تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۶ خاصیت سلامتی عصاره دانه انگور

عصاره دانه انگور از دانه انگورهای چیده شده بدست می آید. این عصاره، سرشار از ویتامین ای، فلاونوئید، آنتی اکسیدان و اسید لینولئیک است. نه تنها از خواص آن در داروها و مواد غذایی استفاده می کنند، بلکه سالیان درازیست که عصاره دانه انگور را، در درمان خانگی نیز به کار می برند.

در مقاله امروز، ما ۶ خاصیت سلامتی عصاره دانه انگور را برای شما فهرست می کنیم: جلوگیری از تنش اکسید شدن

تنش اکسید شدن از طریق رادیکال آزاد رخ می دهد. رادیکال آزاد، واکنش مولکول هایی است که سلول های سالم را هدف قرار می دهند و به آنها آسیب می رسانند. این امر منجر به از بین رفتن بافت ها می شود، مطالعات نشان می دهند که تنش اکسید شدن، یکی از عوامل بروز بیماری های مزمنی از قبیل سرطان، دیابت و بیماری قلبی است.
عصاره دانه انگور حاوی ویتامین ای و فلاونوئیدها به نام مکمل الیگومریک پرونتسیاندین است. این مواد مغذی، اثر رادیکال آزاد را خنثی می کند. همچنین بدن را در برابر محیط تنش زا و سمی محافظت می کند.

جلوگیری از انسداد خون

انسداد خون، وضعیت خطرناکی است که در رگ ها اتفاق می افتد. این اختلال، موجب می شود خون درون رگ ها به سختی جریان پیدا کند، که موجب لخته و التهاب می شود. مصرف عصاره دانه انگور، موجب باز شدن رگ ها می شود و خون، به راحتی در رگ ها جریان پیدا می کند. مطالعات نشان می دهند که مصرف عصاره دانه انگور، مؤثر ترین راه برای باز کردن رگ ها است. همچنین، از واریس و ضعیف شدن مویرگ جلوگیری می کند.
آنتی اکسیدان درون عصاره دانه انگور، سپر محافظتی را، در رگ های خونی تشکیل می دهد. این امر باعث تعدیل فشار خون می شود.

از بین بردن خطر سرطان

از آنجا که عصاره دانه انگور، رادیکال آزاد را خنثی می کند، انتشار سرطان را نیز متوقف می کند. تنش اکسید شدن، تغییراتی در سلول می دهد. این تغییرات، موجب پدید آمدن غده های بدخیم می شوند. مطالعات نشان می دهند؛ زمانی که سلول های سرطانی در معرض عصاره دانه انگور قرار می گیرند، تولیدشان متوقف می شود. تحقیقات نشان می دهند که عصاره دانه انگور، می تواند از مقدار زیادی سرطان جلوگیری بکند، سرطان هایی همانند معده، روده بزرگ، پستان و ریه. عصاره دانه انگور را، می توان بعد از شیمی درمانی نیز، برای کاهش عوارض آن استفاده کرد.

قلب را سالم نگه می دارد

عصاره دانه انگور از انواع مختلف بیماری های قلبی – عروقی جلوگیری می کند. در تحقیقی در سال ۲۰۰۳، محققان به این نتیجه رسیدند که خاصیت آنتی اکسیدان عصاره دانه انگور، با ویتامین سی، ای و بتاکاروتن رقابت می کند. سایر مطالعات بیانگر آن هستند که عصاره دانه انگور، در ضمن آنکه قلب را سالم نگه می دارد، جریان خون را هم بهتر می کند.

به تعویق انداختن پیری زودرس

عصاره دانه انگور حاوی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که این مواد مغذی، برای  پوست مفید هستند و جوانی و طراوت و درخشش را به  پوست باز می گردانند.
مصرف مرتب عصاره دانه انگور، موجب جلوگیری از پیری زودرس می شود. مواد درون عصاره دانه انگور، اشعه فرابنفش را خنثی می کنند، آسیب های بافت پوست را ترمیم می کنند و سوختگی در اثر آفتاب را بهبود می بخشند. عصاره هسته انگور، ظاهر لکه های کهولت و کک و مک را نیز به حداقل می رساند.

جلوگیری از بیماری های مزمن

عصاره دانه انگور، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را از بین می برد. بیماری هایی همانند بیماری قلبی و دیابت. مطالعات به این نتیجه رسیده اند که عصاره دانه انگور، باعث کاهش عوارض مرتبط با دیابت می شود. علتش این است که عصاره دانه انگور، حاوی اسید لینولئیک است. اسید لینولئیک عامل ضد قند خون است که میزان قند خون را تنظیم می کند. همچنین ازپیش آمدن اختلال بینایی در بیماران دیابتی، جلوگیری می کند. به همین دلیل، بیماران دیابتی را تشویق به مصرف مکمل عصاره هسته انگور ، بمیزان دو بار در روز می کنند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۶ خاصیت سلامتی عصاره دانه انگور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..