تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه های اولیه ابتلا به پارکینسون که مورد غفلت واقع می شوند

همچون سایر اختلالات حرکتی، پارکینسون نیز می تواند با تشخیص به موقع آن قابلیت درمان را داشته باشد. نشانه های ظهور این بیماری از فردی به فرد دیگری تفاوت هایی دارد.

در ادامه این نوشته نشانه هایی برای تان برشمرده خواهند شد که اگر نگرانی در مورد داشتن یکی یا چند مورد از آنها در شما یا در میان اطرافیان تان وجود دارد، بهتر است هرچه سریع تر به پزشک مراجعه و جلوی پیشرفت آن را بگیرید.

این نشانه ها به قرار ذیل هستند:

تغییر دست خط

1

اگر دست خط شما از بزرگ به کوچک و درهم برهم تغییر یافته می تواند از نشانه های اولیه ظهور پارکینسون باشد.

دکتر «دبرا هال» نورولوژیست مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو می گوید: “معلمانی که نخستین نشانه های پارکینسون را تجربه می کنند عمدتا شاگردان شان از دست خط آنها خصوصا روی تخته سیاه شکایت می کنند.”

در بسیاری از این بیماران لغات کوچک تر نوشته شده و تحرک با سرعت کمتری ادامه پیدا می کند و همچنین، برخی از کارها به صورت تکراری انجام می پذیرد.

ضعیف شدن حس بویایی 

2

اگر بوهای مورد علاقه خود را دیگر حس نمی کنید، دکتر هال پیشنهاد می کند که به پزشک مراجعه کنید چرا که بسیاری از بیماران مبتلا به پارکینسون وی از این معضل رنج می برند. در مورد علت این پدیده فرضیه ای وجود دارد که در توده ای پروتئینی در بخشی از مغز که مسئول بویایی است تغییر شکلی به وجود آمده است.

مشکل در خوابیدن 

3

اگر سابق بر این به آرامی و خوب می خوابیدید، اما اکنون مشکل دارید و حتی از تخت تان به زمین می افتید، ممکن است نشانه های پارکینسون در شما به وجود آمده باشد.

خیلی طبیعی است که شب های ناآرامی را سپری کنید. اگر همسرتان متوجه ناآرامی و حرکت شما در خواب یا صحبت کردن تان در حین خواب شده به پزشک مراجعه کنید.

هنوز به انجام پژوهش های بیشتری در این زمینه نیاز است اما این فرضیه وجود دارد که مناطق خاصی از مغز، دچار اختلالاتی شده باشد.

یبوست 

4

اگر شکم تان دیگر به طور روزانه خالی نمی شود نیز می تواند از نشانه های اولیه ابتلای به پارکینسون باشد. این بیماری با تحت تاثیر قرار دادن سیستم عصبی که مسئول کنترل هضم و کارکرد روده است، این پدیده را سبب می شود.

یبوست به تنهایی نمی تواند نشانه ابتلا به پارکینسون باشد اما اگر به همراه سایر نشانه هایی چون مشکل در خواب و یا دشواری های در راه رفتن و حرکت دادن اعضای بدن باشد می تواند تامل برانگیز باشد.

افسردگی 

0

ارتباط بین این بیماری و افسردگی ای که هنرپیشه معروف هالیوود «رابرت ویلیامز» در اواخر عمرش با آن روبرو بود می تواند گواهی بر این رابطه باشد. در برخی موارد پیش می آید که بیماران با باخبر شدن از ابتلا به پارکینسون، به افسردگی مبتلا می شوند اما این احتمال هم وجود دارد که پیش از تشخیص این بیماری به آن مبتلا شوند.

دکتر «مایکل تگلیاتی» از مرکز سینای کالیفرنیا در این مورد می گوید: “به دلیل کم شدن میزان دوپامین در مغز بیماری پارکینسون به وجود می آیدالبته کمبود سایر نوروترنسمیترها همچون سروتونین نیز می توانند در این امر نقش داشته باشند که منجر به بروز افسردگی می شوند.”

در این بیماری نشانه هایی چون از دست دادن علاقه به انجام کارهای پیشین، عدم احساس شادی و لذت بردن از چیزها همچون نشانه های افسردگی اولیه بروز پیدا می کند.

دکتر تگلیاتی توضیح می دهد: “بیماران حتی انگیزه ابتدایی ترین کارهایی را که قبلا انجام می دادند همانند صبح بیدار شدن و خریدن روزنامه را نیز از دست می دهند.” وی تاکید می کند درمان این نوع افسردگی عمدتا با جلسات مشاوره، داروهای ضدافسردگی و شُک های الکترونیکی انجام می پذیرد.

لرزش و تکان خوردن اعضا بدن حتی در زمان آرامش 

5

اینکه بعد از تجربه یک وضعیت اضطرابی یا مصرف برخی از داروهای خاص دچار لرزش شوید طبیعی است اما اگر زمانی که بدن تان در وضعیت آرامش کامل قرار گرفته دست ها، انگشتان، شست، لب ها و یا سایر اعضای بدن شروع به لرزش کنند نرمال نیست.

این تکانه های بی دلیل می توانند از دلایل بروز بیماری پارکینسون باشند. حدود ۷۰ درصد از مبتلایان به این بیماری این وضعیت را تجربه می کنند. اگر این نشانه در کنار کاهش حس بویایی و وضعیت نامناسب خوابیدن همراه باشد، می تواند نشانه ای از این بیماری تلقی شود.

گرفتگی عضلات و آرام تر شدن تحرک اعضا 

6

اگر در زمان هایی چون راه رفتن، مسواک زدن دندان ها، بستن دگمه لباس یا قطعه قطعه غذا احساس نوعی گرفتگی در مفاصل خود شدید، می تواند نشانه دیگری باشد.

اگر در هنگام راه رفتن نمی توانید بازوهای تان را حرکت دهید، یا زمانی که می خواهید قدم بردارید، احساس می کنید، به زمین چسبیده اید و اخیرا آسیبی به عضلات شما وارد نشده به پزشک مراجعه کنید.

نازک تر شدن صدا و بی حالت شدن صورت 

7

پزشکان بر این باورند که نازک تر شدن صدا و بی حالت شدن چهره می تواند از نشانه های بیماری پارکینسون باشد. برخی از بیماران نوعی لکنت را نیز تجربه می کنند. این بیماری اختلالاتی را در حرکت اعضا و نیز ماهیچه های صورت به وجود می آورد.

برچسب‌ها آرام شدن تحرک, افتادن از تخت, افسردگی, بی حالت شدن چهره, پارکینسون, تغییر دست خط, توده پروتئینی, حرکت در خواب, ضعف در حس بویایی, گرفتگی عضلات, لرزش اعضای بدن, نازک شدن صدا, نشانه های پارکینسون, یبوست



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه های اولیه ابتلا به پارکینسون که مورد غفلت واقع می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..