تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشاوره پیش از ازدواج، طلاق را کاهش می‌دهد

عدم شناخت زن و مرد پیش از ازدواج یکی از دلایلی است که طلاق را افزایش می‌دهد.

فرشته کریمی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تأثیر مشاوره پیش از ازدواج، اظهار داشت: دختر و پسرهای جوان قبل از ازدواج باید با مشاوره مشورت کنند و هدف‌های خود را روشن کنند. فرد باید بداند آیا آمادگی لازم برای تشکیل زندگی مشترک را دارد یا خیر؟ یا توان پذیرش تعهدات لازم برای ازدواج  را دارد؟

وی افزود: با توجه به اینکه بر مشاوره‌های پيش از ازدواج، به عنوان اقدامی ضروری و تعيين کننده برای ازدواج موفق تأکيد شده است، اما متأسفانه هنوز اين موضوع جايگاه خود را در ميان خانواده‌ها باز نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به نکاتی که زوجین جوان در ابتدای امر باید به آن بپردازند، گفت: زن و مرد در مرحله اول به لحاظ رفتاری، خانوادگی، سبک زندگی و تحصیلات باید مورد بررسی قرار بگیرند، که اگر این مرحله مثبت بود در مراحل دیگر باید به لحاظ ذهنی و تفکراتی که دارند بررسی شوند تا نکات مشترک و غیر مشترک ذهنی‌شان مشخص شود.

کریمی درباره نکاتی که مشاور باید رعایت کند تا بتواند به زوج‌های جوان کمک کند، اشاره کرد و بیان داشت: مشاور باید درباره موضوعات مختلف اطلاعات کافی داشته باشد و مولفه‏‌ها را بر اساس اهمیت آن بررسی کند.

وی تأکید کرد: مشاور زوج‌ها را راهنمایی می‌کند که باید درباره چه موضوعاتی جلسه بگذارند. معمولاً مشاوره قبل از ازدواج باید پیش از تصمیم قطعی انجام شود زیرا زمانی که تصمیم به ازدواج قطعی شد، مشاور دیگر نمی‌تواند کاری جز اصلاح رابطه انجام دهد. همچنین پیش از عقد انسان‌ها از یکدیگر شناخت کافی ندارند، بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک مشاور نیاز دارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشاوره پیش از ازدواج، طلاق را کاهش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..