تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسیر دریافت وام برای معلولین تسهیل می‌شود

ساعت: 14:59 منتشر شده در مورخ: 1395/10/28 شناسه خبر: 1009244

وی با اشاره به حمایت دولت از افراد معلول در بحث اشتغالزایی، عنوان کرد: در بحث اشتغال در خصوص تسهیل در دریافت وام‌های اشتغال‌زایی مساعدت‌های لازم را بعمل می‌آوریم اگر بهزیستی طرحی داشته باشد یعنی خروجی تاثیر گذار داشته باشد ما از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی معاون فرمانداری شهرستان آبیک در گفت وگو با نگاه آبیک؛ با اشاره به اهمیت ارتقا سطح آگاهی مردم در افزایش امنیت و آرامش روانی مردم در جامعه، اظهار کرد: افزایش میزان آگاهی افراد و ارتقای سطح بهداشت روانی خانواده‌ها از دیگر اهداف برنامه غربالگری اوتیسم است

وی در ادامه با تشکر از مجموعه بهزیستی شهرستان آبیک به جهت پیگیری امور در خصوص بیماری اوتیسم، عنوان کرد: اگر کودکی دارای معلولیت باشد خانواده‌ها زحمات زیادی متحمل می‌شوند و عوامل ژنتیکی، محیطی و تصادفات سبب معلولیت‌ها هستند.

 
حسینی افزود: دولت در تلاش است که این معلولیت‌ها باعث محدودیت نشود و معلولان بتوانند در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشد.

معاون فرمانداری شهرستان آبیک، تصریح کرد: زمانی که بیماری اوتیسم تشخیص داده شود، می‌توان از طریق آموزش رفتارها و برخوردهای افراد مبتلا به این بیماری را بیشتر بهبود و تسهیل بخشید چراکه بسیاری از خانواده‌ها اطلاعاتی از نحوه برخورد با این بیماران را ندارند.

این مسؤول با اشاره به اینکه معلولیت نمی‌تواند محدودیت ایجاد کند، مطرح کرد: خیلی از افراد معلول از انسان‌های که معلولیت ندارند موفق‌تر می‌باشند و در عرصه‌های مختلف خوش درخشید‌ه‌اند.

حسینی اذعان داشت: من از همه کسانی که در عرصه آموزش تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم در بحث مهد کودک حتماً مطالعه شده وارد عمل شوید تا دچار مشکل نشوید ما مسئولین از شما حمایت می‌کنیم و با برنامه‌ریزی غربالگری را پیش ببرید.

وی با اشاره به حمایت دولت از افراد معلول در بحث اشتغالزایی، عنوان کرد: در بحث اشتغال در خصوص تسهیل در دریافت وام‌های اشتغال‌زایی مساعدت‌های لازم را بعمل می‌آوریم اگر بهزیستی طرحی داشته باشد یعنی خروجی تاثیر گذار داشته باشد ما از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

معاون فرمانداری شهرستان آبیک، با اشاره به نقش مشاوره در پیشگیری از بروز بیمارهای ژنتیکی و ارثی، تأکید کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز این گونه بیماری‌ها آموزش و مشاوره قبل ازدواج است.

این مسؤول در ادامه یادآور شد: افزایش میزان آگاهی افراد و ارتقای سطح بهداشت روانی خانواده‌ها از دیگر اهداف برنامه غربالگری اوتیسم است.

حسینی اضافه کرد: برای اجرای برنامه غربالگری اوتیسم سه مهدکودک در شهر آبیک و یک مهدکودک در روستای کوندج از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک در نظر گرفته شده است.

وی مطرح کرد: اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال در سال‌های اول عمر بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.

معاون فرمانداری شهرستان آبیک، متذکر شد: این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می گذارد.

وی افزود: اوتیسم یک ناتوانی طولانی مدت است که منجر به اختلال عملکرد عصبی روانی در فرد می شود. گر چه به نظر می رسد که اوتیسم عارضه نادری است اما اطلاعات اخیر گویای آن است که شیوع اوتیسم حتی تا ۲۰ مورد در هر ۱۰ هزار تولد زنده می‌رسد. اوتیسم در پسران ۳-۴ برابر بیشتر از دختران دیده می‌شود. 

حسینی در پایان گفت: در حال حاضر از سوی اداره بهزیستی شهرستان آبیک به کودکان شناسایی شده اوتیسمی این شهرستان، خدمات لازم و مورد نیاز ارائه می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسیر دریافت وام برای معلولین تسهیل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..