تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرهنگ، موضوعی دستوری نیست/بلکه نیازمند دانش، آموزش، عمل و الگو سازی است تا مورد توجه قرار گیرد

ساعت: 15:05 منتشر شده در مورخ: 1395/10/29 شناسه خبر: 1010315

دکتر نائینی گفت: اگر بخواهیم از آسیب های حوزه فرهنگ در امان باشیم باید برنامه های تربیتی خود را از سنین کودکی آغاز کنیم زیرا اگر رفتاری در جوان و نوجوان شکل بگیرد تغییر آن در دانشگاهها بسیار سخت و گاهی غیرممکن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»، اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور مسئولان استانی در دفتر امام‌جمعه قزوین برگزار شد.

در این نشست دکتر ابوالحسن نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان کی از اعضای شورا اظهار داشت: فرهنگ، موضوعی دستوری نیست که با بخشنامه، ابلاغ و آیین نامه اجرا شود بلکه نیازمند دانش، آموزش، عمل و الگو سازی است تا مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر بخواهیم از آسیب های حوزه فرهنگ در امان باشیم باید برنامه های تربیتی خود را از سنین کودکی و در مهد کودک ها آغاز کنیم زیرا اگر رفتاری در جوان و نوجوان شکل بگیرد تغییر آن در دانشگاهها بسیار سخت و گاهی غیرممکن است.

رئیس دانشگاه امام خمینی (ره) تصریح کرد: در یک زنجیره تعریف شده در مدرسه، خانواده، دانشگاه، اجتماع، ادارات و همه مناطق تاثیرگذار باید به گونه ای رفتار کنیم تا الگوهایی عملی برای مردم ترسیم شود.

دکتر نائینی در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود باید ابتدا ما مسئولان نیز در رفتار، گفتار و کردارمان صادق باشیم و اگر از وحدت و صداقت حرف می زنیم براستی در عمل نیز نشان دهیم ولی وقتی مردم در تریبون های مختلف از ما دروغ و تهمت می شوند دیگر اعتماد نکرده و این روش در جامعه نیر تسری می یابد.

وی اضافه کرد: امروز همه وظیفه داریم میدانی عمل کنیم اما ابتدا باید خودمان نوع برخورد و رفتار با یکدیگر را اصلاح کنیم و ببینیم آیا تحمل همدیگر را داریم، با هم صادق هستیم و سعه صدر را پیشه می کنیم و ظرفیت انتقاد و بیان واقعیت ها را داریم سپس انتظار داشته باشیم در جامعه نیز این مسائل نهادینه شود.

رئیس دانشگاه امام خمینی (ره) یادآورشد: بعد از گذشت یک سال از تعطیلی جلسات شورای فرهنگ عمومی به نظر می رسد در این زمینه غفلت شده لذا امروز باید ضمن آسیب شناسی با رویکردی جدید در صدد جبران گذشته و نتیجه بخش بودن جلسات شورا در دوره جدید باشیم و مسائل مهم را در دستور کار بررسی قرار دهیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرهنگ، موضوعی دستوری نیست/بلکه نیازمند دانش، آموزش، عمل و الگو سازی است تا مورد توجه قرار گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..