تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی آسیاب‌های بادی ایران در نشنال جئوگرافی +فیلم

سایت نشنال جئوگرافی در گزارشی به معرفی آسیاب‌های بادی ایران با قدمتی هزار ساله پرداخته است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روستای نشتیفان از توابع شهرستان خواف در استان خراسان رضوی این بار سوژه نشنال جئوگرافی شده است. این سایت با انتشار فیلمی کوتاه از آسیاب‌های بادی روستای نشتیفان به معرفی آن پرداخته و از آن به‌عنوان یکی از آثار کهن ایران یاد کرده است.

در این گزارش گفت‌وگوی کوتاهی با محمد اعتباری دیده می‌شود که تنها نگهبان این آسیاب‌ها است. نکته جالب این است که در این گزارش نسبت به آینده آسیاب‌های بادی ابراز نگرانی شده است.

آسیاب‌های بادی روستای نشتیفان قدمتی هزار ساله دارند و در سال 2002 به‌عنوان میراث باستانی ایران معرفی شدند.  این آسیاب‌ها از خاک رس و چوب ساخته شده‌اند و با وزش بادهای تند می‌توانند سنگ‌های بزرگ را بچرخانند.

معرفی آسیاب‌های بادی ایران در نشنال جئوگرافی +فیلم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی آسیاب‌های بادی ایران در نشنال جئوگرافی +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..