تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سومین جشنواره موسیقی عاشیقلار با یادبود عاشیق رسول قربانی

ساعت: 15:03 منتشر شده در مورخ: 1395/10/29 شناسه خبر: 1010283

رئیس انجمن موسیقی استان از برگزاری سومین جشنواره موسیقی عاشیقلار یادبود زنده یاد عاشیق رسول قربانی در اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، شاهرخ پناهی فرد  با اعلام این خبر گفت: جشنواره یاد شده با هدف صیانت از  فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگان،  ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی ، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش گروهی، تک خوانی و تکنوازی بصورت رقابتی برگزار می شود و  گروه ها فقط با آلات مرتبط " قوپوز، بالابان ، دهل ، سرنا و قاوال " می توانند اثر خود را ارائه نمایند.
 

پناهی فرد گفت: همچنین بخش رقابتی تکنوازی در سازهای قوپوز - بالابان و سُرنا، قاوال و دهل می باشد و در این بخش تکنواز می تواند در صورت نیاز از نوازنده همراه نیز استفاده کند.
 

وی افزود:  در بخش تکخوانی اثر با آواز و نوازندگی قوپوز توسط یک فرد قابل قبول می باشد و تکخوان می تواند در اثر گروهی نیز شرکت نماید.
 

رئیس انجمن موسیقی استان، شرایط سنی برای شرکت کنندگان را حداکثر تا ٤٠ سال عنوان کرد .
 

وی گفت: شرکت کنندگان در هر ٣ بخش گروهی، تکخوانی و تکنوازی می توانند دو اثر خود را بصورت CD/DVD تصویری باکیفیت مناسب تا پایان وقت اداری ٢٥ بهمن ماه ١٣٩٥ به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز، دفتر انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال نمایند.
 

نخستین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار  ١٦، ١٧ و ١٨  اسفند ماه  در تبریز برگزار می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سومین جشنواره موسیقی عاشیقلار با یادبود عاشیق رسول قربانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..