تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پای اساتید هلندی به ایران باز می‌شود/ درخشش دانشگاه خواجه نصیر در زمینه نقشه‌برداری

رییس دانشکده مهندسی دانشگاه خواجه نصیر از برگزاری دوره‌های مشترک این دانشگاه با دانشگاه هلند در زمینه ژئو انفورماتیک خبر داد.

به  گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید عبادی رئیس دانشکده مهندسی خواجه نصیرالدین طوسی در دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی که صبح امروز در دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: امروزه برآورده شده است بیش از 80 درصد داده‌ها و اطلاعات مورد استفاده دستگاه‌ها و سازمان های اجرایی مکان‌محور است. 

وی ادامه داد: اهمیت تولید مدیریت و بکارگیری مفید و موثر این اطلاعات در حل مسائل کشور در بخش‌هایی از برنامه های توسعه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان توسعه پایگاه‌های داده مکان محور و توسعه زیر ساخت به داده مکانی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشکده مهندسی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: دانشگاه مهندسی خواجه نصیرالدین طوسی با بیش از چهار دهه نقش آفرینی و آموزش، تحقیقاتی در عرصه نقشه‌برداری و جمع‌آوری اطلاعات مکانی کشور به انجام رسانده و تاکنون کارنامه موفقی را از خود بر جا گذاشته است. 

عبادی بیان کرد: از جمله فعالیت‌های پایه و بنیادی کشور که توسط این دانشکده در حوزه فناوری اطلاعات مکانی مثمر ثمر بوده می‌توان به فاز مطالعاتی زیرساخت داده‌های مکانی، تدوین استاندارد داده مکانی، ایجاد بانک اطلاعاتی طیفی کشور، بهینه سازی خط تولید اطلاعات مکانی سازمان جغرافیایی، ایجاد آزمایشگاه سنجش از دور محیطی و سیستم آنی هشدار دهنده تغییر شکل مبتنی بر ایستگاه‌های دائمی جی پی اس اشاره کرد. 

وی تصریح کرد: دانشکده نقشه برداری این دانشگاه همواره در توسعه تکنولوژی و بروزرسانی رشته در کشور پیشگام بوده و بروز رسانی علمی و تحقیقاتی در سطح جهانی مطرح است. 

رئیس دانشکده مهندسی خواجه نصیرالدین طوسی اضافه کرد: از مهمترین کارهای انجام شده در سال گذشته این دانشگاه که با توجه به ابلاغیه و ماموریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه محول شد، بازنگری کشوری سر فصل دروس رشته مهندسی نقشه برداری در کلیه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و نیز ایجاد تحولی شگرف در دوره کارشناسی مهندسی نقشه برداری بوده است. 

عبادی تصریح کرد: در این بازنگری از نظر اساتید مطرح دانشگاه‌های دیگر و با در نظر گرفتن نیاز صنعت نقشه برداری استفاده شده است. 

رئیس دانشکده مهندسی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: سر فصل‌های بازنگری شده در مقطع ارشد و دکتری نیز تا پایان بهمن ماه انجام و از طرف وزارت علوم ابلاغ خواهد شد. 

عبادی افزود: با برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم از سال آینده در دوره مشترک بین المللی کارشناسی ارشد ژئو انفورماتیک بتوانیم با دانشگاه هلند تحت عنوان JKIP از طریق کنکور سراسری دانشجو پذیرش کنیم.

وی یادآور شد: همچنین از سال قبل اقدام به پذیرش دانشجویان پسا دکتری کردیم که هم اکنون چهار دانشجوی پسا دکتری در دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پای اساتید هلندی به ایران باز می‌شود/ درخشش دانشگاه خواجه نصیر در زمینه نقشه‌برداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..