تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه عواملی سبب دردهای شکمی می شود

درد در ناحیه شکم یکی از شایع ترین درد ها است که بسته به محل درد دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد.برخی از این دردها شدیدتر هستند و نیاز هست حتما پزشک آن ها را بررسی نماید.در برخی موارد این درد ها ناشی از سنگ صفرا و یا زخم معده هستند،گاهی هم به دلیل سنگ کلیه و مشکل پانکراس یا یبوست هستند.

در مواقعی که فرد دچار درد و انقباضات در ناحیه شکم می‌شود، ضرورت دارد تا علت آن مشخص شود. این وضعیت می‌تواند فقط ناشی از ناراحتی معده باشد که مشخصه آن التهاب و ورم بافت جداره معده و روده کوچک است و در برخی مواقع مصرف مقدار زیادی ماده خوراکی و آشامیدنی دلیل بروز این وضعیت است.

همچنین از دیگر دلایل احتمالی دردهای شکمی عفونت ویروسی یا واکنش‌های آلرژیک به انواع خاصی از مواد غذایی است. مصرف مواد الکلی یا غذاهای چرب نیز می‌تواند روده را تحریک کند.

علائم متداول ناراحتی معده شامل سوزش معده، حالت تهوع، استفراغ، لرز و افزایش حرکت روده می‌شود.

به گزارش مدیکال دیلی، متخصصان تاکید دارند در صورتی که این علائم با شدت بیشتری ظاهر شود فرد به احتمال زیاد با مشکل جدی‌تری مواجه است و باید به موقع با پزشک مشورت کند تا علت درد به درستی تشخیص داده شود.

منبع:ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه عواملی سبب دردهای شکمی می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..