تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شبکه مفهومی عفاف در صدا و سیما ایجاد می‌شود/جشنواره تسنیم با خانواده‌محوری مروج عفاف است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالکریم خلیلی اظهار کرد: درک ناقصی از مفهوم عفاف و حجاب در کشور وجود دارد که نیاز است در ابتدا این مهم از منظر نظری و تئوریک اصلاح شود و مسئله این است که حجاب را نسبت به عفاف در اولویت قرار دادیم در حالی که در دین، عفاف ملاک و محور و دارای اولویت است و این را به ما آموخته‌اند و گزاره‌های دینی مبین این مسئله است.

وی افزود: حجاب یکی از شاخه‌های عفاف است و توجه به آن جای بحث دارد و با ملاک دادن عفاف موضوع پرداختن به آن در رسانه تصویری نیز خود مسائل متعددی دارد که چگونه سینما و تلویزیون و همه رسانه هایی که تصویری هستند در بیان موضوع عفاف و حجاب ظرافت‌های و پیچیدگی‌های آن را مطرح کنند.

رییس طرح و برنامه معاونت سیمای رسانه ملی سابقه توجه به مقوله عفاف و حجاب را پس از پیروی انقلاب اسلامی به صورت گسترده و فراگیر خواند و اعلام کرد: به صورت متفاوت نیز اخیراً شبکه مفهومی عفاف را طراحی کردیم و این مقوله را به عنوان اقدامی جامع در نظر داریم تا در مجموعه مولفه‌های سیال سبک زندگی به آن توجه داشته باشیم.

خلیلی برنامه‌هایی چون از لاک جیغ تا خدا را محصولات اولیه اجرای شبکه مفهومی عفاف در برنامه‌سازی های سازمان صدا و سیما عنوان و اظهار کرد: در مراحل بعدی این طرح مبتنی بر پژوهش‌های عمیق ظهور بیشتری در برنامه‌های تلویزیون خواهد داشت.

وی برگزاری جشنواره تسنیم را زمینه‌ساز مشارکت بانوان دانست و افزود: به درستی از ظرفیت بخشی از بدنه اجتماعی زنان استفاده نمی‌شود و به طور عمومی نیز گروه‌هایی از زنان از سنینی به بعد از ظرفیت‌های اجتماعی خود استفاده نمی کنند در حالیکه ظرفیت‌های متعدد زنان در مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بالا و درخور توجه است.

رییس طرح و برنامه معاونت سیما تصریح کرد: استفاده از ظرفیت زنان مبتنی بر عرف و شرع موضوعیت مطلوبی دارد و کاهنده آسیب‌های اجتماعی و ارتقادهنده نقش زنان در خانواده آنهاست، چه زنانی که در خانواده کامل زندگی می‌کنند و یا آنها که سرپرست خانوار هستند.

خلیلی خانواده‌محوری را از مولفه‌های اصلی جشنواره و نمایشگاه تسنیم خواند و گفت: به نظرم جشنواره تسنیم مبتنی بر ظرفیت زنان و مردان و با محور خانواده نمود مناسبی داشته و این در اثرگذاری مفاهیم حوزه عفاف و حجاب که در این نمایشگاه و جشنواره عرضه شد، نقش بسزایی دارد و نیاز است این رویدادها را خانواده محورتر هم کنند.

وی تأکید کرد: وقتی سخن از زن در حوزه عفاف و حجاب است، منظور زن فمنیسم نیست و به نظرم این رویداد کرامت و عزت را به درستی حفظ کرده و از افراط و تفریط به دور بوده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شبکه مفهومی عفاف در صدا و سیما ایجاد می‌شود/جشنواره تسنیم با خانواده‌محوری مروج عفاف است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..