تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سيزدهمين اجلاس سراسری فناوری رسانه گشایش یافت/ همگرایی؛ کلید واژه رسانه‌های نوین

سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه‌ با حضور موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما برگزار شد.

سيزدهمين اجلاس سراسری فناوری رسانه گشایش یافت/ همگرایی؛ کلید واژه رسانه‌ها در دنیای نوینبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه‌ با حضور موسوی مقدم قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، دارابی معاونت استان‌ها، رضا قدیمی معاونت فضای مجازی رسانه ملی، مهندس فهمی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه‌، مهندس رضا علیدادی معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی، در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم، فهمی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه و دبیر اجلاس فناوری رسانه گفت: در این دوره اجلاس فناوری رسانه با شعار همگرایی و رسانه‌های ترکیبی آغاز شد. همگرایی، کلید واژه و مغز اصلی رسانه‌ها در دنیای نوین است. رسانه‌های نوین شکل گرفته‌اند و ما به سمت آنها می‌رویم. این تغییرات به قدری زیاد است که دنیای رسانه تغییر کرده است و ما چیزی به عنوان رسانه سنتی نداریم و رسانه ها در کنار هم همزیستی مسالمت آمیزی دارند.

وی ادامه داد: در این اجلاس نشست‌های تخصصی داریم که 22 نشست با 60 سخنرانی در اجلاس سیزدهم ارائه خواهیم داد. همچنین مهمانان این اجلاس از دانشگاه‌ها، مدیران رسانه، مدیران جوان دانش بنیان، نهادهای کشوری و اتحادیه رادیو و تلویزیون های اقیانوسیه حضور دارند.

فهمی در خصوص نمایشگاه‌های برگزار شده در سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه عنوان کرد: نمایشگاه‌ها با همت سازمان صدا و سیما و شرکت‌های صنعت رسانه شکل گرفت. سازمان صدا و سیما از آن حمایت کرد. 70 شرکت در این حوزه فعالیت می‌کنند و خوشبختانه تاریخ تولد و تاسیس این شرکت‌ها به 25 سال برمی‌گردد و بیشتر این شرکت‌ها جوان هستند و بخش مهمی از نیازهای ما را در حوزه تجهیزات، خدمات، سخت افزار و نرم افزار تامین می‌کنند.

فهمی دبیر سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه اظهار داشت: یکی از محاسن شرکت‌های داخلی همکاری طولانی مدت آنها است. بخش بسیار مهم در این اجلاس بحث طرح، ایده ها و پروژه های نوآورانه چه در تهران و چه در مراکز است که ما خودمان انتظار چنین پیشنهاداتی را نداشتیم؛ چرا که 200 پیشنهاد و طرح ارائه داده شده است و کمیته تخصصی بعد از بررسی حدود 10 طرح را به عنوان برگزیده انتخاب کرده است.

گفتنی است؛ سيزدهمين اجلاس سراسری فناوری رسانه كه در روزهای 28 و 29 دی ماه (سه‌شنبه و چهارشنبه) برگزار می‌شود، 22 نشست علمی و 57 سخنران در 5 محور توليد محتوا و خدمات ارزش افزوده، آينده پخش رسانه ای (برود كست)‌، خودكفایی و خوداتكايی و همچنين موضوعات زيرساختی و رسانه‌های فناوري های نوين را برپا خواهد كرد.
در حاشیه این اجلاس ‌نمايشگاه صنعت رسانه با حضور 70 شركت داخلی و خارجی برگزار می‌شود. رونمایی از محصولاتی كه در سال جديد توليد شده و رسانه ملی را به خودكفايی رسانده‌ است، بخش ديگری از اين نمايشگاه هاست.

در بخش بين‌الملل اجلاس، مهمانان خارجی از موسسات معتبر دعوت شده‌اند. با توجه به دريافت دومين جايزه مهندسی سبز از اجلاس ABU، رئيس فنی اين اجلاس دعوت شده‌ است. يكی از مديران ارشد سازمان استاندارد DVB و يكی از مديران فنی NHK و جمعی از استادان معتبر بين‌المللی براي ارائه مطلب نيز از مهمانان بخش بين‌الملل اجلاس سيزدهم هستند.

در بخش نوآوری كه شش محور راديويی، تلويزيونی، فناوری اطلاعات، استوديوها، سيگنال‌رسانی، ارتباطات زمينی و ماهواره ارائه می‌شود. اين نوآوری‌ها شامل 200 طرح است كه مورد ارزيابی قرار گرفته‌اند و در نشست‌های تخصصی، برگزيده‌ها انتخاب و معرفی می‌ شوند.

شعار اجلاس مفهوم همگرايی رسانه‌ای، رسانه‌‌های تركيبی است که در اين شعار هم موضوع برودكست را درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سيزدهمين اجلاس سراسری فناوری رسانه گشایش یافت/ همگرایی؛ کلید واژه رسانه‌های نوین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..