تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان + تصاویر

فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان همه در این مطلب است.

فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان + تصاویر

فرزندان آیت الله هاشمی

در روزهای پس از وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی، میزان جست و جو درباره فرزندان او افزایش چشمگیری داشته است.

وصی پدر

محسن هاشمی رفسنجانی (متولد 2 آبان 1340 در قم) معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون عمران و توسعه دانشگاه علوم و تحقیقات است. محسن بزرگ ترین پسر اکبر هاشمی رفسنجانی (بهرمانی)، است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک مونترال کانادا است. او همچنین مدتی را در بلژیک تحصیل کرده است.

محسن هاشمی رفسنجانی هم زمان یک موسسه انتشاراتی به نام دفتر نشر معارف انقلاب را اداره می نماید که ناشر کتب تخصصی تالیف وی و خانواده وی، به ویژه دوره خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی از قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.

فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان + تصاویر

وی همچنین به نیابت از پدرش در هیات مدیره بنیاد رفاه که ناصر باهنر مدیرعامل آن است، عضو است. او به زبان های فرانسه و انگلیسی تسلط دارد و کتاب آنالیز رایانه ای قالب های تزریقی، توسعه پاک، انرژی پاک و ماجرای مک فارلین از تالیفات وی است.

دوران نوجوانی محسن، با زندان سه ساله پدر که تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، همزمان بود. محسن نوجوان، در غیاب پدر، مرد خانه بود. او در کارهای فرهنگی مدرسه فعال بود و مسئولیت کتابخانه مسجد بازار تجریش را نیز برعهده داشت؛ کتابخانه غنی مسجد، فرصت خوب مطالعه کتاب های مختلف برایش فراهم ساخته بود. هنگام پیروزی انقلاب، او 17 سال داشت و در کنار انقلابیون برای به ثمر رسیدن آن فعالیت می کرد و در روزهای منتهی به پیروزی، او توانسته بود چند اسلحه از پادگان های تخسیر شده به دست آورد.

بعد از پیروزی انقلاب، محسن تحصیلات عالی خود را به جهت علاقه ای که به تولید و مسائل فنی داشت، در رشته مهندسی مکانیک دنبال کرد. او در دوره فوق لیسانس، به توصیه پدر که فرماندهی دفاع مقدس را عهده دار بود، تحقیقاتی را در خصوص نحوه ساخت موشک انجام داد. در دوره دکترا ثبت نام کرده بود، که با توجه به شرایط جنگ احساس کرد باید به تلاش خود در مورد تولید انبوه راکت بغداد به شکل جدی تری ادامه دهد تا تحولی در شرایط فرسایشی جنگ با صدام ایجاد شود. او تا پایان اجرای قطعنامه و آزادی آزادگان عزیز در خدمت صنعت دفاعی کشور بود و ساخت موشک های سجیل و شهاب، یادگار دوران فعالیت محسن هاشمی در صنایع موشکی است.

فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان + تصاویر

بعد از رحلت آیت الله خمینی و انتخاب پدرش به عنوان رییس جمهور، محسن هاشمی «دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور» را پایه گذاری کرد. بعد از آن مسئولیت مهم «رییس دفتر رییس جمهور» به او سپرده شد. در دولت بعد هم، توسط وزیر کشور وقت، عبدالله نوری، به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرک راه آهن شهر تهران و حومه (مترو) منصوب شد. او مترو را از وزارت کشور جدا کرد و به شهرداری تهران ملحق نمود، تا از امکانات دولت و شهرداری برای راه اندازی مترو استفاده کند. او در نهایت توانست به طور متوسط هر سال 10 کیلومتر از خطوط حمل و نقل ریلی را راه اندازی کند. او همچنین با استفاده از سرمایه گذاری داخلی و خارجی کارخانه ساخت واگن های مترو را تاسیس نمود.

