تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بچه‌های ایران را با ادبیات بومی آن آشنا کنیم

از جمله وظایف و تعهدات نویسنده کودک و نوجوان؛ بیان واقعیت‌های موجود در سرزمین و کشورمان است.

بچه‌های ایران را با ادبیات بومی آن آشنا کنیمجمال‌الدین اکرمی نویسنده، تصویرگر و شاعر ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون مولفه‌های نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان گفت: در نویسندگی برای این حوزه، گذشته از اینکه نویسنده باید به نوجوانی و کودکی خود بازگردد،نیازمند آن است که علایق این گروه سنی را به خوبی بشناسد. هر چند که این به تنهایی کافی نیست. مثلا با در نظر گرفتن علایق نوجوانان به سمت فضاهای ترجمه‌ای چون هری پاتر می‌رویم، در حالی که در نگارش نباید تنها علایق و جذابیت‌های کودک و نوجوان در نظر گرفته شود، بلکه نویسنده خود نیز در این راستا باید دست به خلق جذابیت بزند.
 
وی افزود: بچه‌های ما بیشتر شیفته ادبیات غرب و ترجمه هستند. در حالی که خود در سرزمینی زندگی می‌کنیم که هر گوشه آن از اقوام مختلف و تاریخچه خاصی برخوردار است. سرزمینی که سرشار از ناگفته‌ها، حوادث و ویژگی‌های پنهانی است که ما از آن بی اطلاع هستیم و باید کودکان و نوجوانانمان را با آن آشنا کنیم.
 
اکرمی ادامه داد: من بر این اعتقاد هستم که نویسنده باید زمینه‌های جدیدی را برای علاقه‌مندی‌های این قشر ایجاد کند و بی‌شک وقتی این سماجت وجود داشته باشد، خواننده هم مجذوب آن اثر خواهد شد. نویسنده باید برخلاف بسیاری از داوری‌ها و قضاوت‌ها که بیشتر به آثاری با فضای فانتزی و ترجمه‌ای توجه دارند، با به کار بستن عنصر نوع دوستی به بیان واقعیت های موجود در سرزمین و کشورمان بپردازد. مسائلی که بخش‌های زیادی از آن با کمی توجه برطرف می شود و این یکی از وظایف و تعهدات نویسنده است.
 
این نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: من در آثار خود اصرار زیادی بر ادبیات بومی کشور دارم. به عنوان مثال در میان 11 رمان تالیفی خود سه رمان را به منطقه چابهار اختصاص داده ام. کتاب هایی که برای خودم نیز بسیار ارزشمند بوده و حاصل چند سال زندگی در آن فضای بومی است.
 
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بچه‌های ایران را با ادبیات بومی آن آشنا کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..