تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صدور بیش از 800 حکم پلمپ و انسداد چاه‌های غیرمجاز

ساعت: 14:15 منتشر شده در مورخ: 1395/10/28 شناسه خبر: 1009159

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: هر سال نیز شاهد افزایش پرونده‌های برخورد با چاه‌های غیرمجاز هستیم که شامل احکام صادره حتی در حد پلمپ و انسداد چاه‌های غیرمجاز است البته طی سه تا چهار سال اخیر بیش از 800 حکم این چنین صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین  در جلسه این سازمان بیان داشت: موضوع چاه‌های غیرمجاز، استفاده و حفظ منابع آب به عنوان سیاست محور و اساسی دستگاه قضاست و در تبیین‌های رهبری و مقررات قانونی دستگاه قضا نیز عینیت دارد. 


وی ادامه داد: تمام اهتمام دستگاه قضایی در استان قزوین نیز براین است که در جهت حفظ منابع آب و حفظ و حراست آن اقدامات لازم را داشته باشیم که تحقق چنین امری مستلزم اجرای قوانین پیشینی، مقدماتی و برخوردی است. 

این مسئول اضافه کرد: در قوانین مقدماتی رسالت و محوریت اصلی بر دوش دستگاه‌های اجرایی است یعنی دستگاهایی همچون آبفا یا امور آب منطقه ای باید کاری کنند که حفظ منابع آب از راه‌های مختلف محقق شود و خسرانی که قرار است نسل امروز و فردا تحمل کند، یا روی ندهد و یا در حداقل لازم باشد. 

وی افزود: دستگاه قضا به عنوان دستگاه عدالت محور تمام تلاش خود را بر این محور قرار داده است تا با مقوله ی بهره برداری غیرمجاز از منابع زیرزمینی، برخورد کند که در دو قالب برخورد داریم. 

انصاری عنوان کرد: بخشی از کار در چارچوب پرونده ای است که هر سال نیز شاهد افزایش این پرونده‌ها هستیم که شامل احکام صادره حتی در حد پلمپ و انسداد چاه‌های غیرمجاز است البته طی سه تا چهار سال اخیر بیش از 800 حکم این چنین صادر شده است. 

وی تصریح کرد: بخش دیگر کار مربوط به حضور همکاران ارشد ما در کمیسیون‌های مرتبط با امور آب است که این کمیسیون‌ها وظیفه بررسی بهره برداری منابع آبی را دارند تا با تشخیص و رأی آنها استفاده از منابع آبی به درستی صورت گیرد. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس قانون سال 1389 مولفه‌های فرم یک و پنج مطرح شد ولی ما در بخش‌های مرتبط با دستگاه قضایی اهتمام خود را بر این داریم که اشخاص در هر لباس و صنفی که هستند اگر می خواهند از منابع آبی بهره ببرند، نگاه عدالت گونه در برابر آنها وجود داشته باشد. 

وی گفت: در خصوص برخورد با چاه‌های غیرمجاز، نگاه دستگاه قضا بر جایگاه و موقعیت افراد متوقف و محدود نیست و تلاش می‌کنیم تا قانون را با جدیت و قاطعیت اجرا کنیم حتی در جلسات حفظ حقوق بیت المال تأکید ما بر این است که به حقوق افراد توجه شود و حقوق آنها مورد کتمان و غفلت قرار نگیرد و آن نگاه عدالت گونه در نگاه تنظیم و تنسیق ادارات مورد توجه قرار گیرد. 

حدود دو هزار و 500 چاه غیرمجاز داریم
انصاری تأکید کرد: حدود دو هزار و 500 چاه غیرمجاز داریم که در خصوص برخی موارد حکم پلمپ و یا احکام دیگر صادر شده است که هیچ مرجع قانونی اجازه تخلف از رأی دادگاه را ندارد. 

وی ادامه داد: در این میان نگاه دستگاه قضا در کنار برخورد با متخلفان، توجه به کسانی است که محل امرار معاششان در حوزه کشاورزی و باغداری است و استفاده از منابع آب زیرزمینی برای آنها مورد توجه و دغدغه است. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: علیرغم اینکه نگاه دستگاه قضا اجرای قانون و برخوردهای لازم قانونی است ولی نباید حقوق این دسته افراد تضییع شود. 

وی یادآورشد: در خصوص برخورد با چاه‌های غیرمجاز، نگاه دستگاه قضا بر موقعیت افراد محدود نیست و تلاش می‌کنیم تا قانون را با قاطعیت اجرا کنیم ولی نباید حقوق کسانی که امرار معاششان از طریق منابع آبی است نادیده گرفته شود.

این مسئول در پایان گفت: عدالت در بهره برداری از منابع ضرورت دارد حال اگر قرار است در خصوص افراد تساهل وجود داشته باشد باید این روند در رویکردی متوازن و متعادل با رعایت عدالت باشد تا این انعطاف موجب نقض حقوق افراد نشود.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صدور بیش از 800 حکم پلمپ و انسداد چاه‌های غیرمجاز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..