او در تاریخ 13 اسفند 1389 از سمت ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران کناره گیری کرد و شهردار وقت تهران، محمدباقر قالیباف با استعفایش موافقت کرد و او را به سمت مشاور شهردار و عضو هیات مدیره منصوب کرد.

در دولت یازدهم به ریاست جمهوری حسن روحانی، عضویت هیات مدیره شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور نیز به او واگذار شده است. محسن هاشمی همچنین رییس هیات مدیره اتحادیه قطارهای شهری کشور بوده و ریاست هیات مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران را هم به عهده دارد. هاشمی همچنین نایب رییس اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

او برای انتخابات شورای شهر دوره چهارم ثبت نام کرد که صلاحیت او مورد تایید قرار نگرفت. با آغاز کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی جدی ترین گزینه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان برای شهرداری تهران بود و رقابت نزدیکی با محمدباقر قالیباف برای احراز این پست داشت. در نهایت در روز 17 شهریور 1392 در جریان انتخاب شهردار شورای شهر تهران، در دور اول رای گیری قالیباف و محسن هاشمی هر یک موفق به کسب 154 رای شدند و یک رای سفید به صندوق انداخته شد. در دور دوم رای گیری، سرانجام قالیباف با کسب 16 رای در مقابل 14 رای محسن هاشمی و یک رای سفید، برای سومین دوره چهارساله شهردار تهران شد.

ظاهرا حسین رضازاده که در دور اول به هاشمی رای داده بود در دور دوم رای ممتنع داده و الهه راستگو که دور اول رای ممتنع داده بود، در دور دوم به محمدباقر قالیباف رای داد. حسن هاشمی در تاریخ هشتم مهرماه 92 با حکم حمید میرزاده، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.
 

پسر حاشیه ساز

مهدی هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی است. مهدی هاشمی 29 شهریور 1348 در تهران متولد شد. مهدی با دخترعموی خود فرشته هاشمی، ازدواج کرده و دو پسر به نام های فواد و یاسین دارد. او تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه نیکان به پایان برد. سپس تحصیلات خود را در رشته مخابرات ادامه داد. مدرک کارشناسی ارشد مهدی هاشمی رفسنجانی «مدرک معادل» بوده و پس از گذراندن یک دوره آموزشی بین دانشگاه صنعتی شریف و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور اخذ شده است. وی سپس دکترای مهندسی منابع انرژی را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد.

فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان + تصاویر

در اکتبر 2010 وی تحصیل در مقطع دی فیل خاورشناسی در ولفسن کالج دانشگاه آکسفورد با تمرکز بر روی قانون اساسی ایران را آغاز کرد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 و خبرگان 1385 در ستاد انتخاباتی پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی فعالیت می کرد و در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 از حامیان موسوی بود. پس از انتخابات چند تن از متهمین در دادگاه ادعاهایی را علیه او مطرح کردند.

مهدی هاشمی دو ماه پس از انتخابات به عنوان رییس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به خارج از ایران رفت. اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در سخنانی از ماموریت کاری و تحصیلی مهدی هاشمی دفاع کرد.

در سال 2007 مدیرعامل و چند کارمند شرکت نفتی توتال توسط مقامات قضایی فرانسوی به اتهام پرداخت حدود 60 میلیون یورو رشوه به مقامات ایرانی برای مشارکت در احداث میدان گازی پارس جنوبی بازداشت شدند و نام مهدی هاشمی هم در جریان این پرونده مطرح شد.

او با پرواز ساعت 10:00 دوبی- تهران مورخ 2 مهرماه 1391 به ایران بازگشت. در فرودگاه مورد استقبال محسن، یاسر و فاطمه هاشمی قرار گرفت. همچنین نماینده دادستانی تهران نیز با حضور در فرودگاه، اقدام به ابلاغ احضاریه حضور در دادستانی تهران به وی کرد. مهدی هاشمی در راه بازگشت در فرودگاه به خبرنگار بی بی سی گفت همه حرف ها را در ایران خواهدگفت. وی پس از بازگشت به تهران در فرودگاه توسط نماینده دادستانی بازداشت شد اما تعهد داد تا 24 ساعت بعد خود را به دادستانی معرفی کند. وی یک رزو بعد یعنی سوم مهرماه به دادسرای امنیت رفت اما در ساعات پایانی همان روز با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان اوین شد که این بازداشت 2 ماه و 23 روز طول کشید.

