تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علمای عراق درباره عواقب انتقال سفارت آمریکا به قدس هشدار دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، علمای عراق درباره تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس هشدار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، علمای عراق تاکید کردند که این اقدام موجب تشدید تنش در منطقه خاورمیانه و پیچیده شدن اوضاع آن می‌شود. 

آنان ضمن تاکید بر لزوم اعمال فشار کشورهای عربی و اسلامی برای جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم، آن را به مثابه اعلام جنگ خواندند.

سخنگوی دارالفتوای عراق ضمن تاکید بر لزوم برخورد جدی و قاطعانه اتحادیه عرب با این تصمیم، از دارالفتواهای کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای جلوگیری از اجرای این تصمیم دست به تحرکاتی بزنند.

شیخ عامر بیاتی تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را به مثابه اعلام جنگ علیه مسلمان خواند.

از سوی دیگر، رئیس جماعت علمای عراق (که یک نهاد غیر دولتی است) اعلام کرد که اجرای تصمیم ترامپ خشم تمامی مسلمانان را بر می‌انگیزد، زیرا قدس از اهمیت و جایگاه والای دینی برخوردار است و مساله فلسطین برای مسلمانان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

شیخ خالد الملا افزود که اجرای این تصمیم، احساسات تمامی مسلمان را جریحه‌دار و تحریک می‌کند و خشم همه آنان را بر می‌انگیزد، امروز منطقه صحنه درگیری‌های خوننی است، این گونه تصمیمات خصمانه علیه اسلام ویرانی‌ها، خرابی‌ها، بی خانمانی‌ها و کشتارهای زیادی را به بار می‌آورد و موجب هدر رفت اموال و ثروت ها و منابع می‌گردد.

وی یادآور شد :« آنچه در شرایط کنونی به آن نیاز داریم گفتمان خردمندانه و واقع بینانه و سازگار با منطقه و خرد جمعی مسلمانان اسـت؛ به ویژه اینکه مسلمانان اگر جنگی جدیدی در منطقه شکل بگیرد هرگز در قبال آن بی‌تفاوت نخواهند ماند.»

از سوی دیگر، امام جماعت و خطیب مسجد جامع خلفا در بغداد گفت که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خشم و تنفر مسلمانان را بر می انگیزد و موجب تشدید اوضاع بحرانی خاورمیانه می شود.

شیخ احمد عبدالکریم ضمن هشدار درباره عواقب این تصمیم نسنجیده ترامپ، افزود که برخی ها درصدد تخریب وجهه اسلام و مسلمانان از طریق واداشتن آنان به ورود به درگیری‌های جدید هستند، حال آنکه اسلام با خشونت میانه‌ای ندارد، زیرا اسلام دین رحمت و گذشت و مهرورزی است.

وی تصریح کرد که مسلمانان هرگز به ترامپ اجازه نخواهند داد این تصمیم را که تعرض به احساسات و باورهای دینی آنان است، عملیاتی کند، باید ترامپ به منظور حفظ ثبات منطقه از این تصمیم عقب‌نشینی کند.

از سوی دیگر، رئیس جمعیت مسالمت آمیز نهضت عراق (که یک نهاد غیر دولتی است) اعلام کرد:« قدس جزء مقدس‌ترین اماکن نزد مسلمانان است، لذا باید همه طرف‌ها به باورهای همدیگر احترام بگذارند.»

شیخ علاء البصری هشدار داد که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس موضع تشدید تنش در منطقه خاورمیانه می‌شود، غرب باید بداند که هرگونه تحرک علیه باورها و اعتقادات مسلمانان با واکنش تند آنان مواجه خواهد شد.

امام جماعت و خطیب مسجد جامع اولیا نیز خواستار اعمال فشار کشورهای عربی و اسلامی بر دونالد  ترامپ به منظور لغو تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شد.

شیخ محمد الجبوری تاکید کرد که منطقه کانون بحران‌هاست و نیازمند نقش‌آفرینی تمامی طرف‌های تاثیرگذار است، بحران آفرینی جدید و پیچیده کردن اوضاع منطقه اقدامی منطقی به شمار نمی‌آید، باید کشورهای عربی و اسلامی درباره خطرات و پیامدهای این تصمیم ترامپ هشدار دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علمای عراق درباره عواقب انتقال سفارت آمریکا به قدس هشدار دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..