تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انعقاد تفاهم‌نامه معاونت پیشگیری قوه قضاییه با اپراتورهای مخابراتی

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، مهدی امیری اصفهانی در جلسه انعقاد تفاهم نامه با سه اپراتور مخابراتی،با اشاره به مسئولیت‌های فردی و اجتماعی افراد گفت: اگر در مسیر کمال حرکت نکنیم و دیگران را هم در رسیدن به این کمال هدایت نکنیم، در محضر خداوند مسئول هستیم.

وی افزود: در قانون اساسی کشور، ایجاد محیط مستعد رشد و مقابله با هر گونه فساد و تبانی اصلی ترین هدفی است که برای نظام جمهوری اسلامی تبیین شده است.

امیری اصفهانی با تاکید بر اینکه این هدف،مبنای انسانی،اخلاقی و قانونی دارد،گفت: همه افراد در پست های حاکمیتی در کنار مردم باید به این هدف توجه کنند. یک عزم ملی در کشور ایجاد شده تا آسیب های مخل امنیت اجتماعی کنترل شود.در حال حاضر دنیای ارتباطات مرزهای جدیدی را ایجاد کرده است و متناسب با این مسئله کنترل تهدید ها در این فضا مهم و البته دشوار است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به میزان استفاده جمعیت جوان کشور از فناوری های ارتباطات گفت: اگر چه جمعیت استفاده کننده جوان هستند اما از حیث قانونی و قراردادی و الزامات دیگر شاهد بروز برخی از ناهنجاری‌ها در دنیای واقعی هستیم چرا که شاهد این هستیم که دنیای مجازی در حال حاکم شدن بر فضای واقعی است.

این مسئول قضایی گفت : در قانون اساسی اسفتاده از پیشرفته ترین فنون و تجارب بشری برای کشور تاکید شده است.با این حال بالا بردن سطح آگاهی در همه زمینه ها هم در قانون اساسی از جمله تامین همه جانبه حقوق افراد هم در قانون لحاظ شده است.

امیری اصفهانی اظهار داشت: در حال حاضر سه اپراتور فعال در کشور داریم که نقش ویژه‌ای در ساماندهی از جمله ارتقای آگاهی‌های عمومی و کنترل بروز ناهنجاری در این فضای ارتباطی دارند. جامعه بدون مشارکت همه افراد به سلامت اجتماعی نمی‌رسد.

امیری اصفهانی از انعقاد تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قصاییه با هدف ارتقای آگاهی های عمومی و آشنا شدن مردم با نحوه استفاده درست از فناوری ها با محوریت کاهش وقوع جرم خبر داد.

به گزارش تسنیم، علیرضا ساوری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با سه اپراتور کشور، گفت: در حال حاضر مهمترین راهبرد ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی مردم است چرا که بسیاری از جرائم ناشی از کم اطلاعی مشترکین رخ می دهد.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه اظهار داشت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه از عوامل دخیل در جرم جلوگیری کنیم. جرائم چند وجهی است و باید در جلوگیری از آن از روش‌های جدید و نو استفاده کرد.

مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه در رابطه با موضوع این تفاهم‌نامه گفت: تولید و پخش محتوای پیشگیرانه، ترغیب مشترکین در استفاده ادواری از سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت شناسایی سیم‌کارت‌های تلفن همراه که بدون اطلاع مالک فعال هستند و ارتقا سطح آگاهی های عمومی در استفاده از خدمات مخابراتی و ظرفیت های مجازی است چرا که بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد ناشی از عدم آگاهی است.

وی افزود: متن این تفاهم نامه در ارتقای آگاهی و نقش آن در جلوگیری از وقوع جرم بسیار اهمیت دارد.امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه شاهد کاهش جرائم در این فضای ارتباطاتی باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انعقاد تفاهم‌نامه معاونت پیشگیری قوه قضاییه با اپراتورهای مخابراتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..