تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داورزنی: استویچف می‌آید اما ضمانت نمی‌دهم بماند/ به کافه پسرم بروید و قهوه بخورید!/ ترجیح می‌دهم تا المپیک ۲۰۲۰ در والیبال بمانم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ساعت 10 امروز چهارشنبه در نشست خبری پاسخگوی خبرنگاران بود. این نشست در سالن همایش‌های آکادمی ملی فوتبال آغاز شد و رئیس فدراسیون والیبال درباره آخرین تحولات این رشته ورزشی ایران از جمله روند انتخاب سرمربی تیم ملی به سوال های خبرنگاران پاسخ داد.

محمدرضا داورزنی در ابتدای صحبت‌هایش توضیحاتی درخصوص شرایط والیبال ایران داد و اظهار داشت: بعد از المپیک شرایط مربیان مختلف را بررسی کردیم. شاید خیلی از مربیان در لیگ های ترکیه و لهستان و ... کار می کنند تمایل دارند با تیم ملی ایران کار کنند اما برای ما مهم بود مربی انتخاب کنیم که متناسب با آرمان های ما باشد. بررسی های داخلی ما شروع شد و جلسات متعددی برگزار کردیم و منجر به این شد که سرمربی تیم ملی را تغییر بدهیم.

وی در ادامه درباره گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی صحبت کرد و افزود: از 14 شهریور ماه بررسی مربیان گروه اول مان یعنی نفراتی مانند رزنده را آغاز کردیم. مکاچن هم جز این گزینه ها بود اما او مایل به حضور در ایران نبود. با وی مذاکره کردیم تا شاید نظرش عوض شده باشد.
با گلن هوگ، سرمربی سابق تیم ملی کانادا هم حرف زدیم. با آناستازی هم مذاکراتی انجام دادیم، هرچند که قبلا هم چندین دوره با او مذاکره کرده بودیم. از دیگر گزینه های ما مندز بود که مربی ساداکروز برزیل است. به او پیام دادیم و نظرش را پرسیدیم. سپس با استویچف وارد مذاکره شدیم که در دنیای والیبال شناخته شده است و کارنامه درخشانی دارد. با کولاکوویچ و وبر و ... هم صحبت کردیم که همگی کارنامه خوبی داشتند. حتی با دجورجی هم مذاکراتی انجام دادیم.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه درباره نتایج این مذاکرات گفت: بعد از دو ماه رزنده گفت نمی‌خواهم از برزیل خارج شوم و از ایران تشکر کرد. سپس هوگ بلافاصله جواب ایران را داد و گفت تمرکزم روی تیم باشگاهی ام است و نمی خواهم کار ملی انجام دهم. مندز همچنان این بحث را دارد که تا سال 2019 با تیم باشگاهی اش قرارداد دارد اما می خواهد که با تیم ملی هم کار کند که ما موافقت نکردیم.

داورزنی سپس  نتیجه مذاکره با مهمترین گزینه یعنی آناستازی را تشریح کرد: مذاکرات با آناستازی حدود 40 روز طول کشید. وی وکیلش را معرفی کرده بود که من درخواست کردم با خودش به صورت مستقیم حرف بزنم. بحث مالیاتی اش در ایتالیا مطرح شد که راهکار دادیم. قرار شد با وکیل و خانواده اش صحبت کند، اما در نهایت گفت ترجیح می‌دهم در گدانسک بمانم، چون در یک بیزینس هم دارم.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه از نتیجه مذاکرات با استویچف پرده برداشت: اوایل آذر ماه به صورت حدی با استویچف وارد مذاکره شدیم. اولین پیامش این بود که دوست ندارد از اروپا خارج شود و استدلالش این بود که چون تجربه ای در ترکیه داشته کمی تفاوت فرهنگ آزارش می‌داد. با اسکایپ مذاکرات ادامه پیدا کرد و مجاب شد با چند نفر مشورت کند. با بازیکنان خارجی حاضر در ایران و مربیان مذاکره کرد. تحلیلی از تیم ملی ایران انجام داد و ما هم اطلاعاتی به وی دادیم و گفتیم که می توانیم در جمع 4 تیم برتر المپیک باشیم. استویچف گفت فلسفه کاری من موفقیت و پیروزی است و هرجا که بودم روی سکو رفته ام به همین دلیل باید شرایط ایران را به صورت دقیق بررسی کنم. ایام کریسمس بود که او تشکر کرد و قرار شد به صورت حضوری با هم مذاکره کنیم. گفت پدرم بیمار است و باید در صوفیه به ملاقات وی بروم. دو روز به بلغارستان رفتم و دو جلسه حدودا 4 ساعته داشتیم. روند کلی 10 سال گذشته را بررسی کردیم و به او گفتم الان از شما جواب نمی خواهم بلکه شما را دعوت می کنم به ایران بیایید و از نزدیک شرایط را ببینید. اولویت ما استویچف است که به تهران هم خواهد آمد. امیدوارم با استویچف به توافق قطعی برسیم اما برای اینکه دست ما خالی نشود با سایر گزینه ها همچنان مذاکره خواهیم کرد.

