تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




28 دی، یادآور جنایت‌های رژیم بعث عراق در سنندج

28 دی سال 65 یادآور جنایات رژیم بعث عراق و روزی دردناک برای مردم سنندج است که هیچگاه از ذهنشان پاک نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دشمن ناکام و شکست خورده در جبهه‌های جنگ،بارها به بمباران شهرهای ایران روی آورد و مردم بی گناه را مورد آماج حملات هوایی قراردادو مردم شهرهای استان کردستان نیز از این حملات بی نصیب نبودند.

جنایت‌های رژیم بعث عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی بر هیچ کس پوشیده نیست و 28 دی سال 65 یادآور روزهایی است که رژیم بعثی مردم بی دفاع ومظلوم این شهررا زیر بمب افکن‌ها به خاک وخون کشیدند.

درست درچنین روزی بود که حدود ساعت 3:57 دقیقه بعدازظهر و در مدت زمان 15 دقیقه، 18 نقطه از شهر سنندج شامل خیابان انقلاب محدوده محله پیرمحمد، خیابان چهارباغ، تقاطع بلوار جانبازان و خیابان فلسطین، میدان نبوت، خیابان شهید نمکی، خیابان اکباتان، محله تقتقان، منازل مسکونی جنب پادگان و آپارتمان‌های ادب سنندج مورد آماج حملات هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت.

در این روز برخی از خانواده های سنندجی با ازدست دادن تمامی اعضای خانواده خود داغدار شدند و بسیاری از خانواده ها نیزهم اکنون پس از گذشت سال ها هنوز از جراحات وارده از آن دوران رنج می برند.

درآن روزتلخ بیش از 220 تن شهید و 123 نفر هم به مقام جانبازی نایل آمدند

این روز به عنوان روز ملی مقاومت مردم کردستان در تاریخ این مرز و بوم به ثبت رسیده و در کنار روزهایی دیگر همانند 15 خرداد 63 بانه و 23 تیر سال 58 مریوان قرار گرفته است.

استان کردستان بیش از 5400 شهید را به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است

انتهای پیام/م



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «28 دی، یادآور جنایت‌های رژیم بعث عراق در سنندج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..