تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مأموریت بانک توسعه‌ای و تخصصی پست‌بانک‌ایران، شرایط را برای رفع نیازهای روستائیان بیش از پیش فراهم ساخته است

احتشام فلاح‌فر عضو هیأت مدیره پست‌بانک ایران در گردهمائی آموزشی رؤسای دوایر و کارشناسان اعتباری گفت: مأموریت بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT و خرده‌ بانکداری، شرایط را برای رفع نیازهای روستائیان توسط این بانک بیش از پیش فراهم ساخته است.

به گزارش شمانیوز : وی هدف از این گردهمائی را یکسان‌سازی رویه‌ها در بانک دانست و بر رعایت دستورالعمل‌های جدید اعتبارسنجی، وصول مطالبات و سایر بخشنامه‌های صادره تأکید کرد.
مهندس فلاح‌فر ضمن تشریح رشد و توسعه اقتصادی در کشورهای مختلف و نقش بانک‌های توسعه‌ای‌- تخصصی در این زمینه اظهارداشت: نظام بانکی که با سیاست‌های پولی مطرح می‌شوند یکی از ابزارهای مهم اقتصادی در زمینه توسعه اقتصادی است که در چارچوب‌های مختلف به نظام اقتصادی کمک می‌کنند.
عضو هیأت مدیره با اشاره به مأموریت جدید پست‌بانک‌ایران به‌عنوان بانک توسعه‌ای- تخصصی حوزه ICTو IT تصریح کرد: بانک‌ها در زمینه‌های توسعه‌ای و تخصصی وظایف مختلفی دارند که در این زمینه پست‌بانک‌ایران با توجه به حضور در مناطق روستائی و محروم بهتر می‌تواند نیازهای هموطنان در این مناطق را برآورده ساخته و منابع خرد آنان را جمع‌آوری کند.
فلاح فر تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم دانش و اطلاعات خود را ارتقاء داده و به مشتریان نگاه خاص داشته و به موقع مشکلات آنها را برطرف ساخته و به موقع این مشکلات را پیشگیری کنیم.
وی درادامه به تشریح محورهای مختلف این نشست آموزشی پرداخت و با اشاره به دستورالعمل اجرائی قرارداد عاملیت صندوق توسعه روستائی، ثبات اشتغال و درآمدزائی در روستاها را ازجمله اهداف این بانک دانست و اظهارداشت: باید با تلاش و پشتکار حداکثر استفاده از منابع موجود را ببریم تا پست‌بانک در عمل هم به بانک توسعه‌ای– تخصصی تبدیل شود.
فلاح‌فر در همین خصوص بر ارتباط و برگزاری جلسه‌های مختلف با مسئولان محلی در استان‌ها و نظارت بر برگشت منابع صندوق برای توسعه اقتصادی کشور و وصول مطالبات تأکید کرد.
عضو هیأت مدیره درپایان با ارائه توصیه‌هائی درخصوص نظارت مستمر و قوی بر شعب و باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی در کنار خدمت به مشتریان، بر رعایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و عملکرد کارکنان شعب و اعتبارسنجی مشتریان و نظارت بر گردش عملیات مالی مشتریان نیز تأکید کرد.
ناصر زرگر معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستائی مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این مراسم به تشریح نگاه توسعه‌ای به روستاها و وحدت رویه کاری بین پست‌‌بانک و معاونت مذکور پرداخت و گفت: فعالیت نظام بانکی در روستاها باید نگاه توسعه‌ای باشد که خوشبختانه پست‌بانک ایران در این زمینه از ظرفیت گسترده‌ای برخوردار است و توانسته است عملکرد مثبت و خوبی ارائه نماید.
وی با بیان اینکه اقتصاد روستاها را باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش هدایت نمود گفت: تحقق این موضوع با تعامل و نگاه مشترک پست‌بانک و صندوق توسعه ملی و ایجاد طرح‌های مجرب انجام می‌پذیرد.
رضائی مدیرکل دفترامور روستائی مناطق محروم روستائی ریاست جمهوری نیز در ادامه مراسم با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های پست‌بانک در روستاها بر ایجاد ارتباط مستمر بین دومجموعه برای انجام طرح‌ها و برنامه‌های مختلف تأکیدکرد و گفت: ظرفیت این بانک بسیار خوب است و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی نشان داده و موضوع توسعه‌ای – تخصصی را بخوبی پیش ببریم.
وی در پایان توصیه‌هائی در زمینه ارائه تسهیلات به طرح‌ها و برنامه‌ها و لزوم ایجاد ارتباط دوسویه در این خصوص پرداخت.
داود قزلباش مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری پست‌بانک‌ایران هم در این مراسم به جمع‌بندی مباحث و مطالب آموزشی مطرح شده پرداخت و ضمن تأکید بر دقت و توجه به انعقاد قرارداها گفت: هرچه ابتدای کار مدارک و مستندات کامل باشد به همان اندازه در کار موفق‌تر خواهیم بود.
وی تصریح کرد: 70درصد مطالبات به خاطر پرونده‌های ناقص، عدم شناسائی کافی و عدم بازدید از شرکت‌ها می‌باشد. بنابراین در نوشتن قراردادها باید وقت و توجه کافی وجود داشته باشد.
قزلباش درپایان از همه شرکت‌کنندگان درخواست کرد که آموزش مطالب مطرح شده را به رؤسای شعب و مجریان طرح‌ها ارائه و حداکثر استفاده را ببرند.
همچنین در ابتدای مراسم مسعود مهدوی رئیس اداره‌کل اعتبارات و ارزیابی طرح‌ها بر رعایت و توجه به دستورالعمل‌ها و استانداردسازی رویه‌ها تأکید کرد و از همه درخواست کرد که نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مطالب مطرح شده ارائه نمایند.
وی گفت: دستورالعمل‌های ارائه شده با سامانه یکپارچه جدید بانک(بنکو) منطبق و هماهنگ می‌باشد.
گفتنی است: این گردهمائی بیست‌و‌پنجم دی‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات ساختمان آموزش این بانک در تهران برگزار و طی آن مطالب آموزشی درخصوص دستورالعمل‌های جدید اعتبارسنجی مشتریان، دستورالعمل‌ اجرائی قرارداد عاملیت صندوق توسعه روستایی، دستورالعمل‌های نظارت و وصول‌مطالبات تنظیم قراردادها و موارد حقوقی آنها توسط رؤسای ادارات مربوطه و معاونین و همچنین کارشناسان اعتباری و حقوقی به رؤسای دوایر و کارشناسان اعتباری مدیریت شعب استانها و مناطق و ستادی ارائه گردید.

منبع:روابط‌عمومی پست‌بانک ایران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مأموریت بانک توسعه‌ای و تخصصی پست‌بانک‌ایران، شرایط را برای رفع نیازهای روستائیان بیش از پیش فراهم ساخته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..