تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی‌مهری مسئولان قامت کشاورزان را خم کرده است/ حمایت از تولید و فروش محصولات کشاورزی در حد شعار مانده است

ساعت: 13:48 منتشر شده در مورخ: 1395/10/29 شناسه خبر: 1010095

کشاورز نمونه کشوری بی‌مهری مسئولان نسبت به کشاورزان را مطرح کرد و گفت: حمایت از تولید و فروش محصولات کشاورزی در حد شعار مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, عباس حسنلو کشاورز نمونه ملی اهل شهرستان ایجرود متولد سال 1357 با تحصیلات لیسانس توانسته است بیش از 7 تن در هکتار محصول حبوبات آبی تولید کند.

این کشاورز نمونه کشوری به مشکلات امروز کشاورزان استان زنجان اشاره و اظهار کرد: قامت کشاورزان از دو سو خم می‌شود یکی مشکلات و معضلات و بی‌مهری‌های طبیعت بوده و دیگری کم لطفی‌ و بی‌توجهی‌های مسئولان محترم است.

*کشاورزان امنیت شغلی ندارند

وی در ادامه گلایه‌های خود از مسئولان گفت: ما تولید کنندگان این مرز و بوم و عرضه کنندگان مهمترین بخش امنیت غذایی جامعه را برعهده داریم ولی در برابر خودمان امنیت شغلی نداریم.

حسنلو ابراز کرد: همیشه در استرس و اضراب هستیم و طبیعت را نمی‌توان کاری کرد ولی مسئولان محترم دست‌های ما رو بگیرند تا با خیال آسوده تولید کنیم.

وی با بیان اینکه سود بالای بانکی، عدم فشار مسئولان به بانکها در پذیرش وثیقه‌ها در برابر ارائه تسهیلات افزود: حل این مشکلات تا به امروز عملی نشده است من میخواهم در روستای خودم اشتغال ایجاد کنم و قطعا این تسهیلات را برای ساخت برج در مملکت دیگر نمی‌خواهم. چرا باید در ارائه تسهیلات این گونه به کشاورزان سختگیری شود.

این کشاورز نمونه خالی شدن روستاها از جمعیت و تبدیل شده به خانه ارواحان را از دیگر معضلات و مشکلات امروز عنوان کرد و افزود: افزایش حاشیه نشینی در شهرها نتیجه همین بی‌توجهی‌ها بوده است.

کشاورز نمونه استان زنجان

وی بیان کرد: اگر امروز به این موضوعات توجه نشود فردا هزاران ناهنجاریها را نمی‌توان از جامعه جمع آوری کرد.

حسنلو به مسئله بیمه و پرداخت خسارت محصولات کشاورزی در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: صحبت از خسارت بیمه می‌شود ولی کدام کشاورز خسارت محصولات سال گذشته خود را دریافت کرده است؟ به چه امیدی کارشناسان کشاورزی می‌گویند محصولات خودتان را بیمه کنید.

وی با خواستار رسیدگی نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی به حل مشکلات بیمه کشاورزان گفت: چرا تا به امروز بیمه کشاورزان حل نشده است و هنوز کشاورزان با این مشکل مواجه هستند.

کشاورز نمونه ملی با اشاره به اینکه وقتی که گوجه فرنگی‌ها که بر روی زمین توسط گوسفندان چرا می‌شود کسی صدایش در نمیاید گفت: ما کشاورزان همین مرز بوم هستیم چرا به مشکلات ما بی‌توجه‌ی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها حمایت از تولید و حمایت از فروش محصول را شعار دادند ولی این کار تا به امروزعملی نشده است، افزود: این واسطه‌ها هستند که قیمت‌ محصولات کشاورزی را حل می‌کند.

حسنلو ابراز کرد: با افزایش دو یا سه درصدی قیمت گندم هیچ کشاورزی حاضر نیست که با تورم فعلی گندم بکارد.

*رشد اقتصادی دولت مردیون کشاورزان است

وی با اشاره به نبود تشکلهای تخصصی در بخش کشاورز افزود: هیچ تشکل تخصصی در استان وجود ندارد و امروز از دانسته‌های کشاورزان نمونه در استان زنجان هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

کشاورز نمونه کشوری افزود: رشد اقتصادی که امروز رئیس جمهور محترم با شجاعت اعلام می‌کند مدیون ما کشاورزان است.

وی افزود: ما را دریابید زمانی که کشورمان توسط متفین اشغال شده بود گندم و جو نا‌یابد شد باید تلاش شود تا دوباره این شرایط تکرار نشود.

این کشاورز نمونه زنجانی افزود: امیدواریم با تدبیر حکیمانه دولت فعلی این اتفاقات نیفتد و ما کشاورزی را با آینده بسیار روشن ببینیم.

*کشاورزان از عهده سود 24 درصد تسهیلات میکانیزاسیون برنمی‌آیند

وی با اشاره به ارائه تسهیلات میکانیزاسیون کشاورزی افزود: مشکلی که کشاورزان در این بخش دارند سود کمر شکن است و کشاورزان از عهده سود 18 درصد به اسم و سود 24 درصد در عمل برنمی‌آیند.

حسنلو افزود: هیچ تعارفی با کسی نداریم با این روش نمی‌شود وضعیت میکانیزاسیون را ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه ما باید بر روی الگوی کشت کار کنیم و باید در برابر بحران آب الگوی کشت را رعایت کنیم تا از این گردنه بسیار حساس رد شویم، اظهار کرد: اما اینکه ما کشاورزان در مصرف آب باید چه کاری باید برنامه‌ریزی شود.

این کشاورز با بیان اینکه عملیات زراعی که ما می‌توانیم انجام دهیم افزایش بهره‌وری استفاده از آب است، گفت: اگر توجه داشته باشیم ما می‌توانیم بحران آب را مدیریت کنیم و این امر نیز نیاز به مدیریت در مزرعه توسط کشاورز دارد.

کشاورز نمونه کشوری با بیان اینکه بخشی از مشکلات ما مربوط به سود بانکی و بستر سازی توسط مسئولان جهاد کشاورزی است گفت: خیلی از مشکلات نیز برعهده کشاورز بوده و نیز باید براین باور برسیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید به این امر توجه داشته باشند کشت ارقام مقاوم به کم آبی و ارقامی که به مصرف آب کمتری نیاز دارند بیشتر روی بیاوریم، افزود: ما میخواهیم هندوانه تولید کنیم اگر با این میزان آب امکانپذیر نیست می‌توانیم به کشت نشاعی روی بیاوریم.

حسنلو با بیان اینکه توسعه کشت محصولات چغندر قند، کلزا و غیره می‌تواند در مدیریت مصرف آب کمک کند، گفت: استفاده از آبیاریها به روش نوین یکی از راه حل‌های مهم در مقابله به بحران کم آبی است.

وی افزود: در بحث آبیاری نیز باید مدیریت داشت و باید کشاورزان بدانند چه موقع و چه زمانی برای ابیاری محصولات مناسب است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی‌مهری مسئولان قامت کشاورزان را خم کرده است/ حمایت از تولید و فروش محصولات کشاورزی در حد شعار مانده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..