تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلفن های مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم

برای تسهیل خدمت رسانی به مردم در زمینه ی مشاوره داروها و سموم و نحوه شناسایی آنها و روش مصرف داروها سازمان غذا و دارو سامانه تلفنی جدیدی را راه اندازی نموده است که مردم با تماس با این شماره ها می توانند با کارشناسان و پزشکان متخصص در این زمینه مشورت نمایند.دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو، گفت: با شماره گیری ۱۴۹۰ یا ۱۹۰، می توان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم متصل شد و از مشاوره دارویی بهره برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر یسنا بهمنش افزود: مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم(DPIC) ارائه دهنده خدمات مشاوره‌ای در مورد داروها و سموم هستند که مخاطبان می‌توانند از طریق یک خط تلفن با آن تماس بگیرند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاهی در کشور مشغول به فعالیت هستند. تمامی این مراکز در حال حاضر با دو شماره ۱۴۹۰ و همچنین ۱۹۰ و برخی از آنها علاوه بر شماره های یاد شده با شماره ای مستقل، پاسخگوی تماس های مردم و گروه پزشکی هستند.

بهمنش اظهار داشت: هموطنان در سراسر کشور با شماره گیری ۱۴۹۰ یا ۱۹۰، می توان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم همان منطقه دانشگاهی متصل شد و از مشاوره دارویی از طریق تلفن بهره برد. علاوه بر تهران، چند دانشگاه سطح یک هم فعالیت شبانه روزی دارند و بقیه مراکز از ۸ ساعت تا ۱۲ ساعت در روز ارائه خدمت می نمایند.

وی افزود: مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم در مورد، نحوه مصرف صحیح داروها، تداخل داروها و مواد غذایی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مسمومیت با دارو، سموم، مواد شیمیایی، گیاهان سمی، گزیدگی ها و گازگرفتگی ها آماده پاسخگویی به پرسش های شهروندان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلفن های مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..