تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم مشارکت هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت/ پیشرفت تکنولوژیک کشور مرهون همکاری‌های بین بخشی

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی ایران گفت: پیشرفت تکنولوژی وابستگی زیادی به ارتباط صنعت و دانشگاه دارد.

فرشاد فرزاد فر رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای غیر واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اهمیت واقعی شدن ارتباط بین صنعت و دانشگاه به خصوص در حوزه علوم پزشکی گفت: افزایش سرعت علم باعث حرکت بیش از پیش محققان کشور به سمت کشف و دستیابی به فناوری های نوین و کاربردی شده است.

وی ادامه داد: برقراری رابطه بین دانش، صنعت و سرمایه تنگاتنگ لازمه ارتقای دانش پزشکی و دستیابی به فناوری های نوین به نتایج ملموس است. در غیر این صورت جایگاه کنونی ایران از نظر دانش و فناوری در جهان برای همیشه ثابت مانده و هیچ رشد چشمگیری نخواهد داشت.

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران گفت: اگر در دنیا برخی از مراکز تحقیقاتی از ما جلوتر هستند، دلیل بر عقب ماندگی علمی ایران نیست بلکه ارتباط صنعت و دانشگاه و سرمایه گذاری در کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه به قدری بیشتر شده که فضای رقابتی شدیدتری را ایجاد کرده است.

فرزاد فر اظهار داشت: در کشورمان باید بیش از پیش به تحقیقات و نقش و جایگاه آن در قالب نزدیک‌تر شدن همکاری‌های بین بخشی صنعت و دانشگاه توجه شود. گرچه بسترهای بسیار خوبی برای رشد فناوری و پیشرفت پزشکی در کشور فراهم شده است اما این زمینه‌ها هنوز نیازمند رسیدگی‌های بیشتر هستند. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم مشارکت هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت/ پیشرفت تکنولوژیک کشور مرهون همکاری‌های بین بخشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..