تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکوه ه های رامبد جوان و خانم رئیس فدراسیون چوگان!

در برنامه دیشب خندوانه سپندامیر سلیمانی به عنوان کمدین جدید در مجموعه خندوانه اضافه شد و از طرفی رامبدجوان میزبان رئیس فدراسیون چوگان کشور بود.

شکوه های رامبد جوان از دزدی های مجازی و گلایه های رئیس فدراسیون چوگان

برنامه تلویزیونی «خندوانه» شب گذشته با میزبانی از رئیس فدراسیون ورزش چوگان از اصالت و فرهنگ این ورزش ایرانی گفت. رامبد جوان به عنوان مجری در ابتدای برنامه از شکل و انواع دزدی‌ در فضای واقعی و مجازی گفت و به دزدی فرهنگی از طریق کپی و دانلود غیرقانونی فیلم های سینمایی، سریال‌ها و آهنگ‌ها اشاره کرد.  همچنین جوان بعد از قرعه کشی بین تماشاگران و اجرای بخش نمایشی توسط نیما شعبان زاده، سپند امیر سلیمانی را به عنوان کمدین جدید فصل چهارم خندوانه به استودیو دعوت کرد و پس از پخش نمایشی با مضمون فرهنگ آپارتمان نشینی به گفتگو با گلنار وکیل گیلانی رئیس فدراسیون ورزش چوگان نشست.

وکیل گیلانی در ابتدا با ابراز خوشحالی از حمایت برنامه «خندوانه» از ورزش اصیل ایرانی چوگان، در خصوص تاریخچه این ورزش گفت:

چوگان اولین بازی گروهی است که تاریخچه اش در ایران به حدود 2500 سال گذشته باز می‌گردد و در ایران و بین اقوام ایرانی متولد شده است.  این ورزش از قدیم الایام جزو مشق رزم سوارکاران بوده و در جشن‌ها و شادی‌ها بازی می کردند.  اما متاسفانه در تاریخ با فراز و نشیب هایی همراه بوده که بعضا گاهی ریشه اش مانند دریاچه ارومیه خشک شده و در حال حاضر با وجود پیشکسوتان سعی داریم، این ریشه را بارور کنیم. مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید بر احیای ورزش چوگان داشتند.  این درصورتی است که حمایت‌ها باید از جانب وزارت ورزش انجام شود و رسانه‌ها تبلیغات خود را مبنی بر آشنایی بیشتر مردم داشته باشند.

وکیل گیلانی در ادامه به اوضاع تیم ملی و تیم‌های بانوان و مردان ورزش چوگان اشاره کرد و با ابراز تأسف از شرایط نامساعد، از ضعف کشور در این ورزش بومی و اصیل گفت. وی با بیان اینکه هم پدرم  و هم همسرم هر دو چوگان کار می کنند، پیرامون رشته تخصصی خود و نامگذاری ورزش چوگان اظهار داشت:
اسم چوگان برگرفته از نوع چوب و ارتفاع آن براساس بلندای اسب ساخته می‌شود. وکیل گیلانی در پایان با بیان خاطره ای از دوران دانشجویی خود، از نحوه شرکت و ثبت نام در ورزش چوگان گفت و قول داد پسر بچه‌ای را با خرید یک تلفن همراه خوشحال کند.

در پایان، جوان به عنوان مجری و کارگردان خندوانه پس از اجرای نهایی نمایش نیما،  با آرزوی سلامتی برای مردم ایران برنامه را به انتها رساند. 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع:yjc.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکوه ه های رامبد جوان و خانم رئیس فدراسیون چوگان!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..