وی در ادامه به شرط و شروط فدراسیون والیبال اشاره کرد و گفت: ما برای کسی شرط نگذاشتیم بلکه حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک هدف آرمانی ما است.  همچنین برنامه هایی از کولاکووبچ و بروتو و وبر خواسته بودیم.

داورزنی در ادامه به مذاکره با کولاکوویچ اشاره کرد و گفت: احتمال دارد کولاکوویچ را هفته بعد به ایران بیاوریم تا به صورت مستقیم با وی مذاکره کنیم. کولا رزومه خوبی دارد و نسل کنونی صربستان به دست او پرورش داده شده است. او کارنامه خوبی دارد و گاهی نتایج خوبی نگرفته اما جز مربیانی است که در مجموع عملکرد خوبی داشته است.

وی درباره سایر گزینه‌ها افزود: مربی جوان دیگری مانند آندره جیانی هم در لیست ما هست و اولبن پیام را چند روز پیش برای او ارسال کردیم. منتظریم که او برنامه اش را به ما بدهد تا اگر با اولویت ها به تفاهم نرسیدیم، با او به صورت جدی وارد مذاکره شویم. ربادنگو گفته که او می تواند جز اولویت های ما باشد اما ما هنوز به جمع بندی نرسیدیم. او آخرین بار در تیم ورونا بود و پیش از این همراه با تیم اسلوونی نتایج خوبی گرفت. در هفته های اخیر من تا پاسی از شب و حتی بامداد با توجه به اختلاف زمان با سایر کشورها با مربیان مختلف مذاکره کردیم. مربیان روی دستیار و بدنساز و حتی آنالیزور خود خیلی حساس هستند.

محمدرضا داورزنی درخصوص صحبت‌هایی که اخیراً در مورد مجتبی داورزنی پسرش و ارتباط او با برخی بازیکنان تیم ملی از جمله سعید معروف مطرح می‌شود، اظهارداشت: مسائل پسر من ربطی به من و فدراسیون والیبال ندارد. اینکه یک جوان با چند نفر شریک می‌شود، رستوران می‌زنند و باشگاه بدنسازی یا کافه افتتاح می‌کنند، ربطی به والیبال ندارد. در مجموع باید بگویم کارهای اقتصادی که پسر من انجام می‌دهد به خودش مربوط است. دستگاه‌های قضائی حضور دارند و می‌توانند عملکرد او را بررسی کنند تا اگر مشکلی وجود داشت، با او برخورد کنند. به شما هم پیشنهاد می‌کنم تا به آن کافه بروید و پس از خوردن یک قهوه شرایط را به صورت دقیق بررسی کنید.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد ادامه همکاری فدراسیون با خوآن سیچلو مربی تیم ملی عنوان کرد: سیچلو ظرفیتی است که در اختیار ما قرار دارد. او در حال حاضر مأموریت دارد تا وضعیت بازیکنان ملی و غیرملی را در لیگ برتر زیر نظر داشته باشد. در ادامه راه هم ما از او به عنوان کمک مربی تیم ملی و یا سرمربی یکی از رده‌های پایه استفاده خواهیم کرد اما در حال حاضر اولویت ما این است که او وظیفه‌اش را دنبال کند.

