تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پنجره های دوجداره؛ چیست و چگونه مانع هدررفت انرژی می شود

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

پنجره های تک لایه مسئول بیش از نیمی از هدر رفت انرژی در خانه ی شما هستند. هوای گرم داخل خانه در مجاورت شیشه ای که پشت آن هوای سرد بیرون هجوم اورده است، سرد شده و بدین ترتیب مدت زمان زیادی طول می کشد تا خانه گرم شود. اما این امر با نصب پنجره های دوجداره می تواند به خاطره ای از گذشته تبدیل شود.

پنجره های دوجداره چگونه ساخته می شوند؟

پنجره های دو جداره، پنجره ای با دو ورق شیشه ای و شکافی در بین آن است که معمولا قطری حدود ۹ تا ۱۶ میلی متر دارد و با ایجاد مانعی بر سر راه هوای سرد و گرم مانع هدررفت انرژی می شود. گاهی اوقات فضای بین این نوع پنجره با گاز پر شده است. در حال حاضر انواع سه جداره ی پنجره نیز در بازار رواج یافته است، اما همیشه بهتر از پنجره های دو جداره نیستند. پنجره های دو جداره در طیف وسیعی از مواد قاب و سبک تولید می شوند. برای انتخاب بهترین نوع باید معیارهای زیر را در آن برآورد کرد:

میزان ممانعت از عبور گرما از طریق پنجره میزان نور وارد شده از طریق پنجره و مقدار نشت هوا از درز و اطراف پنجره به دنبال کدام نوع پنجره باید بود؟

شیشه ای: کارآمدترین نوع پنجره از جنبه ی انرژی شیشه های دو جداره با نشر کم است. این نوع پنجره اغلب دارای یک پوشش نامرئی اکسید فلزی، به طور معمول در یکی از پانل های داخلی، است. این امر امکان ورود نور و گرما را از بیرون فراهم می کند اما از خروج آن ممانعت به عمل می آورد.

شکاف بین شیشه: بسیاری از پنجره های دو جداره که در هدررفت انرژی کارآمد هستند از گازهایی مانند آرگون، زنون و یا کریپتون در فاصله ی بین ورق های شیشه استفاده می کنند. آرگون گازی است که رسانایی گرمایی آن بسیار کم است و بهره وری انرژی را در پنجره های دوجداره تا ۲۰ درصد افزایش می دهد.

جداکننده ی پنجره: آنها را می توان در اطراف لبه های داخلی برای جدا نگه داشتن دو شیشه از هم دید. برای حداکثر بهره وری، به دنبال جداکننده ی پنجره ای باشید که حاوی کمترین میزان فلز است یا به طور کلی فاقد آن است.

چگونه هدر رفت انرژی را در پنجره برآورد کنیم؟

پنجره های دوجداره ای بخرید که برچسب انرژی دارند. همه ی پنجره های دوجداره قرار نیست کیفیت خوبی داشته باشند و همه ی آنها عملکرد یکسانی ندارند. برخی از تولید کنندگان بهره وری پنجره را در قالب برچسبی از از A تا G نشان می دهند. این رتبه بندی بر اساس میزان حفظ حرارت توسط پنجره انجام شده است. پنجره ای را انتخاب کنید که اولا دارای برچسب باشد، دوما رده ی انرژی بالاتری داشته باشد.

هزینه ی نصب آن چقدر است؟

هزینه ی نصب پنجره های دو جداره تا حد زیادی به اندازه ی پنجره ی خانه شما بستگی دارد. اما به طور کلی باید انتظار داشته باشید که چند صد هزار تومنی خرج آن کنید. البته این مقدار هزینه به زودی روی قبض گاز بازمی گردد. اگر بودجه ی محدودی دارید، اتاق یا محلی را انتخاب کنید که بیشترین اقامت را در آن دارید. در مراحل بعد می توانید اتاق های دیگر را نیز با شیشه ی دوجداره پوشش دهید.

منبع

energysavingtrust

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پنجره های دوجداره؛ چیست و چگونه مانع هدررفت انرژی می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..