تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه درست کردن و طرز تهیه پاته در انواع مختلف و طعم های متنوع

طرز تهیه پاته , پاته , آموزش پاته

نحوه آشپزی و آموزش پاته با طعم های متنوع

پاته مرغ و قارچ

مواد لازم پاته

آرد سفید گندم : ۲۵۰ گرم
زرده تخم‌مرغ : یک عدد
کره : ۸۰ گرم
نمک : یک قاشق چایخوری
روغن زیتون : دو قاشق سوپخوری
آب سرد : چهار تا هشت قاشق سوپخوری (نصف پیمانه)

مواد مورد نیاز برای داخل پاته

سینه : مرغ خرد شده ۴۵۰ گرم (یک سینه کامل)
هویج پخته و خرد شده : دو عدد بزرگ
قارچ سرخ شده و نخود سبز (کنسرو یا پخته شده ) : نصف پیمانه
پیاز بزرگ خرد شده : یک عدد
کره یا روغن : ۵۰ گرم
نمک و فلفل : به مقدار لازم

موادی که در تهیه سس پاته استفاده شده است

کره : چهار قاشق سوپخوری ( ۵۰گرم)
آب مرغ : یک پیمانه
آرد سفید گندم : دو قاشق سوپ خوری(۱۵ گرم)
شیر : پیمانه
نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه پاته

کره را در تابه چدنی یا تفلون آب کرده و پیاز را در آن تفت می‌‌دهیم تا نرم شود. سپس سینه مرغ را اضافه کرده بعد هویج را به آن افزوده و تفت می‌دهیم. قارچ و نخود سبز را نیز ریخته و کمی تفت داده سپس سس را داخل آن می‌ریزیم و از روی حرارت برمی‌داریم و هم می‌زنیم تا تمام مواد به سس آغشته شود. این مخلوط را در ظرف نشکن یا سفال می‌ریزیم. خمیر را به شکل در ظرف با وردنه باز کرده و روی مواد می‌‌گذاریم و کمی فشار می‌دهیم. سپس اطراف آن را با دست به شکل دالبر در می‌آوریم. مقداری از باقی‌مانده خمیر را برداشته و به شکل نوارهای باریک و ضربدر روی خمیر می‌گذاریم.

در پایان روی خمیر را با زرده تخم‌مرغ وروغن مایع طلایی کرده و در طبقه وسط فر، که از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایشت گرم کرده‌ایم، به مدت ۳۰ دقیقه طبخ می‌کنیم. پس از طبخ روی این خمیر باید طلایی شده باشد

برای تهیه سس پاته

در طرز تهیه پاته مرغ و قارچ از سسی استفاده می کنیم که آموزش آن در میهن گرام قرار داده شده است به این صورت که ابتدا آرد را در آب مرغ و شیر حل می‌کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار داده و هم می‌زنیم تا مواد غلیظ شود و به غلظت فرنی برسد، سپس ظرف را از روی حرارت برمی‌داریم. در همین حالت کره را به خورد سس می‌دهیم، بعد نمک و فلفل آن را اندازه کرده و سس را کنار می‌گذاریم.

برای اینکه خمیر پاته را درست کنیم آرد و نمک را در کاسه‌ای ریخته، نصف آب و زرده تخم‌مرغ را کم کم به آن اضافه می‌کنیم. کره و روغن‌زیتون را به خورد آرد می‌دهیم. سعی می‌کنیم با نوک انگشتان و به آرامی خمیر را ورز دهیم. اگر خمیر خیلی سفت بود، کم کم مابقی آب را نیز اضافه می‌کنیم تا حدی که خمیر لطیف، صاف و یک دستی به دست آید. سپس خمیر را داخل کیسه فریزر قرار داده و در جای گرم به مدت یک ساعت می‌گذاریم تا خمیر وربیاید. سپس خمیر را به شکل مستطیل باز کرده و سه لا تا می‌زنیم و دوباره خمیر را عمودی به طرف خود قرار می‌دهیم و مجددا آن را به شکل مستطیل باز کرده و سه لا تا می‌زنیم.

یکی، دو بار این عمل را انجام می‌دهیم (مانند خمیر هزارلا عمل کنید با این تفاوت که خمیر پاته را سه لا تا بزنید).

پاته , پاته سیب زمینی , پاته با سوسیس , hji

پاته سیب زمینی

مواد مورد نیاز

سيب‌زميني پخته و رنده شده : نيم‌كيلوگرم
سوسيس : ۲۰۰ گرم
نمك، فلفل و زردچوبه : به ميزان لازم
تخم‌مرغ دو عدد

طرز تهیه پاته سیب زمینی به این شکل می باشد که سوسيس را كمي تفت داده و كنار مي‌گذاريم. سيب‌زميني پخته را با نمك، فلفل، زردچوبه و تخم‌مرغ‌ مخلوط مي‌كنيم بعد در ظرف نچسبي كه از قبل چرب كرده‌ايم ريخته و صاف مي‌كنيم و سوسيس‌ها را روي آن چيده كمي فشار مي‌دهيم تا به سيب‌زميني بچسبد بعد در فر ۱۷۰ سانتي‌گراد به مدت ۳۰ دقيقه مي‌گذاريم تا آماده شود.

