تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرقت عكس از پروفايل و ايجاد هويت جعلى

فرمانده انتظامى شهرستان گناباد خبر از شناسایى و دستگیرى عامل سرقت عكس از پروفایل و ایجاد هویت جعلى در فضاى سایبرى خبر داد.

سرقت عكس از پروفايل و ايجاد هويت جعلىبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ على‌اكبر كیانى در تشریح خبر اظهار کرد: فردى با ارائه مرجوعه قضایى به این پلیس مراجعه و درخواست دادخواهى داشت. شاكى كه پسر دانشجوى بود در اظهارات اولیه خود بیان داشت، مدتى است در فضاى مجازى از طریق یکی از شبکه‌های پیام رسان تحت موبایل مزاحمت‌هایى براى وى ایجاد شده و تصویر وى به عنوان پروفایل در یک اکانت ناشناس گذاشته شده است و با عکس‌هاى شاكى پست‌هایى غیر اخلاقى به چند نفر دیگر از جمله اساتید دانشگاهى ارسال شده است كه این كار لطمه زیادى به هویت وى وارد نموده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاكى رسیدگى به موضوع در دستور كار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با بررسى‌هاى فنى و اقدامات صورت گرفته متهمی در این رابطه شناسایى و با هماهنگى قضایى متهم كه پسرى 20 ساله بود دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
 
فرمانده انتظامى شهرستان گناباد افزود: متهم در رویارویى با ادله فنى جرم خود را پذیرفت و با اظهار ندامت اعتراف كرد، با شاكى هم دانشگاهى هستم و چندى پیش بر سر موضوعى با شاكى به اختلاف خوردیم و با توجه به اینكه حق با من بود‌، اطرافیان از جمله اساتید حق را به شاكى دادند و من به منظور انتقام گیری از وى دست به این كار زدم .
 
سرهنگ كیانى به كاربران فضاى سایبرى هشدار داد: فضاى سایبرى مكان مناسبى براى رفع خصومت‌هاى شخصى و عقده‌گشایى نیست زیرا مطابق قانون جرایم رایانه‌اى هرگونه هتك حرمت، انتشار اكاذیب به منظور تشویش اذهان جرم بوده و قانون براى مرتكب آن علاوه بر جزاى نقدى مجازات حبس را نیز پیش‌بینى نموده است.
 
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرقت عكس از پروفايل و ايجاد هويت جعلى»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..