تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تدوین برنامه 10 ساله دوم فضایی در دانشگاه‌ها

رییس مرکز فضایی ایران از تدوین برنامه 10 ساله دوم فضایی خبر داد و گفت: این برنامه هنوز به تصویب شورای عالی فضایی نرسیده ولی اساس اقدامات ما را شکل داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی کشور در دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی که صبح امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، گفت: فناوری سنجش و دسترسی نامحدود به کل جغرافیای کره زمین، امکان مشاهده زمین با دید بسیار باز و گسترده، محدود نشدن به جغرافیای سیاسی و نیز ارائه خدمات مشترک را برای کشورها ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: فضا یک ظرفیت به شدت استراتژیک دارد و بر این اساس کشورهای پیشرفته با تمام توان در حوزه فضا وارد شده‌اند.

رییس مرکز ملی فضایی با اشاره به وضعیت فعلی کشور بیان کرد: برنامه 10 ساله در حوزه فضا از سال 85 مصوب و اجرایی شد و این برنامه تا سال 94 ادامه داشت.

وی افزود: در برنامه 10 ساله اول فضایی، چهار ماهواره سنجشی را در مدار 250 کیلومتر پرتاب کردیم که این ماهواره‌ها شامل «امید»، «نوید»، «فجر» و «رصد» است.

رییس مرکز فضایی کشور اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های پرتاب و کنترل با دقت‌های مناسب از دیگر اقدامات انجام شده در برنامه 10 ساله کشور است.

منطقی از تدوین برنامه 10 ساله دوم فضایی خبر داد و گفت: این برنامه تاکنون به تصویب شورای عالی فضایی نرسیده است ولی اجرای آن ردر دستور کار قرار دارد.

رییس مرکز ملی فضایی با اشاره به وضعیت ارائه دروس فناوری‌های فضایی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر 15 دانشگاه کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی، دانشجوی سنجش از راه دور پذیرش می‌کنند.

رییس مرکز ملی فضایی از ایجاد شبکه آزمایشگاهی طیف‌سنجی خبر داد و یادآور شد: این شبکه با استفاده از امکانات دانشگاه‌ها ایجاد و تقویت می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تدوین برنامه 10 ساله دوم فضایی در دانشگاه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..