تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهرداران سردشت از اول انقلاب تاکنون

ساعت: 11:53 منتشر شده در مورخ: 1395/10/27 شناسه خبر: 1007971

در زیر یکی از اعضای شورای شهر سردشت ضمن تعریف کوتاهی از شهرداری اسامی شهرداران سردشت از اول انقلاب تاکنون را بیان کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بُلفَت، رئوف شریفی - شهرداری به واحدی گفته می شود که به منظور اداره امور محلی و ارائه خدمات عمومی مورد نیاز شهروندان در یک مرکز جمعیتی با خصایص شهری تشکیل شده است.

سازمان شهرداری با مفهوم امروزی از زمان تشکیل حکومت مشروطه (دوران قاجار) و با تصویب قانون بلدیه در سال 1286 شمسی پا به عرصه وجود نهاد. شهرداری، سازمان محلی است که بر طبق اصل عدم تمرکز اداری و به‌ منظور ادارۀ امور محلی از قبیل عمران و آبادی، بهداشت شهر و رفاه ساکنان آن شهر، تأسیس می‌شود. در حال حاضر شهرداری نوعی سیستم ادارۀ شهر است که از دو واحد بنام شورای شهر و ادارۀ شهرداری تشکیل شده است.

نقاطی که شهرداری در آنجا تشکیل می‌شود: برابر قانون تقسیمات کشوری، شهرداری در نقاطی که شهر شناخته شده‌اند، تأسیس می‌شود. طبق قانون شهرداری‌ها، در هر محل که جمعیت آن حداقل به پنج هزار نفر برسد، باید شهرداری تشکیل شود.

با وجود این قانون به وزارت کشور اجازه داده است در نقاطی که دارای حدنصاب نیستند ولی، دارای شرایط زیر هستند استثنائاً شهرداری تأسیس نماید:

 1) در هر نقطه که از نظر موقعیت و اهمیت تشکیل شهرداری ضرورت داشته باشد؛

 2) در بعضی از نقاط که فقط در بعضی از فصول شهرداری لازم باشد مثل نقاط ییلاقی؛

 3) برای چند محل که به هم نزدیک‌تر و در مجموع برای تشکیل یک شهرداری مناسبند.

 در هر حال، تشکیل شهرداری منوط به تشخیص و تصمیم وزارت کشور است.

شهرداری در سال 1309 در سردشت تأسیس شده و اولین کسی که با ابلاغ وزیر داخلی و وزیرالوزراء به عنوان شهردار سردشت معرفی شد آقای میرزا شریف امینی بوده است.

(ضمن عذر خواهی از کسانی که برای توسعه و آبادانی شهرمان تلاش نموده اند متاسفانه بدلیل نبود آرشیو جامع دسترسی به شهرداران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی  امکان پذیر نبود.)

اسامی مشخصات شهرداران سردشت از اول انقلاب تاکنون

 

گردآوری : رئوف شریفی

عضو شورای اسلامی شهر سردشت

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهرداران سردشت از اول انقلاب تاکنون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..