تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انعقاد تفاهم نامه حفاظت مشارکتی100هزار هکتاری در شهرستان بستک

ساعت: 15:10 منتشر شده در مورخ: 1395/10/28 شناسه خبر: 1008890

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از انعقاد 100 هزار هکتار تفاهم نامه حفاظت مشارکتی با مجریان طرح ها خبر داد و افزود: هدف سهیم نمودن مجریان و بهره برداران در امر حفاظت و نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی در میان آحاد مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانگیریه؛ علی معلمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از انعقاد 100 هزار هکتار تفاهم نامه حفاظت مشارکتی با مجریان طرح ها خبر داد و افزود: در راستای سهیم نمودن مجریان و بهره برداران در امر حفاظت و نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی در میان آحاد مردم، به انعقاد تفاهم نامه های حفاظت مشارکتی پرداخته شد.

 

معلمی افزود: این تفاهم نامه ها شامل مراتع 13 روستای سید احمدی، کهتویه، چاه قیل، بیسه، مردنو، مغدان، محمودآباد، تنگ بستک، کاشونی، گزه، چاه سرمه، لاوردین و پای تاوه می باشد.

 

وی ضمن اشاره به سالها بی توجهی به منابع طبیعی و بوجود آمدن مشکلات فراوان عنوان کرد: رویکرد جدید سازمان منابع طبیعی مبتنی بر حفاظت مشارکتی است که در این رویکرد، اصل و تلاش بر حفظ منابع موجود به جای کاشت گونه جدید است که این رویکرد از طریق مشارکت مردم و بهره برداران اجرا می شود.

 

معلمی افزود: هدف از اجرای این تفاهم نامه دو طرفه، مشارکت دادن بیش از پیش مرتع داران در امر حفاظت و نگهداری از عرصه های طبیعی و مرتعی است و این تفاهم نامه دو وجه دارد که شامل اقدامات انگیزشی و اقدامات حمایتی است. اقداماتی که منابع طبیعی برای مرتعدار و اقداماتی که مرتعدار در قبال آن برای حفظ مرتع انجام می دهد.

 

وی اظهار کرد: اقدامات منابع طبیعی اقداماتی فنی، تجهیزاتی و تسهیلاتی است و مرتعدار نیز اقدامات حفاظت از مرتع را از قبیل جلوگیری از دخل و تصرف، احیا گونه ها، جلوگیری از آتش سوزی عرصه و کنترل محدوه عرصه، کنترل آفات و مواردی از این قیبل را برعهده می گیرد.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک در پایان تاکید کرد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم به ویژه مرتع داران و مجریان بومی و منطقه ای است که با آموزش‌های لازم و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی با توجه به نیازهای بهره‌برداران و جامعه هدف می‌توان در جهت حفاظت و توسعه جنگل ها، مراتع و صیانت از منابع طبیعی و توسعه بیش از پیش این منابع گام برداشت.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انعقاد تفاهم نامه حفاظت مشارکتی100هزار هکتاری در شهرستان بستک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..