طرز تهیه پاته,پاته مرغ,پاته مرغ,پاته اسفناج و مرغHJI,

پاته اسفناج و مرغ

مواد بکار رفته

سينه‌ مرغ : ۳۰۰ گرم
اسفناج : ۲۰۰ گرم
كره : ۲۵ گرم
آرد : يك قاشق سوپخوري
شير : يك پيمانه
خامه : نصف پيمانه
پنير پيتزا : يك پيمانه
آرد سوخاري : به ميزان لازم
روغن، نمك و فلفل : به ميزان لازم

برای طرز تهیه پاته اسفناج و مرغ ابتدا سينه‌ مرغ را با كمي آب، پياز، هويج و كرفس مي‌پزيم. سپس استخوان‌هاي آن را جدا كرده و به صورت مكعبي خرد مي‌‌كنيم و با كمي روغن تفت مي‌دهيم. اسفناج را هم خرد كرده و تفت مي‌‌دهيم .

سپس كره را در ظرفي روي حرارت قرار داده و آرد را افزوده و تفت مي‌‌دهيم. بعد از آن شير را ريخته و مدام هم مي‌‌زنيم تا غليظ شود.

شعله را خاموش كرده، نمك فلفل، خامه و پنير پيتزا را اضافه مي‌‌كنيم و سريع هم مي‌‌زنيم تا يكنواخت شود. مرغ را با سس سفيد كاملا مخلوط مي‌‌كنيم. كف ظرف مناسب را چرب و اسفناج را در آن پهن كرده و مايه مرغ مخلوط با سس را نيز روي اسفناج پخش مي‌‌كنيم. روي آن كمي آرد سوخاري پاشيده و پاته اسفناج و مرغ را در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد به مدت ۳۰ دقيقه قرار داده تا طبخ شود. در این غذا همانند پیتزا از پنیر پیتزا استفاده شده است

پاته,پاته گوشتpate,پاته گوشت و سیب زمینی,نحوه درست کردن پاته

پاته گوشت و سیب زمینی

مواد مورد نیاز خمیر  پاته

آرد : ۲ پيمانه (۳۰۰ گرم)
نمك : يك دوم قاشق چايخوري
كره : ۷۰ گرم
روغن مايع : ۲ قاشق سوپخوري
زرده تخم مرغ : ۱ عدد
آب سرد : يك دوم پيمانه (۱۲۵ ميلي ليتر)

زرده تخم مرغ (براي تزيين) : ۱ عدد

موادی که در لایه ميانی پاته بکار رفته است

گوشت مغز ران گوساله : ۴۰۰ گرم
پياز سرخ شده : يك دوم پيمانه
نمك ، فلفل و ادويه : به مقدار لازم
سيب زميني : ۲ عدد
جعفري خرد شده : يك دوم پيمانه
تخم مرغ پخته : ۲ عدد

برای طرز تهیه پاته در این نوع آرد را به همراه نمك و كره نرم شده مخلوط نماييد و با نوك انگشتان ورز دهيد تا كره جذب آرد شود. روغن مايع را به همراه زرده تخم مرغ بيفزاييد و مواد را با نوك انگشت ورز دهيد . آب سرد را كم كم اضافه كنيد تا خمير لطيفي به دست بيايد . خمير را داخل كيسه فريزر بزارید و به مدت نيم ساعت درون يخچال استراحت دهيد . سپس خمير را با وردنه به ضخامت نيم سانتي متر باز كنيد. قالب مستطيلي ديواره بلندي را انتخاب كنيد و روي خمير قرار دهيد . حالا دور خمير را به اندازه قالب علامت گذاري كنيد. سپس طول و عرض قالب را نيز به همين شكل به ترتيب روي خمير قرار دهيد تا خمير شكل قالب را بگيرد .

حالا خمير را برش بزنيد و كامل درون قالب پهن كنيد و از مواد گوشتي آماده درون قالب بريزيد . از خمير باقيمانده به عنوان درِ قالب روي آن قرار دهيد و كامل با دست اطراف خمير رويه را به خمير زيرين بچسبانيد . روي خمير چند سوراخ ايجاد كنيد و يك عدد زرده تخم مرغ روي خمير بماليد . حالا قالب را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقيقه درون فر (با دماي ۲۰۰ درجه سانتيگراد) قرار دهيد تا سطح خمير طلايي شود.

نحوه درست کردن و طرز تهیه پاته در انواع مختلف و طعم های متنوع



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه درست کردن و طرز تهیه پاته در انواع مختلف و طعم های متنوع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..