تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه اندازی 12 واحد تولیدی و صنعتی در خدابنده/حل مشکل صنعتگران از اولویت‌های شهرستان خدابنده است

ساعت: 15:49 منتشر شده در مورخ: 1395/10/28 شناسه خبر: 1009069

فرماندار خدابنده گفت: از ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان خدابنده فقط ۱۲ واحد آن در حال راه‌اندازی است که راه‌اندازی واحدهای نیمه‌فعال از اولویت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باب‌الله فتحی فرماندار خدابنده در گفت و گو با اشراق24 اظهار کرد: از ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان خدابنده فقط ۱۲ واحد آن در حال راه‌اندازی است که راه‌اندازی واحدهای نیمه‌فعال از اولویت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان است، هر چند طی سال‌های اخیر وجود مشکلات مختلف در بخش صنعت و معدن خدابنده و مورد بی‌توجهی قرار گرفتن این بخش مشکلات مختلف دیگری از جمله بیکاری در این شهرستان را به دنبال داشته است.

وی افزود: خوشبختانه با مساعدت‌هایی که اخیرا از بخش صنعت این شهرستان به عمل آمده، اوضاع صنعت را تا حدودی بهبود بخشیده است.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه مشکل اساسی در تعطیلی بیش از نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی خدابنده عدم توان پرداخت تسهیلات بانکی است تصریح کرد: یکی دیگر از علل تعطیلی این واحدها مشکلات مختلف در بازار فروش، تهیه مواد اولیه، نقدینگی و یا مشکلات مالی شخصی بوده است.

*صاحبان واحدهای تولیدی ناچار به تعطیلی بوده اند

وی افزود: همچنین یکی از مهم‌ترین این علت‌ها اخذ وام‌ها با مقادیر بالا و پرداخت نشدن آن در سر موعد مقرر بوده است که صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی برای خروج از این بحران به ناچار مجبور به تعطیلی واحد و یا نیمه‌فعال بودن آن کرده‌اند.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه این تعطیلی‌ها و مشکلات عدیده واحدهای تولیدی و صنعتی طی سالیان طولانی مدت اتفاق افتاده است، اظهار کرد: این طور نیست که همه این آمار در طی سال اخیر به وجود آمده باشد، بلکه به صورت تدریجی و به علل و عوامل مختلف و مشکلات اقتصادی این تعطیلی‌ها اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ما، راه‌اندازی دوباره واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال است و در همین راستا برای واحدهای نیمه‌فعال تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

فتحی ادامه داد: این تسهیلات در ابتدا تنها به بخش‌های نیمه‌فعال و یا واحدهایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند تعلق خواهد گرفت و اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام این واحدها در سامانه بهین‌یاب انجام شده است و واحدها با ثبت‌نام در این سامانه به نسبت فعالیتی که می‌کنند از تسهیلات برخوردار می‌شوند و لازم به ذکر است نام متقاضیان این تسهیلات در سامانه جامع اداره صنعت، معدن و تجارت کشور ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: کسانی که می خواهند این تسهیلات را دریافت کنند باید به سامانه بهین یاب مراجعه کنند و با ورود در بخش مالی،قسمت تسهیلات رونق تولید درخواست خود را ثبت کنند.

فرماندار خدابنده افزود: این تسهیلات برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و اشتغالزا زیر یکصد نفر به منظور فعال کردن یا افزایش تولید و اشتغال و راه اندازی ارائه تسهیلات بانکی انجام می شود و با توجه به محدود بودن،الویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده اند.

*حل مشکل صنعتگران از اولویت‌های شهرستان خدابنده

فرماندار خدابنده  با اشاره به اینکه حل مشکل صنعتگران خدابنده از اولویت‌های این شهرستان است که به آن رسیدگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان به طور جدی پیرو مشکلات و دغدغه‌های به حق صنعتگران هستیم؛ چراکه با حل شدن این موضوع بسیاری از موارد دیگر از جمله معظل بیکاری جوانان حل خواهد.

وی اظهار کرد: به شدت پیگیر حل مشکلات این واحدها خصوصا در بحث تامین مالی آن‌ها هستیم که بتوانیم با سرعت بیشتری به این واحدها را مجدد راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه اندازی 12 واحد تولیدی و صنعتی در خدابنده/حل مشکل صنعتگران از اولویت‌های شهرستان خدابنده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..