تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناکامی موشک مینیاتوری ژاپن

636202455304892641 سازمان تحقیقات فضایی ژاپن اعلام کرد که مأموریت ارسال یک ماهواره کوچک به مدار زمین، در فاز دوم با شکست مواجه شده است.
به گزارش فاوانیوز به نقل از آنا، به‌نقل از رویترز، شنیدن اخبار شکست مأموریت‌های فضایی و ناموفق ماندن راکت‌ها، این‌روزها طبعی شده است چرا که رقابت‌های فضایی دیگر به چندین کشور گسترش یافته است و شرکت‌های خصوصی نیز وارد این عرصه شده‌اند.
موشک مینیاتوری SS-520 ژاپن که به‌عنوان کوچک‌ترین موشک فضایی جهان شهرت دارد، دیروز پس از شلیک به مقصد مدار زمین، دچار مشکل شد و مأموریت خود را ناتمام گذاشت. این موشک قرار بود یک ماهواره کوچک به‌نام TRICOM 1 را در مدار قرار دهد. بر اساس اعلام سازمان فضایی ژاپن، JAXA ،نخستین مرحله از پرواز با موفقیت انجام شد اما در مرحله دوم ارتباط با موشک قطع و کار هدایت آن مختل شد. سازمان تحقیقات فضایی ژاپن پس از آنکه از ارتباط مجدد با موشک خود ناامید شد، این مأموریت را شکست‌خورده اعلام کرد.
JAXA در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز مأموریت چند میلیارد دلاری دیگری در مدار مشتری را به دلیل قطع ارتباط با فضاپیمای خود از دست داد و ماه‌ها تلاش نیز نتوانست این ارتباط را مجددا برقرار کند. اگرچه این سازمان فضایی دست از تلاش برای استفاده از ماهواره‌های کوچک برنداشته است، به‌نظر می‌رسد نیاز به یک بازرسی و عیب‌یابی کامل خواهد داشت.
موشک SS-520 یک راکت فضایی‌ست که طول آن در حدود ۱۰ متر و قطرش ۵۰ سانتی‌متر است و برای حمل و نصب ماهواره‌های مینیاتوری در مدار زمین طراحی شده و نسبت به هم‌خانواده‌های غول‌پیکر خود، بسیار کوچک و مقرون به‌صرفه است. ماه گذشته پس از آنکه آخرین تلاش‌های ناسا و اسپیس‌ایکس برای ارسال مایحتاج و تجهیزات ایستگاه فضایی بین‌المللی ناکام ماند، راکت سازمان فضایی ژاپن بود که این محموله را به سلامت به مقصد رساند.
مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناکامی موشک مینیاتوری ژاپن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..