تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه خواجه نصیر پیشتاز  

دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی شاهد فعالیت‌های گسترده دانشگاه خواجه نصیر در ارائه مقالات حوزه ژئو انفورماتیک بوده است.

محمد کریمی دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی که صبح امروز در دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: محورهای این کنفرانس تصمیم گیری و برنامه ریزی مکانی، فناوری‌ها و کاربردهای نوین GIS، هوش محاسباتی و مدل سازی مکانی، سنجش از دور فراگستر مشارکتی و داوطلبانه در حوزه‌های صنعتی، عمرانی، پزشکی، استخراج هوشمندانه عوارض در حوزه‌های فتوگرامتری و سنجش از راه دور بوده‌اند. 

وی ادامه داد: طراحی کالیبراسیون بین سنجده‌ها از دیدگاه ژئوماتیک، سنجش از دور و ابر طیفی و کاربردهای آن در علوم زمین، روش‌های نوین استخراج اطلاعات از داده‌های راداری، پردازش و استخراج اطلاعات از داده‌های لیزر اسکنر و طیف سنجی میدانی و کاربردهای آن از دیگر محورهای این کنفرانس است. 

دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی تصریح کرد: از این میان 194 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از میان آنها بنا به نظرات داوران 57 مقاله برای ارائه شفاهی در همایش و 101 مقاله جهت ارائه پوستری انتخاب شد که مقالات برتر این کنفرانس جهت بررسی و چاپ در نشریات علمی و پژوهشی برگزیده می‌شود. 

کریمی بیان کرد: به موازات ارائه مقالات، پنج کارگاه آموزشی تخصصی ژئوماتیک با هدف آموزش علمی جدیدترین تکنولوژی در این همایش برگزار شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با این قدم و همکاری مجامع بین المللی ژئوماتیک در آینده کنفرانس‌ها را هر چه بهتر به صورت ارزنده در سطح بین المللی برگزار کنیم.

ورود رشته فناوری فرهنگ به کشور با همکاری کره جنوبی

در ادامه این مراسم، فرهاد یزدان دوست معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر گفت: رشته فناوری فرهنگ یک رشته جدید محسوب می‌شود که قرار است به صورت دوره مشترک و با اعطای مدرک مشترک میان دانشگاه خواجه نصیر و کره جنوبی برگزار شود.

وی ادامه داد: قرار است هیاتی از دانشگاه کایست (Kaist) کره جنوبی برای بررسی پذیرش دانشجو مشترک در دانشگاه خواجه نصیر حضور یابند. این دانشگاه با دانشگاه هانوفر آلمان طی سال های گذشته دوره های مشترک برگزار می کرد که اکنون این دوره ها متوقف شده است.

یزدان دوست اضافه کرد: در حال مذاکره هستیم تا دوره های کارشناسی ارشد مشترک میان این 2 دانشگاه را مجددا احیا کنیم.

وی عنوان کرد: قرار است با همکاری این دانشگاه، رشته‌های سنجش از راه دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی به صورت دوره های مشترک برگزار شود.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر درباره دوره های مشترک هوافضا و مهندسی مواد میان دانشگاه خواجه نصیر و کشور روسیه تصریح کرد: قرار است از مهرماه سال آینده برای دوره های تحصیلات تکمیلی در این رشته ها نیز پذیرش دانشجو داشته باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه خواجه نصیر پیشتاز  »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..