشکلات و کاستی ها را می دانیم ولی یک سری پرسش ها و چرا هایی هست که بایستی به آن پاسخ داده شود.

فرماندار در ادامه تصریح کرد: تمام مکاتب بزرگ از یک درد اجتماعی و یک دردی که در اجتماع بوده متولد شده؛ یک دردی که شاید خیلی از افراد به آن توجه نکردند و به دنبال معیشت و گذران روزمره زندگی هستند ولی افرادی بودند که به این درد توجه کردند و به دنبال راه حل بودند و یک مکتب بزرگ را پایه گذاری کردند.

کهن ترابی در این همایش یک سری پرسش ها و چرا هایی را مطرح کرد و افزود: در جامعه، ما هم دغدغه خیلی از موارد را داریم که در نشست ها و همایش ها مطرح می کنیم. ولی چراهای زیادی باقی می ماند و پرسش هایی که به نظر اینجانب نخبگان فکری( اندیشمندان و صاحبنظران) باید در همکاری و تعامل با نخبگان ابزاری ( مدیران) پاسخ دهند.

 

برخی از این پرسش ها و چرا ها بدین شرح است:

چرا عمدتا ما علاقه مندیم تئوری پردازی و نظریه پردازی کنیم و فقط در مقام حرف بمانیم ولی کمتر علاقه مند هستیم به مقام عمل پا بگذاریم.

فکر مدرن داریم ولی در عمل توجیه گر بسیار خوبی هستیم

ما باید ها و نباید ها را خوب می دانیم و آسیب شناسی هم خوب می کنیم. گذشته را خوب می دانیم. ولی اینکه در حال زندگی کنیم و چگونه زندگی کنیم و برای آینده چگونه برنامه ریزی کنیم؛ یک مقدار دچار مشکل و چالش می شویم.

چرا آینده نگری، محاسبه، عقلانیت و برنامه ریزی در همه حوزه های شخصی، اجتماعی و سیاسی و اداری ما، هیچ جایگاهی ندارد.

چه زمانی می خواهیم از حوزه حماسه به حوزه محاسبه برسیم؛ علاقه مندی زیادی به حماسه و شعار و مهیج کردن فضا داریم؛ ولی چه زمانی می خواهیم در یک حوزه ای که برمبنای محاسبه و آینده نگری باشد؛ پا بگذاریم.

و از همه مهمتر چه زمانی خواهیم توانست بین نخبگان فکری و نخبگان ابزاری، بجای تقابل و عدم اعتماد، تفاهم و تعامل برقرار کنیم.

کهن ترابی  با اشاره به اینکه شهرستان قاینات با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی که در حوزه گردشگری دارد و دارای میراث غنی تمدنی و فرهنگی می باشد،گفت: ولی ما در این حوزه دچار مشکل هستیم. زیرا برای این حوزه یک استراتژی و تعریف مشخصی نداریم؛ اینکه گردشگری یک کار لوکس و تجملی است و یا یک صنعت؛ در صورتی که صنعت است بایستی به بخش خصوصی واگذار گردد و دولت هم حمایت های لازم را بعمل آورد.

وی در ادامه اظهارات خود بیان داشت: چرا کشور ایران که به عنوان امن ترین کشور در منطقه خاورمیانه است باید کمترین حضور گردشگران راداشته باشد وکشوری مثل ترکیه شاهد حضورگردشگران زیادی است واین سوال مطرح می شود که چرا نتوانسته ایم به گونه ای ارتباط برقرار کنیم که ایران نیز در حوزه گردشگری بهتر از این عمل کند.

فرماندار قاینات اظهار امیدواری کرد و افزود: امیدواریم در این همایش ها برای پاسخگویی و ارائه راه حل های عملی و راه حل هایی که با مقتضیات این شهرستان متناسب و در جهت رفع چالشها و مشکلات شهرستان باشد؛ از سوی اساتید و پژوهشگران در این همایش ارائه گردد.

 

کهن ترابی درادامه با اشاره به موضوع محیط زیست نیز گفت: علی رغم این که در طول 37سال گذشته متخصصین هشدار های زیادی  در خصوص طبیعت می دادند اما کسی توجهی نداشت ودر حال حاضر85درصد منابع آبی تجدید پذیر ما ازبین رفته است ودچار تنش آبی شده ایم وبه پیامد های آن شامل خالی شدن روستاها از سکنه وحاشیه نشینی و...توجه نداریم .

وی گفت:609دشت فعال داریم و300دشت فعال کشور از آن خارج شده است وفرونشست زمین هم  در آینده در سازه های شهرسازی ومعماری مارا با مشکل مواجه خواهد کرد وبا تمام همه این موارد به پرسش های زیادی که هست پاسخ قانع کننده ای به خودنمیدهیم وچشم خودرا به تدابیری که دولت یازدهم به حوزه محیط زیست دارد بسته ایم در صورتی که دولت آقای روحانی دولت محیط زیستی است وعلی رغم مشکلاتی که در همه حوزه ها در بحث اعتبارات هست  ولی در حوزه محیط زیست وتهدیدات زیست محیطی علی رغم تحریم هایی که داشته ایم دربحث اعتبارات در اولویت های اول اعتبارات است  

وی درادامه گفت:چراباید بارتمام نا بخردی ها وعدم توجه به واقعیت های جامعه وآینده نگری را یک دولت ویک مجموعه ویک نسل بردوش بکشد

فرماندار قاین اظهارداشت: دولت دریک مسیر مشخص تلاش می کند تا مشکلات را حل کند اما گاها یک عینک بدبینی وغیرواقع بینی را به چشم زده ایم وهمان طورکه رئیس جمهور فرمودند برخی نمی خواهند ببینند که برجام در حوزه گردشگری ،در حوزه امنیتی،در  حوزه زیست محیطی چه دستاوردهای بزرگی برای ما داشته است وامیدوارم در آینده ای نه چندان دور تفاهم  وتعامل بین نخبگان فکری ونخبگان ابزاری منجر به این شود که بسیاری ازمعضلات ومشکلات فعلی برای نسل آینده باقی نماند وآینده ای سرشار از سربلندی وموفقیت وعزت مندی را برای تمام ایرانیان چه در داخل وچه در خارج رقم بزنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در حل مشکلات گاهی یک عینک بدبینی را به چشم زده ایم/ نتیجه همایش ها راه حل عملی برا رفع چالش ها ومشکلات باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..