وی سرانجام در تاریخ 26 آذر سال 91 با قرار وثیقه 10 میلیارد تومانی آزاد شد. دادگاه سرانجام مهدی هاشمی را در تاریخ 21 خرداد 1394 خورشیدی به جرم های اختلاس، ارتشاء و مباحث امنیتی به 10 سال زندان محکوم کرد. وی در تاریخ 18 مرداد 1394 برای اجرای حکم روانه زندان اوین شد.
 

دختر جنجالی

فائزه هاشمی رفسنجانی (متولد 17 دی 1341 در قم) دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، مدیر مسئول سابق روزنامه زن، فعال سیاسی، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم، عضو حزب کارگزاران سازندگی و رییس شاخه زنان این حزب و رییس فدراسیون اسلامی ورزش زنان است.

فائزه هاشمی در میان افکار عمومی ایران، چهره ای اصلاح طلب محسوب می شود. او در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی با رای بالایی نماینده مردم تهران شد و نماینده دوم تهران در مجلس پنجم بود. او درباره فعالیت هایش در مجلس پنجم می گوید: «فعالیت های من در مجلس سه بعد داشت: مسائل روز جامعه، به خصوص مسائل سیاسی، مسائل مربوط به زنان و مسائل مربوط به ورزش.» شرکت او در انتخابات مجلس ششم با شکست همراه بود که باعث کناره گیری او از سیاست شد.

فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان + تصاویر

فائزه هاشمی از سال 1369 ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را برعهده داشت. فدراسیونی که در سال 1390 به دلیل تعلق نگرفتن بودجه کافی از سوی سازمان تربیت بدنی، تعطیل شد. این فدراسیون با ریاست فائزه هاشمی اقدام به برگزاری بازی های اسلامی زنان می کرد که چهارمین دوره بازی های اسلامی زنان در تهران برگزار شد.

او در سال 1377 خورشیدی اولین روزنامه زن را منتشر کرد و مدیرمسئول آن بود. روزنامه زن به دلیل درج اخبار سیاسی، نقد حجاب اسلامی، حمایت از فمینیسم، چاپ کاریکاتوری از آروین پیرامون دیه زنان و خبری درباره خانواده مخلوع پهلوی، ابتدا در بهمن 1377 به مدت دو هفته و بار دیگر در 17 فروردین 1378 برای همیشه توقیف شد.

فائزه هاشمی درارای مدرک دکترا در رشته حقوق بشر از دانشگاه آزاد تهران است، همچنین دارای دو مدرک فوق لیسانس در رشته حققو بشر و حقوق بین الملل و دو مدرک لیسانس در رشته مدیریت از دانشگاه الزهرا و رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است. او همچنین استاد دانشگاه آزاد واحد پردیس است.

فائزه هاشمی در ماجراهای پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388 حضور فعالی داشت و در دو مقطع 30 خرداد و یک اسفند، برای مدت کوتاهی بازداشت شد. حاشیه دیگر او  در آن ایام فیلمی بود که از حمله گروهی از افراد به او حکایت می کرد؛ وقتی که او برای تشییع جنازه یکی از بستگانش به حرم عبدالعظیم در شهر ری رفته بود.

مصاحبه فائزه با یک سایت ضدانقلاب بعد از این ماجرا باعث دادگاهی شدن او شد و او نهایتا به شش ماه حبس تعزیزی و پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد. البته فائزه، بعد از زندان هم، همچنان حاشیه ساز بود و دیدار او با یک خانواده بهایی، باعث حرف و حدیث های مختلفی در فضای رسانه ای، سیاسی و حتی دینی شد.
 

