تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آقای وزیر خبرنگاران را دریابید!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در حالی فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وارد هفتاد و ششمین روز فعالیت خود در وزارت آموزش‌وپرورش می‌شود اما هنوز به رسانه‌ها اعتماد نکرده و تمایل دارد برنامه‌های خبری را در سکوت و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار کند.

پیش از ورود وی به وزارت آموزش‌وپرورش یعنی قبل از کسب رأی اعتماد از مجلس، مصاحبه‌های مختلفی از سوی وی البته با طیف خاصی از رسانه‌ها صورت گرفت و این موضوع این تلقی را در ذهن اصحاب رسانه ایجاد کرد که وزیر جدید فردی است که به اهمیت کار رسانه‌ها واقف است.

اما با کسب رأی اعتماد از مجلس و انتصاب دانش آشتیانی به عنوان وزیر در مجموعه آموزش‌وپرورش تنها در دو یا سه برنامه خبری، اصحاب رسانه دعوت شدند و پس از آن تمام برنامه‌های این وزارتخانه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

دانش آشتیانی از زمان حضورش در وزارت آموزش وپرورش با عزل و نصب‌هایش شناخته می‌شود و عزل و نصب‌ها نیز بدون حضور اهالی رسانه برگزار می‌شود، این مسئله باعث شده است تا خبرنگاران نیز با افراد جدیدی که در معاونتها و پست‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند، هیچ آشنایی نداشته باشند و این موضوع به جریان اطلاع‌رسانی آنها خدشه وارد کرده است.

رمز موفقیت هر سازمان و وزارتخانه‌ای تعامل با اصحاب رسانه است و واهمه از خبرنگاران در نهایت به ضرر سازمان و نهاد مربوطه است به هر حال طیف وسیعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان مخاطبان وزارت آموزش‌وپرورش هستند و مشکلات فرهنگیان نیز اندک نیست و تنها مرجع اطلاع‌رسانی و ارائه اخبار به آنها، رسانه‌ها هستند اما هم‌اکنون با روندی که وزارت آموزش‌وپرورش در پیش گرفته است بسیاری از اطلاعات برای انعکاس به مخاطبان به دست خبرنگاران نمی‌رسد.

یکی از ابهامات و سوالات جدی فرهنگیان در رابطه با وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان است، در حالی که دانش‌آشتیانی از تشکیل تیم حسابرسی برای بررسی وضعیت این صندوق خبر و قول داده بود که نتایج آن را به فرهنگیان اعلام کند اما هنوز خبری نشده است و هیچ فردی از بدنه آموزش‌وپرورش به سوالات و ابهامات در این رابطه پاسخ نمی‌دهد حتی تیم قبلی نیز در این رابطه پاسخگو نیست.

و نباید فراموش کرد که وزارت آموزش‌وپرورش با مشکلات متعددی مواجه است که تنها بخشی از آنها بدین شرح است:‌ به کارگیری معلمان غیرتخصصی در پایه‌ها و رشته‌هایی که ارتباطی با رشته‌ تحصیلی و تجربه آنها ندارد، تدریس در کلاس‌های درس 40 نفره و گاه بالاتر، فضای آموزشی فرسوده در تهران و مناطق محروم و روستایی، رتبه‌بندی معلمان که ناقص اجرا شده است، بیمه تکمیلی ناکارآمد فرهنگیان، عدم اختصاص سرانه لازم به مدارس و مشکل آنها برای پرداخت هزینه‌های آب،‌ برق و گاز، دریافت پول در مدارس دولتی از خانواده‌ها که برخلاف اصل 30 قانون اساسی است، هزینه‌های عجیب مدارس غیردولتی، مطالبات فرهنگیان بازنشسته، عدم پرداخت حق‌التدریس معلمان، تجمع‌های مکرر نیروهای پیش دبستانی برای ورود به آموزش‌وپرورش، درخواست نیروهای حق‌التدریس برای تبدیل وضعیت و پیمانی شدن، مشکلات مدارس شبانه‌روزی، بی توجهی به کیفیت آموزشی به ویژه افت کیفیت در مدارس دولتی، اوضاع نامناسب ساماندهی معلمان و چه کسی باید پاسخگوی سوالات فرهنگیان در این زمینه‌ها باشد؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آقای وزیر خبرنگاران را دریابید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..