تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مروری بر خواسته های دیروز و امروز مردم از برجام و دولت + فیلم

ساعت: 14:58 منتشر شده در مورخ: 1395/10/28 شناسه خبر: 1009231

برجام یک ساله شد و در این گزارش تنها نگاهی دوباره داشته ایم به انتظارات دیروز و امروز مردم از دولت، برجام، آرزوها و وعده هایی که یک سال از آغاز آن می گذرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، یک سال است که از آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته ای که به برجام معروف است، می گذرد.

برجام را طرفداران دولت مهم ترین و بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته می دانند و در سخنرانی و محافل مختلف از آن به عنوان موفقیتی برای دولت نام می برند.

قبل از آغاز برجام و به نتیجه رسیدن مذاکرات، عنوان می شد که با توافق هسته ای مشکلات اقتصادی حل می شود و به نوعی رفع مشکلات اقتصادی و گره گشایی از کارها را مستقیم و یا غیر مستقیم به رفع تحریم ها ربط می دادند و سعی می کردند تا با به نتیجه رساندن موضوع هسته ای، که بعدها برجام نام گرفت، گره از مشکلات اقتصادی، رکود و بیکاری بگشایند.

در آن زمان که مذاکرات هسته ای در حال انجام بود، بارها از بدعهدی دشمنان و آمریکا صحبت شد و با توجه به سابقه بدعهدی تاریخی دشمنان، نسبت به این موضوع اظهار نگرانی شد.

برجام علی رغم موافقت و مخالفت ها، به نتیجه رسید و آغاز شد و اکنون یک سال از آغاز آن گذشته است ولی مردم هنوز هم انتظاراتی دارند که مرور آنها نمی توان خالی از لطف باشد.

ما در این یک سالگی برجام نمی خواهیم از بی نتیجه بودن برجام و عدم تاثیر آن در زندگی مردم و بدعهدی طرف مقابل حرف بزنیم، بلکه فقط می خواهیم مروری داشته باشیم بر انتظارات مردم و دغدغه های آنها که در آن زمان این سوال را مطرح می کردند که آیا چرخ زندگی مردم در دوران پساتحریم چگونه می چرخد؟ سوالی که دغدغه بسیاری بود و اکنون نیز به این گونه سوال مطرح است که آیا برجام چه نتایجی داشت؟ و چه تاثیری روی زندگی مردم گذاشت؟ برجامی که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به اعتماد به طرف مقابل هشدار دادند و در مرداد ماه امسال در دیدار با اقشار مختلف مردم،  تأکید کردند 6 ماه از برجام گذشته و هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم نداشته ، برجام برای برداشتن تحریم بود که برداشته نشده است.

هم چنین رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان نیز با اشاره به اظهارات مسئولان کشور و دست اندرکاران برجام که هدف از توافق هسته ای را برداشته شدن فشارها و تحریم ها بیان کردند، افزودند: دولت آمریکا علاوه بر آن قول ها و تعهداتی که در قضیه برجام انجام نداده، و یا ناقص عمل کرده است و مسئولان دست اندرکار برجام هم صراحتاً به این موضوع اشاره کرده اند، اکنون برجام را وسیله ای برای فشار مجدد بر ایران قرار داده است.

حال که به یک سالگی برجام رسیده ایم، باید گفت که در آن زمان وعده ها به آغاز دوران برجام ختم شد، برجام هم به نتیجه رسید و پسابرجام آغاز شد و مردم منتظر هستند تا گرهی از بیکاری، گرانی و مشکلات تولید گشوده شود.

مروری بر خواسته های مردم قبل از برجام و مقایسه آن با امروز نشان می دهد که حل مشکل اشتغال جوانان، گره گشایی اقتصادی، حمایت از تولید حرف اول را در میان خواسته های مردم می زد و اکنون نیز می زند و در این مجال تنها می خواهیم نگاهی دوباره داشته باشیم به انتظارات عادی مردم میاندوآب از دولت و برجام و آرزوهایی که یک سال از آغاز آن می گذرد، آرزوهایی که سال گذشته و در زمان توافق هسته ای بیان کردند.

انتظاراتی که هنوز هم خواسته مردم است و از روحانی و دولتش می خواهند تا در این سال آخر و ماه های پایانی دولت تدبیری اندیشیده شود تا چرخ اشتغال، چرخ کارخانجات، چرخ تولید و چرخ اقتصاد را  بچرخاند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مروری بر خواسته های دیروز و امروز مردم از برجام و دولت + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..