آرام در پشت پرده

یاسر هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) متولد پنج مرداد 1350 در تهران است. او رییس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد و رییس دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. او کوچک ترین فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است. وی تحصیلات متوسط خود را در دبیرستان نیکان و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران و علم و صنعت گذرانده و دارای مدرک فوق لیسانس MBA از دانشگاه علم و صنعت است.

فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان + تصاویر

یاسر هاشمی در زمان ریاست محمد دادکان بر فدراسیون فوتبال، مشاور اقتصادی فدراسیون فوتبال هم بود. هاشمی رفسنجانی درباره یاسر گفته است: «یاسر هم با آقای فروزش وزیر سابق جهاد سازندگی درباره خودکفایی پنیر کار می کرد. آن موقع مشکل ما در کشور این بود که کسی دنبال صنایع تبدیلی نمی رفت. دامداران مشکل داشتند و پنیر هم وارداتی بود. مشاورز وزیر بود، ولی این سمت برای راه اندازی کارش بود. الان هم در دفتر من در مرکز تحقیقات است.»

اما طبق گزارش معروفی که نشریه فوربس در سال 2003 منتشر کرده او یک مزرعه پرورش اسب در لواسان دارد و همچنین یک شرکت بزرگ واردات و صادرات را اداره می کند که در زمینه خرید و فروش غذای بچه، آب معدنی و ماشین آلات صنعتی فعالیت دارد. البته خود او در مصاحبه آذر 1394 خود با خبرگزاری ایسنا در این خصوص می گوید: «مطالبی که تاکنون منشتر شده است، کذب محض است و من هیچ کارخانه، شرکت واردات و زمین در کیش  و لواسانات ندارم. بیشتر وقتم را برای کارهای دفتر پدر در دانشگاه آزاد و مرکز  تحقیقات استراتژیک صرف می کنم و یک سری کارهای جزیی نیز برای تامین هزینه های زندگی ام انجام می دهم. از دارایی که پدر در اختیار فرزندان گذاشته اند، به عنوان سرمایه اولیه که رقم مناسبی هم است استفاده می کنم».

یاسر هاشمی رفسنجانی را با سه ویژگی بارز می شناسند: نخست اینکه در میان فرزندان هاشمی کمترین ظهور و بروز  رسانه ای را دارد، دوم اینکه فعال ترین فرزندان هاشمی رفسنجانی در زمینه اقتصادی است و سوم اینکه نزدیکترین فرد از میان فرزندان به آیت الله بوده و تقریبا امین او در امور و مسئول هماهنگی برنامه هایش بود.
 

دختر ارشد

فاطمه هاشمی رفسنجانی (متولد 1338) از اعضای موسس حزب اعتدال و توسعه و رییس بنیاد امور بیماری های خاص است. همسر او سعید لاهوتی، دندانپزشک و فرزند حجت الاسلام حسن لاهوتی اشکوری است.

فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان + تصاویر

او فعالیت خود را در سال 1373 در بنیاد بیماری های خاص آغاز کرد. در سال 1377، فدراسیون ورزشی بیماران خاص تاسیس کرد. او در سال 1384 ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت و تا امروز در این سمت قرار دارد. فاطمه هاشمی، به خصوص در سال های اخیر به شخصیتی سیاسی تبدیل شده تا جایی که در سال گذشته، در انتخابات مجلس هم ثبت نام کرد.

روزنامه هفت صبح

اخبار مرتبط :

۵ فرزندان داغدار و عزادار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی + تصاویر

پسران آیت الله هاشمی در مراسم وداع با پیکر پدر + عکس

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در شام غریبان رحلت پدر+تصاویر

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تشییع + تصاویر

عکس کمتر دیده شده از فرزندان آیت الله هاشمی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرزندان آیت الله هاشمی و زندگی جنجالی و پرهیاهویشان + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..