تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختراع پهپاد ردیاب و خنثی کننده بمب توسط یک دانش آموزش ۱۴ ساله هندی

«هارشواردهان زالا»، نام دانش آموزی در استان گوجرات در غرب هند است که به تازگی قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون روپیه، معادل ۲۳۵ میلیون تومان با دولت هند امضا کرده که به موجب آن قرار است پهپادی بسازد که توانایی ردیابی و خنثی نمودن بمب از راه دور را دارد.

این پسر ۱۴ ساله با اختراع بسیار جالب و کاربردی خود کمک بزرگی به ارتش هندوستان می کند.

14-year-old-Boy-from-India-made-a-Anti-Landmine-Drone-which-can-detect-and-defuse-has-signed-a-5-cro

ایده طراحی این دستگاه در سال گذشته میلادی و به دنبال شنیدن اخبار متعدد در رابطه با انفجار بمب و تلفات جانی بسیاری که داشته به ذهن این پسر نوجوان رسیده و باعث شده تا وی به فکر ساخت دستگاهی باشد که بدون حضور انسان در منطقه، مین را خنثی نموده و از خطرات ناشی از آن خلاص شد.

دولت ایالتی که هزینه نهایی پروژه که حدود ۵۰۰ هزار رویپه بوده را پرداخت نموده، در حال حاضر به دنبال کشف راهی برای تولید انبوه این دستگاه است.

هارشواردهان که از این رویداد بسیار خوشحال و هیجان زده است در این رابطه بیان داشته که وی همیشه به مسایل علمی و اختراع یک وسیله جدید علاقه بسیار داشته است.

تمایل وی به کشف و اختراع تا حدی است که یک شرکت خصوصی به نام آکروباتیک ۷ راه اندازی نموده و امیدوار است در آینده بتواند اختراعات مشابه دیگری داشته باشد.

او در مور اختراع پهپاد لیزری خود بیان داشته که: «من ابتدا یک روبات ردیاب زمینی ساختم اما خیلی زود متوجه شدم که به دلیل سنگینی وزن دستگاه، ممکن است در صورت راه رفتن روی مین، موجب فعال شدن و در نهایت منفجر شدن آن بشود. به همین خاطر، در تلاش بعدی خود ایده ساخت پهپاد را آزمایش کردم که می تواند از فاصله دور، مین یا بمب را ردیابی و آن را خنثی نماید.»

11

این پهپاد با استفاده از حسگرهای اینفرارد، بمب را ردیابی نموده و سپس با چاشنی ۵۰ گرمی موجب انفجار بمب می شود.

مخترع نوجوان این دِرون همچنین اضافه کرده: «هزینه نهایی ساخت نمونه اولیه این دستگاه برای من حدود ۴۷۰۰ دلار هزینه در بر داشت، البته برای نسخه نهایی به مبلغ بیشتری نیاز است زیرا برخی از بخش های پهپاد به اصلاح و بهینه سازی نیاز دارند، اما در نهایت، تولید این دستگاه باز هم ارزان تر از سیستمی تمام می شود که ارتش در حال حاضر برای خنثی کردن بمب از آن بهره می گیرد.»

به گزارش شبکه NDTV هند، وی یک یادداشت تفاهم دوجانبه (MoU) با دولت ایالتی گوجرات امضا نموده است. دکتر «ناروتان ساهو»، مدیر انجمن دانش و تکنولوژی این استان نیز این خبر را تائید کرده و بیان داشته که طی روزهای آینده آن ها مراحل ساخت پروژه موردبحث را آغاز خواهند کرد.

در ویدئوی زیر نیز می توانید روش کار پهپاد یاد شده را مشاهده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختراع پهپاد ردیاب و خنثی کننده بمب توسط یک دانش آموزش ۱۴ ساله هندی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..