ایران لبخند را به چهره مدیران پژو-سیتروئن باز گردانده است.
عوامل ژئوپلتیک، گاهی موجب خوشبختی و رشد اقتصادی شرکت های صنعتی و بازرگانی در جهان می شود. در این رابطه، گروه خودرو سازی فرانسه موسوم به “پی ای اِی” که سازنده مارک های معروف “پژو” و “سیتروئن” است، اعلام کرد که به شکرانه احتساب فروش خودروهای تحت “لیسانس” پژو در ایران، حجم فروش جهانی این خودرو ساز به میزان ۸‚۵ درصد افزایش یافته است.
“ماکسیم پیکا” مدیر بازرگانی پژو-سیتروئن گفت که این گروه در آغاز توسعه همکاری های متقابل با ایران خودرو و سایپا در ایران است و در سال میلادی آینده بخش بین المللی این گروه شاهد رشد بی سابقه ای خواهد بود.
نشریه اقتصادی فرانسوی” شالانژ” نوشت: ایران لبخند را به چهره مدیران پژو-سیتروئن باز گردانده است.
با احتساب فروش این شرکت در ایران، فروش جهانی گروه پژو-سیتروئن ۵.۸ درصد رشد کرده است و این در حالی است که بدون احتساب ایران، فروش این گروه فرانسوی ۲ درصد رشد منفی داشته است.
در ادامه پژو-سیتروئن اعلام کرد که رکورد تازه ای در فروش جهانی داشته و طی یکسال بیش از ۳,۱۴۶ میلیون خودرو فروخته است. از این میان، این پژو فقط ۲۳۳ هزار خودرو در ایران فروخته است و بدون احتساب فروش ایران، این خودرو ساز رشد منفی ۲ درصدی داشته است.
به گزارش ملکانه، “ماکسیم پیکا” مدیر بازرگانی پژو-سیتروئن گفته: تازه این آغاز ماجراست و این گروه فرانسوی با قراردادهای مشارکت”جوینت وِنچِر” با خودرو سازان ایرانی “ایران خودرو” و “سایپا” سال های پر رونقی را در آینده برای خود بیمه کرده است.