تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی علل گرایش کودکان به دروغ در سنین پایین

 چرا کودکان دروغ می گویندمی خواهیم علاقه خردسالان به گفتن دروغ را ریشه یابی کنیم چگونه می توانیم مانع دروغگویی فرزندمان شویم چه راهکارهایی به ما در این زمینه کمک می کنند توصیه های روانشناسان در این زمینه چیست ؟

کودکان از دروغ گفتن برای حل مشکلات در موقعیت‌های مختلف یا برای جلب توجه دیگران استفاده می‌کنند. جودی ریث، مربی والدین، می‌گوید: «یکی از موضوعات مهمی که من در جلسات آموزشی برای والدین توضیح می‌دهم، این است: رفتارها همیشه معنایی دارند. بنابراین، وقتی که فرزندتان دروغ می‌گوید، از خودتان بپرسید که او چه چیزی را با این دروغ به دست می‌آورد؟». به‌گفته دکتر ربکا چیکو (متخصص رشد کودکان)، رایج‌ترین دروغ‌های کودکان معمولا با هدف فرار کردن از توبیخ، جلوگیری از خجالت‌زدگی یا تلاش برای مبالغه کردن و خودستایی شکل می‌گیرند. او می‌گوید: «دروغ‌های نسبتا نگران‌کننده، دروغ‌های برآمده از قصدهای بدخواهانه هستند، مثل حرف‌های زننده و زشت درباره کودکان دیگر، یا دروغ‌های خودخواهانه با هدف تحمیل کردن هزینه اشتباهات شخصی بر گردن کودکان دیگر». با این‌که این دروغ‌ها واقعا ناخوشایند هستند، اما والدین نباید بیش از حد ناراحت شوند و ارتباط درست‌شان با کودک را مختل کنند. دکتر چیکو می‌گوید: «داشتن صداقت، بخش مهمی در ایفای نقش والدین است. رعایت این اصل مهم، به کودکان یاد می‌دهد که چطور رفتار کنند و هرگز در زندگی خودشان از دروغ‌گویی برای کنترل موقعیت‌ها کمک نگیرند».

سلامتیسم

ارسال شده در 28 دی 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی علل گرایش کودکان به دروغ در سنین پایین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..