تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




486 مگاوات، ظرفیت تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر

ظرفیت تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر با بهره‌برداری از واحد سوم بخش گاز با توان 162 مگاوات، به بیش از 486 مگاوات رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر در قالب چهار واحد گازی از مجموعه طرح 6 هزار مگاوات نیروگاه گازی (فاز دوم) توسط دولت در استان خوزستان برای تامین برق با پیشرفت فیزیکی 84 درصد در حال ساخت بوده و اینک واحد سوم آن به ظرفیت 162 مگاوات به بهره‌برداری رسیده است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، واحد چهارم پیش از زمان اوج مصرف برق (پیک بار) سال آینده (تابستان) وارد مدار برق کشور می شود.

ظرفیت بخش گاز نیروگاه 648 مگاوات است و یک پُست فشارقوی به ظرفیت 230 کیلوولت، برق تولیدی از نیروگاه را به شبکه منتقل می‌کند.

برای تامین سوخت این نیروگاه در زمان کمبود گاز، سه مخزن هر یک به ظرفیت 20 هزار مترمکعب برای ذخیره گازوییل تعبیه و طراحی شده‌ است که سوخت نیروگاه تا 45 روز تامین می شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر با هدف توسعه تولید برق کشور، پاسخگویی به رشد مصرف منطقه‌ و استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور در 15 کیلومتری شهر ماهشهر در زمینی به مساحت نزدیک به یکصد هکتار واقع شده است.

با راه‌اندازی این واحد نیروگاهی، میزان برق تولید شده امسال شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در کشور به یک هزار و 802 مگاوات رسید.

انتهای پیام/و




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «486 مگاوات، ظرفیت تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..