تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر زنان سیاست مدار با دستانی خالی به کهگیلویه و بویرحمد

ساعت: 15:10 منتشر شده در مورخ: 1395/10/28 شناسه خبر: 1009034

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در حالی امروز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد که در سفرهای قبلی خود نیز یک مشکل اساسی در این استان را برطرف نکرد و به تهران بازگشت .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، شهیندخت مولاوردی معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در حالی قرار است به استان کهگیلویه و بویراحمدامروز سفر کند که در سفرهای قبلی خود نیز یک مشکل اساسی در این استان را برطرف نکرد و به تهران بازگشت.

در دو سال اخیر، این سومین سفر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به استان کهگیلویه و بویراحمد است که انجام می شود و در نتایج این سفرها برای بانوان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر بهمن ماه 94 خود به کهگیلویه و بویراحمد نیز تنها با افتتاح یک واحد تولید نان صنعتی در یاسوج در کنار استاندار کهگیلویه وبویراحمد و صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در قاب دوربین خبرنگاران جا گرفت و بعداز آن به تهران بازگشت.

در سفر 24 مراد 95 هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد نیز مولاوردی به این استان سفر کرد اما بدون برگزاری یک نشست ساده و شنیدن دردها و رنج های زنان این استان باز هم با همکاران خود به پایتخت برگشت تا موجی از انتقادها متوجه وی شود.

عدم توجه به نیازهای زنان کهگیلویه و بویراحمد و  بی توجهی به وضعیت آنها و نبود برنامه جامع و کامل از سوی مسئولان استانداری که بتواند در این حوزه افقی روشن را برای زنان و دختران این دیار ترسیم کند وجود ندارد و به خوبی می توان این موضوع را در طول سه سال گذشته مشاهده کرد.

موضوعی که در طول سه سال اخیر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نتوانسته ان را با همکاری استاندار و مدیرکل اموربانوان استانداری استان حل و فصل کند، عدم حضور مدیران کل و بی توجهی محض انها به نشست های حوزه زنان است.

نشست سه جانبه استاندار ، مولاوردی و رحمانپور در تهران

هر چند استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل امور بانوان استانداری آبانماه پارسال با شهیندخت مولاوردی در تهران دیدار کردند و از معضلات و آسیب هایی که زنان این استان دست و پنجه نرم می کنند صحبت کردند و خواستار توجه بیشتر به بانوان این دیار شدند اما آنچه از شواهد پیداست اقدام  قابل قبولی که بانوان استان از آن رضایت داشته باشند انجام نشده است.

برگزاری جلسات مختلف از سوی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در طول سه سال گذشته و بی رغبتی کامل مدیران کل استان نسبت به این نشست ها خود گویای حقیقت تلخی است تا جایی که این جلسات به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا بدون مصوبه به پایان می رسد تا هم باعث اتلاف وقت زنان و مسئولان شود و هم بدون خروجی در ماه های بعد دوباره در دستور کار قرار گیرد و روز از نو و روزی از نو.

در این سالها فریبا رحمانپور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری نتوانست مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد را راضی کند تا برای نشست هایی که با موضوع زنان و خانواده برگزار می شود شرکت کنند و اما اماجرا تا جایی ادامه پیدا کرد که فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز از این بی توجهی مدیران استان به سیم آخر زد و نارضایتی خود را از این وضعیت اعلام کرد.

سفرها، برگزاری همایش ها با موضوع زنان و خانواده و دعوت از مسئولان کشوری در حوزه زنان برای حضور در کهگیلویه و بویراحمد و آشنایی با مشکلات زنان که نیمی از جمعیت این استان 750 هزار نفری را تشکیل می دهند نیز نه تنها کمکی به این قشر مظلوم در استان نکرد بلکه در بیشتر مواقع هزینه های زیادی را نیز برای استانداری کهگیلویه وبویراحمد به دنبال داشته است.

سفر مشاور وزیر کشور به یاسوج 

فهیمه فرهمند‌پور مشاور وزیر کشور نیز به عنوان دومین مسئول کشوری سه‌شنبه ۳۱ شهریور پارسال با هدف بررسی وضعیت مشکلات زنان کهگیلویه و بویراحمد به شهر یاسوج سفر کرد.

 بازدید از تعاونی زنان کارآفرین واقع در گلخانه فرودگاه، حضور در گلزار شهدا، دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، دیدار با خانواده شهدا و بازدید از آموزشگاه فنی دخترانه یاسوج از برنامه‌های سفر مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده به این استان بود.

دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حضور در نشست شورای اداری و برگزاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان از دیگر برنامه‌های روز اول سفر فرهمند پور به استان بود.

همچنین حضور در آیین نمادین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان یاسوج، نشست با زنان کارآفرین و توانمند دستگاه‌های اجرایی، دیدار با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان، بازدید از تعاونی تولیدی زنان در پاتاوه و بازدید از گلخانه گل رز کریک شهرستان دنا نیز از برنامه‌های روز دوم سفر مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به یاسوج بود.

سفری بدون گزارش 

سفر مشاور وزیر کشور فارغ ازدید و بازدیدهای معمول با مسئولان و مدیران، اما در ابعاد دیگر ثمره چندانی برای بانوان کهگیلویه و بویراحمدی به همراه نداشت و تاکنون نیز گزارشی از این سفر و نتایج آن برای بانوان و خانواده که از مشکلات متعددی رنج می برند توسط مجموعه استانداری استان منتشر نشده است.

شهین‌دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه خود ( سه شنبه 28 دی 95) به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج سفر می‌کند و  زیارت گلزار شهدا و حضور در نشست شورای اداری از برنامه‌های وی است.

افتتاح تنها پارک بانوان استان و نشست با فعالان حوزه زنان و خانواده استان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های مولاوردی در یاسوج است.

باید دید در این سفر مولاوردی به کهگیلویه و بویراحمد وی با دست پر آمده یا همچون سفرهای قبلی با برگزاری یک نشست و وعده های توخالی به بانوان کهگیلویه وبویراحمدی به تهران باز می گردد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر زنان سیاست مدار با دستانی خالی به کهگیلویه و بویرحمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..