تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایقی در مورد تستوسترون

محققان در تحقيقات خود به رنج طبيعى هورمون مردانه تستوسترون پى بردند كه عامل تعيين كننده اى در رشد پسران محسوب مى شود.

ميزان اين هورمون در بدن پسران عامل رشد و بلوغ/ اگر پسران قد كوتاه مى مانند اين هورمون مقصر اصلى استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تستوسترون به عنوان یک هورمون مردانه شناخته شده اما مقدارى از اين هورمون در بدن زنان نيز توليد مي شود. محققان به دنبال  پاسخ دادن به اين سوال كه اين هورمون در بدن زنان و مردان به چه ميزانى بايد باشد مطالعاتى را انجام دادند.

اين مطالعه در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم آمريكا منتشر شده كه در آن محققان محدوده طبیعی تستوسترون را در مردان اروپایی و آمریکایی بين رده سنى 19-39 که اضافه وزن و جاقي ندارند  264-916  ng / dL اعلام كردند.

پس از تعيين محدوده طبيعي ميزان اين هورمون تشخیص، درمان و پیشگیری از بيماري هايى كه در اثر عدم تعادل هورمونی بدن به وجود مى آيند ،در علم پزشكى بسيار راه گشا است.

شالندر هاسين استاد دانشکده پزشکی در نويسنده ارشد اين مقاله گفت: اطلاعات ما در تحقيقات یک محدوده مرجع برای تستوسترون ارائه كرده اما نتايج بدست آمده نشان مى دهد كه سطح هورمون در تستوسترون مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت است.

دانستن سطح تستوسترون مردان در تشخیص و درمان هیپوگنادیسم بسيار مهم بوده اين بيمارى وقتی رخ می دهد که غدد جنسی (گناد)، مقدار کم یا ناچیزی هورمون تولید کنند.

در مردان اين بيمارى زمانى بروز مى كند كه  تستوسترون به اندازه کافی در بدن تولید نشود.

 تغيير نكردن صدا، اختلال در حس بویایی، عدم رشد در بلوغ (رشد ممکن است ناقص باشد یا با تاخیر)، فقدان خصوصیات ثانویه جنسی مانند موهای زیربغل و صورت، کوتاهی قد، رشد نکردن غدد جنسي برخی علائم متداول اين بيمارى بوده كه با مشاهده این علائم و اندازه گیری سطح تستوسترون هیپوگنادیسم تشخیص داده مى شود.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایقی در مورد تستوسترون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..