تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای دو نمایش در سومین شب جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی

در سومین شب جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی دو نمایش روی صحنه رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در تماشاخانه بهار نمايش"بازگشت در چهارشنبه آخر سال" به كارگردانى رضا حسینی و نويسندگى رئوف دشتی به اجرا در آمد.

كارگردان نمایش پس از اجرا در نشست خبری گفت: ما اين نمايش را فقط براى جشنواره رضوى ساخته ايم كه در طول سال به اجراى عمومى گذاشته شد و بعد از رأى داوران براى جشنواره تئاتر فجر استان به اجرا در آمد.

رضا حسينى در مورد مضمون نمايشنامه افزود: نمايشنامه ژانر اجتماعى و خانوادگى دارد و اجرا آن مدرن ميباشد.

وي در ارتباط با محوريت نمايشنامه گفت: در فرهنگ ما در چهارشنبه آخر سال اتفاقاتى ميافتد كه هر كدام از آنها مفهومى دارد و مارا از سياهى و كدورت به سمت پاكى و صلح در سال جديد ميبرد.

نمايش ""بازگشت در چهارشنبه آخر سال" بعد از جشنواره تئاتر فجر استان، در تهران سالن اصلى تئاتر قشقائى براى اجراى عمومى در بهمن ماه٩٥ به رو صحنه ميرود.

در سالن اصلی تئاتر شهر نمایشموزیکال "یتیم خانه فونیکس "به کارگردانی محمد نیازی روی صحنه رفت.

کارگردان نمایش در نشست خبری گفت : موزیکال بودن این اثر برایم بسیار با اهمیت است زیرا که پس از آشتی موسیقی و تیاتر ،خیلی مهم است که یک تیاتر موزیکال استانداردهایِ لازم موزیکال بودن را داشته باشد. به هر تیاتر شاد و امیخته با موسیقی نمی توان گفت که کار موزیکالی است.

محمد نیازی افزود : پس از اجرای عمومی نمایش در تیر و مرداد سال گذشته ، این اثر به جشنواره رقابتی فجر کشور راه یافت و امیدواریم نماینده شایسته استان و شهر مشهد باشیم و با دست پر بازگردیم.

گفتنی است این نمایش بخاطر ویزگی های خاصی که دارد شش ماه تمرین داشته ، با بازیگران اواز کار شده و تمام اوازهایِ داخل متن به پیش برد و درک متفاوت تماشاگر از نمایش کمک کرده است. آهنگسازی آن کاملا ابداعی بوده و میلاد قنبری ساخته شده است.

در این نمایش بازیگران نیمی از دیالوگ های خود را خصوصا دیالوگ های تاثیر گذار نمایش نامه را به صورت آواز که در جهان اپرا شهرت دارد ، اجرا کردند.

تقابلِ عشق و جاه طلبی و خیانت، شخصیت های سیاه و سفید را در این نمایش نشان می دهد.

شاهزاده فیلیپ و نامزدش به اعجاز عشق باور داشتند که نا گهان اسیر خیانت ملوان می شوند. قصه در قرن 18 و 19 میلادی در شهر لندن اتفاق می‌افتد و در قصه ساعتی جادویی وجود دارد که با نیروی عشق کار می‌کند و توقف این ساعت باعث شده است که شهر لندن در مه و یخبندان فرو برود و ساعت در روزهایِ پایانی زمستان آماده می شود تا نفرین شاهزاده را بر سر لندن بکوید اما در لحظات اخر عشقی در یتیم خانه فونیکس به وجود می آید و بیگ بنگ را از همیشه 12 نیمه شب بودن نجات می دهد.

انتهای پیام//ف.ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای دو نمایش در سومین شب جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..