تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز را در مورد بیماری آندومتریوز بدانیم

آلودگی محیط زیست توانسته بیماری های بسیاری را در بین افراد رواج دهد.هر چند بیماری آندومتریوز جنبه ژنتیکی دارد اما آلودگی محیط زیست و استرس نیز دیگر دلایل بروز آن هستند.الهام اکبری جراح لاپاراسکوپی پیشرفته و اندومتریوز در مورد این بیماری اظهار داشت: اندومتریوز در سنین ۱۵ الی ۴۵ سال که دوران باروری است ایجاد می شود.

به گفته این جراح لاپاراسکوپی پیشرفته و اندومتریوز، این بیماری در نسل های جدید خیلی بیشتر از نسل های گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه اندومتریوز فقط درگیری تخمدان توسط کیست های شکلاتی نیست،تصریح کرد: ممکن است ضایعات اندومتریوز در اطراف تخمدان،روی رحم، روده،مثانه و یا طرف اعضای اجسام تخمدان ایجاد شود که همین عامل باعث چسبندگی و درنهایت نازایی و دردهای مزمن لگنی شود که برای افراد مشکل ایجاد می کند.

اکبری با اشاره به تشخیص سریع کیست اندومتریوز،بیان کرد:جهت درمان ناباروری و کاهش بیماری ها متخصصان سعی می کنند در سنین باروری اندومتریوز را سریع تشخیص دهند.

وی بیان کرد:دختران جوان مبتلا به کیست تخمدان که مقاوم به درمان دارویی هستند جهت درمان اندومتریوز باید شناسایی شوند.

این جراح لاپاراسکوپی پیشرفته و اندومتریوز با اشاره به اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد اما قابل کنترل است، افزود: اندومتریوز یک بیماری مزمن است و اگر به موقع جراحی شود،با برداشتن ضایعات فعالش فرد به زندگی عادی باز می گردد.

اکبری با بیان اینکه تنها راه درمان اندومتریوز،جراحی لاپاراسکوپی است،گفت: این بیماری فاقد درمان دارویی است اما مبتلایان بعد از عمل جراحی می توانند جهت جلوگیری از افزایش اندومتریوز درمان دارویی را ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایلی که افراد به مراکز نازایی مراجعه می کنند کیست های اندومتریوز پیشرفته است، اظهارداشت: این بیماری ۴ مرحله است، برای درمان باید اندومتریوز در مراحل اول و دوم شناسایی شود که متاسفانه اکثر افرادیکه به مراکز نازایی مراجعه می کنند بیماری آنها در مراحل سخت ۳ و یا ۴ است که پاسخ دهی به درمان کمتر اتفاق می افتد.

این جراح لاپاراسکوپی پیشرفته و اندومتریوز با اشاره به اینکه تشخیص این بیماری دشوار است، بیان کرد:برای بروز اندومتریوز جهت تولید کیست های غلیظ شکلاتی ۵ سال زمان نیاز است.

وی با بیان اینکه این عارضه همیشه همراه با درد نیست،تاکید کرد: مقاومت اطراف بدن و یا فشار اندومتریوز به قسمت چپ و یا راست شکم ممکن است درد این بیماری را کاهش و یا افزایش دهد.

اکبری با اشاره به اینکه کیست های تخمدان از انواع مختلف تشکیل شده است، تصریح کرد: درمان هر یک از این کیست ها متفاوت است.

این جراح لاپاراسکوپی پیشرفته و اندومتریوز با تاکید براینکه هیچ راهی برای تشخیص کیست ها وجود ندارد، افزود: تشخیص این بیماری به تجربه پزشک و تیم پزشکی بستگی دارد و بهترین راه درمان آن جراحی است.

به گفته وی، بیمارانی که توسط غیر متخصص جراحی می شوند نه تنها بهبود نمی یابند بلکه قسمتی از ضایعات اندومتریوز در بدنشان باقی می ماند.

اکبری با اشاره به اینکه در زمان اولین جراحی اندومتریوز،ضایعات توسط متخصص به طور کامل برداشته می شود،تصریح کرد:به دلیل اینکه مبتلایان به اندومتریوز در سنین باروری هستند با درمان این بیماری،این افراد به صورت طبیعی باردار می شوند.

جراح لاپاراسکوپی پیشرفته و اندومتریوز بیان کرد: اگر عمل جراحی لاپاراسکوپی کامل انجام نشود،ضایعات باقیمانده اندومتریوز باعث آسیب به بافت تخمدان و بروز مشکلات در افراد می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز را در مورد بیماری آندومتریوز بدانیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..