تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری سنت حسنه صلح و سازش میان ایل شوهان با ریزوند در ایلام

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان ایلام در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: هیات صلح و سازش شورای حل اختلاف استان با همراهی بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان، روحانیت و فرماندار شهرستان سیروان رایزنی های گسترده ای را برای ایجاد صلح و سازش میان خانواده های احمدی از طایفه ریزوند و بلوچی از طایفه شوهان انجام داد تا نسبت به برقراری صلح و سازش بین این 2 خانواده که به دلیل وقوع یک فقره قتل دچار اختلاف شده بودند، برقرار کند.
علی اکرم داودی نیا افزود: پرونده این قتل که سال های گذشته رخ داد پس از صدور رای به دیوان عالی کشور ارسال شد ولی در آنجا رای قتل عمد نقض و به شبه عمد تغییر پیدا کرد.
وی یادآور شد : پس از ارجاع پرونده به دادگاه و پس از صدور رای در مرحله اجرا با پادر میانی بزرگان و ریش سفیدان 2 طایفه امروز در این مراسم میان این خانواده ها صلح و سازش برقرار شد.
داودی نیا تاکید کرد: ایجاد صلح و سازش همواره مورد توجه و تاکید دین اسلام بوده و فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف نیز در همین راستا ست تا دعاوی میان مردم بدون مراجعه به محاکم قضایی حل و فصل شود.
سرپرست شوراهای حل اختلاف استان ایلام گفت: جلوگیری از بروز نزاع و درگیری احتمالی در آینده و آثار اجتماعی همچون جلوگیری از کوچ کردن خانواده های درگیر از مهمترین اهداف ترویج سنت حسنه صلح و سازش است.
داودی نیا اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون موفق به اجرای صلح و سازش در سه فقره قتل بدون سبق تصمیم و اتفاقی شده ایم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم سه مورد دیگر را نیز به سازش ختم کنیم.
وی با اشاره به وجود 64 پرونده قتل اتفاقی و بدون سبق تصمیم در استان افزود: بدل این پرونده ها را از دادسرا مطالبه کرده ایم و امیدواریم با توجه به اینکه این موارد با امنیت عمومی در ارتباط نیستند بتوانیم از ظرفیت بزرگان ایلات و طوایف برای برقراری صلح و سازش در این پرونده ها بهره بگیریم
به گزارش ایرنا، خانواده مقتول با بخشیدن مبلغ 900 میلیون ریال دیه، آن را برای کمک به نیازمندان و تعمیر مسجد روستای خود اختصاص دادند.
خبرنگار : حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری سنت حسنه صلح و سازش میان ایل شوهان با ریزوند در ایلام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..