تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سناتور آمریکایی: به کجا رسیده‌ایم که روسیه، ایران و ترکیه باید ما را به کنفرانس آستانه دعوت کنند

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «جان مک کین» سناتور ارشد جمهوریخواه ضمن هشدار درباره «اهداف پوتین»، با اشاره به مذاکرات «آستانه» درباره سوریه گفته که چه بر سر آمریکا آمده که روسیه، ایران و ترکیه باید واشنگتن را دعوت کنند.

«جان مک کین» در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی، درباره روسیه و همچنین کم شدن قدرت واشنگتن در خاورمیانه به ویژه سوریه هشدار داده است.

سناتور ارشد آمریکایی در ابتدا به سوالی درباره مواضع دونالد ترامپ در خصوص ائتلاف نظامی ناتو جواب داد.

جان مک کین گفت: «ناتو بسیار برای آمریکا حیاتی است. پس از حمله تروریستی 11 سپتامبر اعضای ناتو نیروهایشان را به خاطر حمله‌ای که به ما شد به افغانستان اعزام کردند. امیدورام رئیس جمهور منتخب این موضوع را متوجه شود. البته اعضای ناتو آن میزانی که باید برای هزینه های نظامی صرف نمی‌کنند اما به لطف رفتار ولادیمیر پوتین، شما می‌بینید که در بسیاری از اعضا شاهد افزایش بودجه های دفاعی هستیم. من فکر میکنم با توجه به رفتارهای پوتین، اهمیت ناتو در حال حاضر بسیار بیشتر از گذشته شده است».

خبرنگار ام اس ان بی سی درباره اظهارنظر اخیر ترامپ درباره قیاس «پوتین» و «آنگلا مرکل» و در یک رده قرار دادن آنها برای آمریکا سوال کرد.

سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی با «قصاب» و «اوباش» خواندن رئیس‌جمهور روسیه گفت که او با گزینه‌های وزارت دفاع و خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی او صحبت کرده و میداند که آنها قطعا همچنین نظری درباره پوتین و صدراعظم آلمان ندارند.

در ادامه مصاحبه از جان مک کین درباره سخنرانی روز مراسم تحلیف دونالد ترامپ سوال شد و اینکه از نظر او جانشین اوباما چه موضوع مهمی را باید در سخنرانی مدنظر قرار دهد.

سناتور آمریکایی با اذعان به وجود اختلافات در آمریکا تصریح کرد که «به نظر من رئیس‌جمهور منتخب باید دوباره کشور را متحد کند».

مجری شبکه از میهمان خود درباره امکان همکاری آمریکا با روسیه برای شکست تروریستها در سوریه سوال کرد؛ موضوعی که پیشتر ترامپ بارها بر آن تاکید کرده است.

مک کین به شدت این موضوع را رد و تصریح کرد: «اهداف و اولویتهای ولادیمیر پوتین با اهداف و اولویتهای ما متفاوت است».

او مدعی شد که روسیه تحت زعامت پوتین به بیمارستانها و «اپوزیسیون میانه رو در سوریه» حمله می‌کند و از سوی دیگر به داعش اجازه می‌دهد پالمیرا را در اختیار خود بگیرد.

سناتور آمریکایی گفت: «هدف ولادیمیر پوتین این است که امپراطوری روسیه را احیا کند. او کریمه را گرفت. او کشورهایی مانند گرجستان و اوکراین را تقسیم می‌کند. او این کارها را برای احیای امپراطوری روسیه انجام می‌دهد و اینها جزو اولویت‌های آمریکا نیست».

مجری شبکه سوال کرد که چنید قبل «گری کاسپاروف» شطرنج باز سابق مطرح روسی و از مخالفان ولادیمیر پوتین گفته بود که خطر روسیه پوتین برای آمریکا، از داعش بیشتر است. سناتور نظر شما چیست؟

مک کین جواب داد: «من با چنین نظری موافقم».

وی درباره کم شدن فاصله روسیه با آمریکا از منظر توانمندیهای نظامی بین دو کشور در نتیجه کاهش بودجه ارتش آمریکا در 8 سال ریاست جمهوری اوباما به شدت هشدار داد.

سناتور جمهوریخواه در ادامه تصریح کرد: «او(پوتین) اکنون بازیگری بزرگ در خاورمیانه است. موضوعی از این مهمتر نیست که روسها، ایرانیها و ترکیه‌ای‌ها دارند ما را برای حضور در کنفرانس صلح دعوت می‌کنند. آمریکا دیگر در حال ایفای نقش رهبری نیست. آمریکا حتی بخشی از آن(کنفرانس آستانه درباره سوریه) نیست. دارند ما را دعوت می‌کنند. چطور به اینجا رسیده‌ایم».

مک کین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه ایا او درباره مواضع روسی ترامپ نگرانی دارد یا نه، گفت: «البته که من نگرانم اما باید بگویم رئیس جمهور منتخب افرادی از قبیل جیمز ماتیس، مایکل فلین و دیگرانی که من سالها آنها را میشناسم را دور و بر خودش جمع کرده. اینها آدمهای روشنی هستند. امیدوارم که او به آنها گوش بدهد».

وی ادامه داد: «البته که من برای مدت طولانی در دوران هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما و مواضع سیاست خارجی او و عقب نشینی از جهان نگرانی داشتم و همچنین اظهاراتش که گفته بود من بعد از انتخاب مجدد، برای دادن امتیاز بیشتر(به روسیه) انعطاف بیشتری نشان خواهم داد».

فارس

202




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سناتور آمریکایی: به کجا رسیده‌ایم که روسیه، ایران و ترکیه باید ما را به کنفرانس آستانه دعوت کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..