وی در خصوص ادامه همکاری با امیر خوش‌خبر به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال عنوان کرد: هنوز در مورد کادر فنی تیم ملی هیچ چیز قطعی نشده است. خوش‌خبر سال‌ها است که با ما کار می‌کند و عملکرد خوبی هم داشته است. مجموعه تیم ملی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. اصلی‌ترین عضو در کادر فنی تیم ملی سرمربی است و سرپرست هم باید وظیفه سرپرستی را انجام دهد. بحث‌هایی که در خصوص بازیکن‌سالاری و ... مطرح می‌شود را باید به صورت واقعی تحلیل کرد. ما 8 تیم ملی داریم و باید از ظرفیت‌ها در این تیم‌ها استفاده کنیم. به دنبال این هستیم که از افرادی که سواد و البته توانمندی دارند در بخش سرپرستی بهره ببریم.

داورزنی در مورد بحث‌هایی که اخیراً در مورد وی مطرح می‌شود و او را به برخی جناح‌های سیاسی ربط می‌دهند، تصریح کرد: من 35 سال کار اجرایی کرده‌ام و معتقدم که افراد اجرایی نباید وارد سیاست شوند مگر اینکه از کار اجرایی خداحافظی کنند. نماینده‌های مجلس و در مجموع سیاسیون بخشی از کارشان این است که در موافقت یا مخالفت با موضوعی بیانیه صادر کنند اما به عقیده من این کار آفت کار اجرایی است.

وی ادامه داد: چندی پیش قرار شد در راستای ایجاد وحدت اقداماتی صورت بگیرد و من هم اعلام کردم که این کار اقدام خوبی است بعد از 24 ساعت لیستی اعلام شد که برخی افراد از جمله من موضع‌گیری سیاسی کرده‌اند که بلافاصله من موضع خودم را اعلام و آن موضوع را تکذیب کردم چون من یک مدیر اجرایی و حرفه‌ای در ورزش هستم. من اعتقادی به این خط‌کشی‌ها ندارم و اینکه یک مدیر اجرایی بخواهد همراه با یک جریان سیاسی در مقابل دولت بیانیه صادر کند را حرام می‌دانم. من به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارم و کار خودم را می‌کنم تا لبخند را روی لبان مردم ببینم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به شرایط موجود در لیگ برتر خاطرنشان کرد: تأکید ما این بود که باشگاه‌هایی که بدهی دارند هرچه زودتر تکلیف خود را مشخص کنند. از باشگاهی مانند ارومیه خواستیم تا بحث نقدینگی خود را مشخص کند و اگر نقدینگی ندارد به صورت غیر نقدی پول بازیکنان را پرداخت کند.

داورزنی ادامه داد: یا در مثالی دیگر باید بگویم والیبال با زندگی مردم ورامین عجین شده اما اتفاقاتی می‌افتد که به نظر من شایسته این تیم نیست. با این موضوع را هم در نظر بگیریم که استان‌هایی که تیم والیبال آنها را شهرداری‌ها اداره می‌کنند با توجه به منابع درآمدی خود قراردادها را پرداخت می‌کنند. تلاش ما این است با توجه به علاقمندی مردم شرایطی را فراهم کنیم تا تیم‌ها در لیگ برتر با حداقل‌ها حفظ شود. فشارهایی که ما آوردیم موجب شد تا خیلی از تیم‌ها بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به شرایط تیم والیبال پارسه، گفت: بازیکنانی مانند اصغر مجرد، طیب عینی و ... نسل بعدی والیبال ما هستند و باید خدمت مقدس سربازی را هم پشت سر بگذارند به همین دلیل ما به تیم‌هایی مانند پارسه نیاز داریم تا بازیکنان سرباز در این تیم‌ها به کار خود ادامه دهند.

داورزنی در مورد اینکه چگونه می‌خواهد استویچف را مجاب کند تا در ایران بماند؟ گفت: من نمی‌توانم گارانتی بدهم که استویچف در ایران بماند اما همین که توانستیم نظر او را تغییر بدهیم تا به ایران بیاید اتفاق مثبتی است. در ادامه کار هم باید دید که حضرت حق چه چیزی برای ما رقم خواهد زد اما شک نکنید که ما در این راه منافع ملی را هم در نظر می‌گیریم و گزینه‌ای انتخاب می‌کنیم که مقبولیت داشته باشد. نمی‌دانم چرا برخی‌ها می‌گویند فدراسیون در این مدت فقط با اسم‌ها بازی کرده است در حالیکه من فقط با گزینه‌های مختلف مذاکره کرده‌ام و حدود 7 ساعت هم با استویچف به صورت مستقیم صحبت کردم.

