تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش حماس به کنفرانس صلح پاریس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که کنفرانس صلح پاریس در حقیقت به مثابه احیای روند مذاکرات بیهوده است، روندی که حقوق مسلم ملت فلسطین را پایمال کرد و به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین مشروعیت بخشید.

فوزی برهوم سخنگوی حماس امروز دوشنبه در بیانیه‌ای کوتاه تصریح کرد که باید از رهگذر دستیابی به توافق بر سر یک راهبرد ملی جامع مبتنی بر مشی مقاومت، اعتبار و جایگاه مساله فلسطین را احیا کرد و بر حقوق حقه و اصول و آرمان های ملت فسطین تاکید کرد.

وی خاطرنشان ساخت که 70 کشور و سازمان بین‌المللی در جریان کنفرانس صلح که یکشنبه در پاریس برگزار شده بود، اعلام کردند که تنها راه پایان بخشیدن به منازعه فلسطینی اسرائیلی راهکار تشکیل دو کشور است، این کشورها و سازمان‌ها ضمن مخالفت با شهرک‌سازی، خواستار از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی شدند. 

حدود 70 کشور و سازمان بین المللی از جمله 36 وزیر خارجه در نشست پاریس شرکت کرده بودند و در پایان این کنفرانس خواستار تشکیل 2 دولت در کنار یکدیگر در سرزمین های اشغالی فلسطین شدند. در این بیانیه از اسرائیل خواسته شده است تا به مرزهای 1967 میلادی اخترام گذاشته و از کرانه باختری و نوار غزه عقب نشینی کند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس از هر دو طرف خواستند تا به راهکار تشکیل 2 دولت به عنوان تنها راه برقراری صلح در منطقه پایبند باشند. در این بیانیه از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در 23 دسامبر در محکومیت شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن، حمایت شده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا از کنفرانس پاریس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس گرفته و به وی اطمینان داده است تا برای نرم شدن لحن بیانیه پایانی این کنفرانس تلاش کند.

نتانیاهو یکشنبه در سخنانی گفت: کنفرانس بین المللی صلح اسرائیل و فلسطین در پاریس، با هدف ایجاد شرایط غیرقابل قبول برای اسرائیل، برگزار می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش حماس به کنفرانس صلح پاریس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..