تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدهی 130 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی/ 85 درصد بودجه طرح تحول سلامت بر عهده ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید تقی نوربخش پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی که در دفتر امام‌جمعه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی اجتماعی و اقتصادی با 42 میلیون نفر تحت پوشش در کل کشور است که 37 میلیون نفر بیمه‌شده و 5 میلیون و 200 هزار نفر مستمری‌بگیر اصلی دارد.

وی افزود: در سال 95 ماهانه 5 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت‌ شده که این هزینه‌ها از فروش نفت و کمک دولت نیست بلکه سعی کرده‌ایم با تمهید منابع، باری را از دوش دولت برداریم.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در خراسان سالانه 4 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: 2 هزار و 900 میلیارد تومان به مستمری و حدود یک‌هزار میلیارد تومان برای درمان اختصاص داده‌ شده است.

نوربخش با اشاره به اینکه 2 هزار و 700 نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی در خراسان رضوی هستند، خاطرنشان کرد: حدود 48 درصد از مردم مشهد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و سازمان در این استان 40 واحد اجرایی و 20 مرکز درمانی دارد.

وی با اشاره به بیمارستان فارابی گفت: ما طرح‌های توسعه‌ای داریم که بیمارستان فارابی هم جزء همین طرح‌ها و نیازمند توسعه است و در آینده‌ای نزدیک هم بیمارستان رضا(ع)، در نزدیکی مشهد، که قبل از انقلاب اقداماتی برای آن انجام‌شده، به‌زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور در مورد معوقات بیمارستانی مثل بیمارستان جوادالائمه تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان تمامی مطالبات این بیمارستان تا آخر شهریورماه پرداخت‌شده و کمتر بیمارستانی وجود دارد که مطالبات خود را یکجا دریافت کند.

نوربخش با بیان اینکه تولید سازمان ایجاد امنیت اجتماعی است، افزود: تأمین هم امنیت و هم معیشت است و در آن صحت سلامت و امنیت فکری تجمیع است که سعی کرده‌ایم سازمان را از مسائل سیاسی خارج کنیم و به ارتقاء امنیت اجتماعی کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد از مستمری‌بگیران سازمان از حداقل بگیران هستند، تصریح کرد: ما 3 هزار و 400 میلیارد تومان یعنی معادل هدفمندی یارانه‌ها مستمری می‌دهیم و سعی کرده‌ایم که امنیت خاطر را در این شرایط سخت برای بیمه‌شدگان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی مؤثرترین اقدام سازمان را در دو سال اخیر پژوهش‌هایی بر مطالبات رهبری دانست و گفت: پژوهش‌هایی بر مطالبات رهبری از سازمان تأمین اجتماعی انجام‌شده و ایده اولیه آن در مجمع سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی مطرح‌شده و امیدواریم به‌عنوان سند بالادستی سازمان قرار بگیرد.

نوربخش با بیان اینکه مسیر سازمان از بنگاه‌داری به سهام‌داری است، تصریح کرد: 70 درصد از سرمایه سازمان در بورس است و این به خاطر شفافیت بیشتر و ایجاد آگاهی و مطالبه برای مردم بوده است و اکنون حتی مردم در نفت و گاز و پتروشیمی سازمان هم شریک‌اند.

وی با بیان اینکه طبیعت سازمان همکاری با دولت‌هاست، خاطرنشان کرد: فشارهایی به سازمان وارد است مثلاً دولت 20 درصد از حق بیمه را قبول کرده اما هنوز پرداخت نکرده و سازمان 130 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه 85 درصد بودجه طرح تحول سلامت بر عهده سازمان است، گفت: سازمان برای بیمه‌ها درگذشته 380 میلیارد تومان پرداخت می‌کرد اما اکنون یک‌هزار و 400 میلیارد تومان پرداخت می‌کند و اکثر بودجه این طرح بر عهده تأمین اجتماعی افتاده است.

نوربخش از حذف دفترچه‌های بیمه در خراسان خبر داد و گفت: از یک ماه پیش افراد می‌توانند بدون نیاز به دفترچه بیمه فقط با شماره ملی به مراکز تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مراحل درمان خود را انجام دهند.

انتهای پیام/70036/صا

http://fna.ir/TBOVAB



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدهی 130 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی/ 85 درصد بودجه طرح تحول سلامت بر عهده ماست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..