وی در مورد شرایط والیبال ساحلی ایران و برگزاری دومین دوره تور جهانی به میزبانی کیش عنوان کرد: ما خیلی تلاش کردیم تا والیبال ساحلی هم مانند سالنی بالا برود اما تا زمانی که فرخی در مسابقات کشوری قهرمان می‌شود یعنی کاری نکرده‌ایم. به هر حال قرار است امسال هم دومین دوره تور جهانی در جزیره کیش برگزار شود و مبلغی حدود 100 هزار دلار برای آن جایزه تعیین کرده‌ایم. تاکنون هم حدود 60 تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص احتمال حضورش در وزارت ورزش و شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: من تا سال 2020 عضو فدراسیون جهانی هستم و البته به تازگی هم عضو کمیته مالی فدراسیون جهانی شده‌ام. دغدغه من در حال حاضر این است که با کمک دلسوزان والیبال کاری را که شروع کرده‌ایم تا سال 2020 ادامه دهیم تا به هدف خود برسیم.تمرکز من روی این موضوع است که با تمام توان به سمت هدف خود برویم، البته در این راه پیشنهادهایی هم صورت گرفت تا من در جبهه دیگری کار کنم اما تمایل خودم این است تا در والیبال به خدمتم ادامه دهم.

وی گفت: دولت تدبیر و امید که روی کار آمد، دوستان زیادی ابراز تمایل کردند تا از تجربیات من در عرصه عمومی ورزش استفاده کنند، به هر حال والیبال در حال حاضر موفق‌ترین رشته گروهی ایران است و کارنامه قابل دفاعی دارد که می‌تواند یک الگو باشد. گاهی حکم می‌شود و الزام‌های دیگری وجود دارد که من در بخش دیگری کار کنم یا از والیبال بروم که این موضوعات دیگر از گردن من خارج است. من خودم ترجیح می‌دهم تا المپیک 2020 در والیبال بمانم و خدمت کنم البته این موضوع را هم باید بدانیم که والیبال به نام داورزنی گره نخورده بلکه قطاری است که روی ریل در حال حرکت است.

داورزنی درخصوص برخی بداخلاقی‌ها در لیگ برتر عنوان کرد: اتفاقاتی که در لیگ رخ می‌دهد چند بخش دارد، تماشاگران، کادر فنی، بازیکنان و فدراسیون که هرکدام باید جداگانه بررسی شوند گاهی بحث اجرایی است و گاهی نوع نظارت و قضاوت مطرح می‌شود. در بسیاری از رشته‌های ورزشی نیازمند فرهنگ‌سازی برای تماشاگران هستیم و آنها به عنوان سرمایه‌های اصلی ورزش باید بدانند که هر رفتاری که برای تیم محبوبشان می‌کنند واکنشی در پی خواهد داشت.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد اینکه برخی دستگاه‌ها و نهادها در کار فدراسیون دخالت می‌کنند، گفت: این موضوع درست نیست. هواداران تیم‌ها در شهرهای مختلف درخواست‌های متعددی دارند و اگر تیمشان با مشکل مواجه شود کمپین راه می‌اندازند و اقدامات مختلفی می‌کنند تا تیمشان به لیگ برتر برگردد، ما هم کمک می‌کنیم تا این اتفاق رخ دهد، تعجب می‌کنم از اینکه برخی‌ها می‌گویند نهادها و دستگاه‌ها در کار فدراسیون دخالت کرده‌اند.

داورزنی در نشست خبری امروز خبر از استعفای عزیزخانی رییس سازمان والیبال ساحلی داد و افزود: با استعفای عزیزخانی موافقت شد و به دنبال گزینه جدیدی برای ریاست سازمان ساحلی هستیم. داورزنی همچنین از غفوری دبیر سازمان نیز سخن گفت و اذعان داشت:خوشبختانه با حضور تمام وقت کسری غفوری فعلا مشکل خاصی نداریم.

انتهای پیام/س

http://fna.ir/LI2FQY



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داورزنی: استویچف می‌آید اما ضمانت نمی‌دهم بماند/ به کافه پسرم بروید و قهوه بخورید!/ ترجیح می‌دهم تا المپیک ۲۰۲۰ در والیبال بمانم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..