تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرانجام آلودگی رودخانه قره سو آق قلا و اتلاف بیش از 4000 ماهی به کجا رسید؟

ساعت: 13:30 منتشر شده در مورخ: 1395/10/29 شناسه خبر: 1010007

طی نمونه‌برداری‌های صورت گرفته و آنالیز آن مشخص گردید که آلودگی آن بالاتر از حد استاندارد بوده و این آلودگی متأسفانه باعث از بین رفتن بیش از 4000 ماهی گردیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه اسپی دژ، مدتی است که رودخانه قره‌سو دچار آلودگی گردیده که علاوه بر بروی مشکل برای روستاهای حواشی رود، محیط‌زیست منطقه را نیز به‌شدت مورد تهدید قرار داده است.

در این خصوص خبرنگار راه اسپی دژ به سراغ قنبر علی تمسکنی به رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرگان رفت.

وی به خبرنگار ما گفت : در حدود 20 روز پیش، تیمی از اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان جهت بررسی فاضلابی که از شهرک صنعتی آق‌قلا وارد رودخانه قره‌سو می‌شد به این منطقه اعزام شد.

تمسکنی ادامه داد : طی نمونه‌برداری‌های صورت گرفته و آنالیز آن مشخص گردید که آلودگی آن بالاتر از حد استاندارد بوده و این آلودگی متأسفانه باعث از بین رفتن بیش از 4000 ماهی گردیده است.

همچنین پس از تهیه و تکمیل پرونده به مراجع قضایی جهت بررسی ارسال گردید.

در ادامه ماجرا، امروز خلیل زاده، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان گلستان به همراه امانگلدی ضمیر، فرماندار شهرستان آق‌قلا با حضور در این رودخانه وضعیت آلودگی را از نزدیک بررسی کردند.

خلیل زاده در این خصوص گفت : این آلودگی‌ها مربوط به پنج شرکت متخلف می‌باشد که فاضلاب خود را به‌صورت غیرقانونی و شبانه با تانکر به این رودخانه منتقل می‌کردند. این شرکت‌ها شناسایی‌شده و به آن‌ها اخطارهای لازم داده شد.

امانگلدی ضمیر، فرماندار شهرستان نیز به ساکنین دو روستای حاشیه این رودخانه وعده داد که ظرف مدت 10 الی 15 روز آینده این مشکل به‌طور کامل مرتفع می‌گردد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرانجام آلودگی رودخانه قره سو آق قلا و اتلاف بیش از 4000 ماهی به کجا رسید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..