تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکارسری میدان داری ادبیات را برعهده داشت

حمید رضا شکارسری میدان داری ادبیات انقلاب را بر عهده داشت و شاگردان بسیار خوبی را تربیت کرده است.

به گزرش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بزرگداشت حمیدرضا شکارسری عصر امروز در موسسه فرهنگی رسانه ای اوج با حضور شاعرانی چون مرتضی امیری اسفندقه، محمود اکرامی، ابراهیم اسماعیلی اراضی، حمید رضاشکارسری، خانواده این شاعر و پرویز بیگی حبیب آبادی مدیر مسئول انتشارات فصل پنجم برگزار شد.

در این مراسم، محمود اکرامی از شاعران کشور با اشاره به سابقه بیست ساله دوستی خود با حمیدرضا شکارسری گفت: شکارسری آدمی است که در ادبیات نه در نوک حمله بود نه دفاع، بلکه به عنوان فوروارد بازی کرده و خوب هم بازی کرده است. وی میدان داری ادبیات انقلاب را برعهده داشت. پاس های خیلی خوبی داد و شاگردان بسیار خوبی را تربیت کرده است.

وی افزود: شکارسری شاعری دو زیست است. در حوزه ادبیات هم شاعر و هم نقاد بسیار خوبی محسوب می شود. سرمایه شاعر تصاویر، کلمات و مضامینش است و او می داند کلمات را چطور و چگونه به کار ببرد و اقتصاد ادبی را به خوبی می شناسد. وی را شاعری می دانم که سرمایه خود را هدر نمی دهد، ضمن آنکه منتقدی است که درست و رسا حرف می زند.

همچنین علی محمد مودب، شاعر با اشاره به مدیون بودن شاعران امروز در آغاز یا ادامه کارشان به حمید رضا شکارسری بیان کرد: شکارسری از جمله شاعرانی است که انجمن های پر رونقی را اداره کرده و یک نسلی از شاعران مدیون وی هستند. شعر ما نیز مدیون وجود شکارسری است. کسانی در جلسات شعری وی با شعر دوست شدند و ادامه دادند.

پرویز بیگی حبیب آبادی با اشاره به فاقد برنامه بودن شاعران به عنوان یکی از مشکلات این قشر اظهار داشت: شکارسری برای حال و آینده اش برنامه دارد و از همه لحظات خود بهره می برد. علاوه بر آن جلسات ادبی را اداره می کند و تداوم وی در زمینه برپایی این جلسات ادبی سبب شده است که او شاگردانی را در زمینه شعر تربیت کند. وی در همه حوزه ها شعر دارد و یکی از ویژگی های شکارسری دوری وی از تمام جریان های ادبی و باندبازی های رایج در کشور است. حضور جدی در مطبوعات نیز نشانه به روز بودن این شاعر است.

در ادامه مراسم، مرتضی امیری اسفندقه دیگر شاعر انقلابی در خصوص شکارسری گفت: با تمام دل شکارسری را دوست دارم. او یک معلمی است که هرگاه دست در دست دانش و بینش وی گذاشتم مطمئن بودم گم نمی شوم. به خصوص در زمینه شعر معاصر. هرگز ادعا نکرد من از تو بیشتر می دانم. این ویژگی معلمی در شعر و شخصیت شکارسری موج می زند.

وی افزود: هر وقت کنار شکارسری بودم، حتی اگر اثری هم نداشت، انسانیت را به من نشان می داد.

در پایان مراسم از حمیدرضا شکارسری تقدیر شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکارسری میدان داری ادبیات را برعهده داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..