تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش پلاکت های خون چه عوارضی به همراه دارد

پلاکت های موجود در خون باعث بروز لخته خون و بند آمدن خونریزی می شوند.هنگامی که رگی در بدن شما پاره می شود،پلاکت ها با چسبیدن به محل آسیب دیده مانع خونریزی می شوند.سجاد زارعی متخصص خون و انکولوژی اظهار داشت:کاهش پلاکت خون باعث ایجاد خونریزی داخل جمجمه و دستگاه ادراری افراد می می شود.

این متخصص خون و انکولوژی عنوان کرد:تعداد نرمال پلاکت خون بین 150 هزار الی 450 هزار در هر میکرومیلی لیتر است.مبتلایان به ترومبوستیوز پلاکت خونشان بالای 450 هزار و بیماران ترومبوسیتوپنی دارای پلاکت خون کمتر از 150 هزار میکرو لیتر هستند.

وی با اعلام اینکه کاهش پلاکت خون زنان باردار باعث بروز خونریزی مغزی در مادر و جنین می شود، تصریح کرد: کاهش پلاکت خون باعث ایجاد خونریزی داخل جمجمه و دستگاه ادراری افراد می شود.

زارعی به دلایل بروز بیماری ترومبوسیتوپنی اشاره کرد و افزود: عواملی مانند کمبود تغذیه، نارسایی مغز و استخوان، هپارین، مصرف آسپرین، پره اکلامیسی، کم خونی، سرطان خون، شیمی درمانی و عفونت های خونی این بیماری را تشدید می کند.

وی بیان کرد: خون مردگی، خونریزی دهان، کبودی پوست، ضعف و بی حالی و خون دماغ از علائم کاهش پلاکت در خون است.

این متخصص خون و انکولوژی با بیان اینکه کمبود پلاکت خونی ممکن است باعث نازایی زنان شود، تصریح کرد: در قدیم عمر مبتلایان به بیماری های خونی کوتاه بوده اما خوشبختانه امروز با پیشرفت علوم پزشکی، افراد می توانند برای کمک به درمان و افزایش عمر این بیماران جهت اهدای خون و فرآورده های آن به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش پلاکت های خون چه عوارضی به همراه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..